همزمان با از دست رفتن حمایت ۱۰۰۰ دلاری، احتمال کاهش ۶۰ درصدی قیمت اتریوم وجود دارد

خانهاخبارهمزمان با از...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: روز گذشته و در پی سقوط بیت کوین به زیر 20000 دلار، اتریوم نیز از قافله عقب نماند و حمایت 1000 دلاری خود را از دست داد. در پی ریزش های روز گذشته، قیمت اتریوم برای اولین بار از ژانویه سال گذشته به کف قیمتی 975 دلاری رسید تا فاصله ای 80 درصدی را با اوج تاریخی خود تجربه کند. مهم ترین دلیل این حرکت نزولی بازار به نظر افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو باشد که بازار سهام و کریپتو را وارد یک فاز نزولی قدرتمند کرد.

یکی از تحلیلگران پلتفرم Ecoinmetrics اخیرا گفته است که فدرال رزرو تازه افزایش نرخ بهره خود را آغاز کرده است و تاکنون نیز هیچ چیزی از ترازنامه مالی خود را به فروش نرسانده است. در نتیجه احتمال سقوط بیشتر برای دارایی های ریسکی مانند بیت کوین و اتریوم وجود دارد.

- Advertisement -
نمودار هفتگی قیمت اتریوم

انفجار درونی اتریوم ادامه دارد

سرمایه گذاران و تریدرها در روزهای اخیر با نگرانی مشاهده گر حرکات قیمتی اتریوم و نگران از سقوط به زیر 1000 دلار بودند، چرا که چنین حرکتی منجر به لیکوئید شدن معاملات زیادی شده و در نتیجه قیمت اتریوم به سمت سطوح پایین تر حرکت خواهد کرد. یکی دیگر از دلایل ترس سرمایه گذاران، مشکلات پیش آمده با دو پلتفرم وام دهی سلسیوس و بابل فایننس است که هر دو برداشت ها از پلتفرم را برای کاربران متوقف کرده‌اند.

پس از آن نیز اخباری مبنی بر مشکلات نقدینگی شرکت سرمایه گذاری تری اروز کپیتال منتشر شد که به دلیل مدیریت بیش از 10 میلیارد دارایی دیجیتالی ورشکستگی آن تاثیر بسزایی در بازار خواهد گذاشت. تمامی این اخبار به فاصله یک ماه پس از سقوط 40 میلیارد دلاری اکوسیستم ترا منتشر شده است تا تریدرها و سرمایه گذاران را در ترس فرو برد و ریسک سقوط بیشتر قیمت اتریوم را افزایش دهد.

مطلب مفید: متاورس چیست؟ معنای Metaverse و آنچه باید در مورد آن بدانید

در پی مسائل اشاره شده، خروج سرمایه از اکوسیستم اتریوم به شدت افزایش یافته است و ارزش کل قفل شده آن نیز به دو بخش تقسیم شده است. ابتدا، ارزش کل قفل شده اتریوم در سراسر پروژه های دیفای است که پس از سقوط ترا ریزشی 94 میلیارد دلاری را تجربه کرد و پس از آن نیز دوباره 30 میلیارد دلار کاهش یافت.

ارزش کل قفل شده اتریوم

یکی از تحلیلگران گلسنود در رابطه با این اتفاق گفته است که پیش آمدهای اخیر بسیار دردناک بوده و به نظر با یک بحران مالی کوچک مواجه باشیم. با این حال باید توجه داشت که در اینگونه موارد فرصت های خوبی نیز به وجود می‌آیند که با استفاده از آنها می‌توان اکوسیستمی سالم تر و بهتر را ایجاد کرد.

سقوط قیمت اتریوم تا کجا ادامه خواهد داشت؟

سیاست های سختگیرانه فدرال رزرو و انفجار درونی بازار دیفای همگی نشان از سقوط بیشتر قیمت اتریوم دارند. از دیدگاه تکنیکالی، اتریوم باید حمایت روانی 1000 دلاری خود را پس بگیرد و در صورت عدم موفقیت هدف بعدی فروشندگان سطح 830 دلاری خواهد بود. این سطح در فوریه 2018 به عنوان مقاومت عمل کرد و پس از برخورد قیمت به آن، اتریوم روند نزولی 90 درصدی را آغاز کرد و تا سطح 80 دلاری ریزش کرد.

نمودار اتریوم

گفتنی است که اگر روند نزولی کنونی شباهتی به چرخه نزولی سال 2018 داشته باشد، باید منتظر سقوط 90 درصدی قیمت اتریوم از اوج تاریخی خود در نوامبر 2021 باشیم که در این صورت هدف این ارز سطح 420 دلاری خواهد بود. این سطح در ماه آوریل 2018 به عنوان حمایت عمل کرد و سقوط 90 درصدی اتریوم در آن زمان را کمی به تعویق انداخت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان