این الگوی تکنیکال کلاسیک نزولی ممکن است قیمت اتریوم را 25% کاهش دهد

خانهاخباراین الگوی تکنیکال...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: به نظر می‌رسد دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار، در شرف کاهش قیمتی شدید در ماه مه قرار دارد. در نمودار اتریوم، الگوی پرچم سه گوش نزولی (bear pennant) در حال شکل گرفتن است که می‌تواند قیمت را تا 25% کاهش دهد.

تشکیل الگوی پرچم سه گوش نزولی در نمودار اتریوم

قیمت اتریوم از 5 روز پیش (11 مه) تا امروز در سطوحی محدود بین دو خط روند همگرا تثبیت شده است. همزمان، حجم معاملاتی این ارز افت سنگینی را تجربه کرده که همه با هم نشان می‌دهد احتمال تشکیل الگوی پرچم سه گوش نزولی وجود دارد.

- Advertisement -

الگوی پرچم سه گوش نزولی، الگویی کاهشی است و در صورتی که قیمت به زیر خط روند پایین این الگو کاهش پیدا کند، ممکن است شاهد افت قیمت شدید به اندازه طول میله پرچم (مقدار افتی که پیش از تشکیل الگو تجربه کردیم) باشیم.

نمودار اتریوم تایم فریم دو ساعته
نمودار اتریوم تایم فریم دو ساعته

با توجه به وضعیت نزولی اخیر اتریوم، احتمال کاهش قیمت به زیر خط روند پایینی الگوی پرچم سه گوش نزولی در نمودار این ارز وجود دارد. ارتفاع میله پرچم حدود 650 دلار است، بنابراین، اگر اتریوم از نقطه اوج 2030 دلاری پرچم به زیر خط روند پایینی سقوط کند، احتمالا شاهد افتی بیش از 25 درصدی و کاهش به زیر 1500 دلار خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: تحلیلگر بازار: در ماه های آینده شاهد عملکرد بهتر بیت کوین در مقابل اتریوم خواهیم بود

سناریو صعودی

نکته قابل توجه اینجاست که هدف این الگو هم تراز با سطحی است که پس از آن، قیمت در ماه فوریه تا نوامبر 2021 افزایشی 250 درصدی را تجربه کرد. علاوه بر این، این سطح در محدوده میانگین متحرک نمایی 200 هفته‌ای (خط آبی رنگ) در نزدیکی 1600 دلار قرار دارد.

در حالت ایده‌آل، می‌توان انتظار داشت کاهش قیمت اتریوم به این محدوده (سطح تقاضا)، تریدرها را به خرید بیشتر ترغیب کند. در صورت تحقق این مهم، هدف سود موقتی اتریوم احتمالا خط روند شیب‌دار چند ماهه نزولی است که به عنوان خط مقاومت در کانال نزولی ترسیم شده در نمودار زیر قرار دارد.

نمودار اتریوم تایم فریم هفتگی
نمودار اتریوم تایم فریم هفتگی

در حال حاضر، خط پایینی این کانال نزولی حمایتی برای اتریوم به شمار می‌رود. حالا اگر پیش‌بینی مذکور رخ دهد، می‌توان انتظار داشت قیمت دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار تا 3000 دلار رشد کند.

سناریو نزولی

بدترین سناریو برای اتریوم زمانی رخ می‌دهد که قیمت، به زیر منطقه تقاضا سقوط کند که با توجه به نگرانی‌های اخیر مربوط به مسائل کلان و تاثیر آن بر بازار کریپتو در سال 2022، چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

اتریوم در سه ماهه گذشته تا به امروز بیش از 50% کاهش یافته است و سرمایه‌گذاران با توجه به افزایش نرخ بهره در حال کاهش دارایی‌های پرریسک مانند بیت کوین و سهام شرکت‌های فناوری هستند.

تحلیلگران مختلف بر این باورند تداوم فشار فروش در بازار سهام می‌تواند بازار کریپتو را هم گریبان‌گیر کند و در نتیجه بیت کوین، اتریوم و سایر ارزها را کاهش دهد.

نمودار میزان همبستگی اتریوم با شاخص نزدک 100
نمودار میزان همبستگی اتریوم با شاخص نزدک 100

BOOX Research، تحلیلگر بازارهای مالی اخیرا گفته است در درازمدت موضعی صعودی نسبت به اتریوم و بیت کوین دارد اما معتقد است بهبود از وضعیت اخیر ممکن است چندین سال طول بکشد. وی در پستی وبلاگی در این رابطه نوشته است:

برخی اصلاح‌های قیمتی جریان پولی که به دنبال دریافت سود کوتاه‌مدت بود را از بازار خارج کرد. هنوز این خطر وجود دارد که مسائل کلان رو به وخامت، دروازه را برای کاهش قیمت بیشتر باز کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان