الگوی تکنیکال نزولی در نمودار یونی سواپ؛ برای سقوط 45 درصدی آماده شویم؟

خانهاخبارالگوی تکنیکال نزولی...

آنچه می‌خوانید...

الگویی در نمودار قیمت UNI، ارز دیجیتال بومی صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ نشان می‌دهد که کاربران باید پس از رشد 20 درصدی قیمت در هفته اخیر، خود را برای یک اصلاح سنگین آماده کنند.

سقوط 45 درصدی یونی در راه است؟

قیمت یونی از ماه ژوئن تاکنون داخل الگویی که به نظر سه گوش افزایشی باشد در حال رشد بوده است. این الگو معمولا به عنوان یک الگوی بازگشتی نزولی شناخته می‌شود و بیشتر مواقع خریداران را در تله جهش تقلبی سطوح بالاتر می‌اندازد. این الگو زمانی تکمیل خواهد شد که قیمت خط روند پایینی را بشکند. هدف سه گوش افزایشی نیز معمولا فاصله میان خط روند پایینی و بالایی الگو است که از زمان شکست خط روند پایینی محاسبه می‌شود.

- Advertisement -
نمودار روزانه یونی
نمودار روزانه یونی

چنین الگویی هدف نزولی قیمت یونی سواپ را در محدوده 3.8 دلار در ماه سپتامبر 2022 قرار می‌دهد که بیانگر سقوط 45 درصدی از سطح فعلی در 6.52 دلار است. با این حال اگر شاهد شکسته شدن خط روند پایینی از محدوده ای باشیم که دو خط روند به یکدیگر بسیار نزدیک شده‌ و هم پوشانی دارند، شاهد سقوط 32.2 درصدی قیمت و ریزش یونی تا سطح 4.65 دلاری خواهیم بود.

نکته قابل توجه درباره یونی، ایجاد الگویی مشابه در ماه های فوریه و آوریل بود که ابتدا شاهد رشد 65 درصدی قیمت و سپس سقوط 70 درصدی آن از سطح 12.5 دلاری به محدوده 3.56 دلاری بودیم.

مطلب مفید: تاریخچه سقوط قیمت بیت کوین بین سال‌های 2009-2022

کاتالیزورهای صعودی قیمت

همزمان با سه گوش افزایشی، نمودار یونی یک الگوی سر و شانه برعکس با هدف قیمتی 9.5 دلاری و رشد 40 درصدی تشکیل داده است. این الگوی صعودی یک پشتوانه فاندامنتال و بنیادی نیز دارد و آن هم پلتفرم معاملاتی رابین هود است.

الگوی سر و شانه برعکس در نمودار UNI
الگوی سر و شانه برعکس در نمودار UNI

این پلتفرم معاملاتی آمریکایی روز 14 جولای در بیانیه ای اعلام کرد که ارز دیجیتال یونی را به سبد ارزهای دیجیتال خود اضافه کرده و اکنون 22.8 میلیون سرمایه گذار خرد این پلتفرم می‌توانند به معامله یونی بپردازند.

توییت رابین هود

گفتنی است که لیست شدن در رابین هود الزاما به معنای افزایش قیمت یونی نخواهد بود اما با نگاهی به گذشته می‌بینیم که شیبا اینو پس از لیست شدن در رابین هود با رشد 20 درصدی همراه شد. البته باید توجه داشت که شیبا در حفظ رالی صعودی خود ناکام ماند و از آن زمان تاکنون نیز سقوط 60 درصدی را تجربه کرده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان