top banner adv

فروش آلت کوین‌های شرکت گری اسکیل چه تاثیری بر بازار خواهد گذاشت؟

فروش آلت کوین‌های شرکت گری اسکیل  چه تاثیری بر بازار خواهد گذاشت؟
0
بازدید : 8498

در این هفته، توجه تمامی جامعه معطوف به شرکت گری اسکیل و DCG بوده است. بسیاری معتقدند که بدترین سناریو ممکن برای این شرکت سرمایه‌گذاری، فروش صندوق‌های آلت کوین‌ها خواهد بود. باید اشاره داشت که فروش احتمالی این صندوق‌ها می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر قیمت آلت کوین‌ها داشته باشد و باعث سقوط آنها شود.

به نقل از بین‌کریپتو، DCG شرکت مادر گری اسکیل است که به دلیل اتفاقات فروپاشی FTX با بحران مواجه شده است. روز 2 ژانویه، کامرون وینکلواس، هم‌بنیان‌گذار صرافی جمینای با اشاره به سرمایه‌های مسدود شده به انتقاد از بری سیلبرت، مدیرعامل DCG پرداخت. این صرافی، به پلتفرم دوقلوی خود جنسیس و متعلق به سیلبرت سرمایه کاربران را وام داد تا از مشکلات نقدینگی خارج شود. گفتنی است که جنسیس پس از سقوط FTX برداشت‌های خود را متوقف کرد.

بیشتر بخوانید : شبکه Terra سرویس‌های وام‌دهی بهره شناور را راه اندازی کرد

اکنون ترس و شایعاتی ایجاد شده است که گری اسکیل برای پرداخت قرض‌های جنسیس به طلبکاران باید صندوق‌های آلت کوین‌های خود را به فروش برساند. احتمال دارد که این شرکت فرایند فروش را با آلت کوین‌هایی آغاز کند که عملکرد مناسبی در چند وقت اخیر نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید : هارد فورک بیتکوین کش(BCH)

آلت کوین‌هایی که احتمال فروش آنها وجود دارد

علاوه بر صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین شرکت که بسیاری آن را می‌شناسند، گری اسکیل صندوق سرمایه‌گذاری برای آلت کوین‌ها را نیز ارائه می‌کند. این شرکت به جز اتریوم، صندوق‌هایی را برای BAT، بیت کوین کش، چین لینک، مانا، اتریوم کلاسیک، لایت کوین، سولانا، استلار و زی کش عرضه می‌کند.

علاوه بر صندوق‌های اشاره شده، گری اسکیل سرمایه‌گذاری در ارزهای مبهمی مانند فایل کوین، هورایزن و لایوپیر را نیز ارائه می‌کند. در رابطه با تأثیر در بازار، تحلیلگران آلت کوین‌هایی که بیشترین تأثیر را خواهند گرفت، بر اساس دارایی شرکت و ارزش بازار آن لیست کرده‌اند.

بر اساس داده‌ها، گری اسکیل حدود 8.5% از کل ارزش بازار اتریوم کلاسیک را در اختیار دارد. در صورتی که شرکت تصمیم به فروش صندوق این ارز بگیرد، نتیجه برای اتریوم کلاسیک فاجعه خواهد بود. قیمت این ارز در حال حاضر با ریزش سنگینی همراه بوده و با قرار گرفتن در محدوده 16 دلاری حدود 90% از ارزش خود را از دست داده است.

مطلب مفید: استخر استیکینگ (Staking Pool) چیست؟

بیشتر بخوانید : وجود نقص‌ تجربه‌ی کاربری در اپلیکیشن کوین بیس

توکن هورایزن (ZEN) نیز مانند اتریوم کلاسیک در منطقه خطر قرار دارد چرا که 4.6% از ارزش کل این رمز ارز در اختیار گری اسکیل است. قیمت این آلت کوین در حال حاضر با سقوط 94 درصدی نسبت به اوج خود در محدوده 9.26 دلاری قرار گرفته و فروش آن توسط این شرکت می‌تواند کف قیمتی جدیدی را برای آن به همراه داشته باشد.

دیگر ارزی که مانند هورایزن و اتریوم کلاسیک در صورت فروش شرایط جالبی نخواهد داشت، زی کش است. در صندوق زی کش گری اسکیل، 2.5% از ارزش کل این دارایی قفل شده است و با توجه به فاصله 98.8 درصدی از اوج قیمتی، فروش دارایی فاجعه بدی را برای زی کش رقم خواهد زد.

تأثیر گری اسکیل بر بیت کوین و اتریوم

 ترس بزرگ‌تر تحلیلگران اما فروش صندوق آلت کوین‌ها نیست، بلکه مربوط به فروش صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین است. در حال حاضر، این شرکت با نگه‌داری 10.5 میلیارد دلار بیت کوین، حدود 3.3% از کل ارزش بازار این دارایی را در اختیار دارد. در صورتی که شاهد فروش و ورود 630 هزار بیت کوین به بازار باشیم، کاهش قیمت قابل‌توجهی برای بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار رخ خواهد داد.

اتریوم نیز شرایط مشابهی دارد، چرا که این شرکت 2.5 میلیون توکن اتریوم را در اختیار دارد و فروش آن سقوط گسترده‌ای را به همراه خواهد داشت. سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال و مدیران شرکت‌های کریپتویی در سراسر جهان امیدوارند که چنین سناریویی رخ ندهد. این در حالی است که هرروز به پایان زمان تصمیم‌گیری سیلبرت نزدیک‌تر می‌شویم.

بیشتر بخوانید : بانک TSB خرید ارز دیجیتال از صرافی بایننس و کراکن را ممنوع خواهد کرد

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x