بررسی مهم‌ترین اخبار مربوط به ساتوشی ناکاموتو خالق بیت کوین در سال ۲۰۲۲

خانهاخباربررسی مهم‌ترین اخبار...

آنچه می‌خوانید...

ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین است که شناسایی هویت وی به یکی از مسائل مهم برای اعضای جامعه ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. در همین حین در سال‌های گذشته افراد زیادی ادعا کردند که ساتوشی هستند و از این طریق قصد داشتند اعتبار و محبوبیت کسب کنند. باید اشاره داشت که هویت واقعی وی هنوز مشخص نیست و در ادامه قصد داریم به مهم‌ترین اخبار سال 2022 بپردازیم که در رابطه با خالق بیت کوین بوده است تا شاید شفافیت بیشتری نسبت به رمز و رازهای وی ایجاد شود.

آیا ساتوشی 5 سال پیش با کمیسیون بورس آمریکا ملاقات کرده است؟

به نقل از یوتودی، الانور ترت، خبرنگار فاکس نیوز، در ماه سپتامبر به یک نسخه از تقویم عمومی بیل هینمن، رئیس سابق کمیسیون بورس آمریکا دسترسی پیدا کرد که بر اساس محتوای آن، وی با تیم دراپر، خالق بیت کوین و والری شچپانیک (یکی از اعضای کمیسیون بورس) ملاقات کرده است.

- Advertisement -

این طور به نظر می‌رسد که دراپر و این دو مقام کمیسیون هویت ساتوشی را بدانند اما سه روز پس از این اتفاقات، تیم دراپر در توییتی اشاره داشت که هدف فردی قرار گرفته که خود را ساتوشی می‌نامیده است و وقت وی را تلف کرده است.

مدیر فناوری ریپل: می‌توانستم بخشی از ساتوشی باشم

دیوید شوارتز، مدیر فناوری شرکت ریپل، در حالی که مشغول نوشتن توضیحی درباره شکایت حقوقی کریگ رایت بود، اشاره داشت که می‌توانسته است بخشی از ساتوشی، گروه سازنده بیت کوین باشد. در سال 2020، شوارتز توضیح داد که با توجه به سختی و مهارت لازم برای خلق بیت کوین، نیاز به یک گروه برای توسعه آن بوده است.

وی همچنین افزود که می‌توانسته تمام کاری که ساتوشی ناکاموتو انجام داده را انجام دهد. با این حال وی گفت که متاسفانه تا سال 2011 درباره بزرگ‌ترین ارز دیجیتال دنیا چیزی نمی‌دانسته است.

نبردهای حقوقی کریگ رایت، فردی که مدعی است خالق بیت کوین است

در 25 مارس 2022، شکایت حقوقی کریگ رایت که از سال 2020 آغاز شده بود، بالاخره به پایان رسید و دادگاه به نفع وی نیز نشد. دیوان عالی دادگستری شکایتی را رد کرد که در آن رایت ادعا کرد کلیدهای خصوصی کیف پول وی حاوی 80000 بیت کوین توسط هکرها دزدیده شده است و بنابراین، توسعه‌دهندگان بیت کوین باید به او اجازه دسترسی به کیف پول مذکور را بدهند چرا که به او مدیون هستند. قاضی پرونده حکم داد که ساتوشی خود خوانده هیچ دلیل قانونی برای شکایت از توسعه‌دهندگان اصلی BTC ندارد.

مطلب مفید: تجارت شستشو (Wash Trading) چیست؟ قیمت ارزهای دیجیتال چطور دست‌کاری می‌شود؟

در حالی که این پرونده برای وی با شکست همراه بود، شکایت قانونی سال 2019 علیه پیتر مک‌کورماک با پیروزی همراه بود و وی 1 دلار نیز به عنوان جبران خسارت دریافت کرد. دعوای حقوقی این دو زمانی آغاز شد که مک‌کورماک به رایت اتهام کلاه‌بردار بودن زد. اتفاقی که رایت آن را افترا توصیف کرد.

باید اشاره داشت که رایت خواستار جریمه 122 هزار دلاری شده بود اما قاضی پس از بررسی و رد کردن برخی مدارک ارائه شده توسط خالق خود خوانده بیت کوین تنها خسارت اسمی را به وی اعطا کرد.

هویت خالق بیت کوین ممکن است توسط مارتین شکرلی فاش شده باشد

تقریباً دو هفته پیش و در تاریخ 13 دسامبر، مارتین شکرلی، کارآفرین حوزه زیست‌فناوری پستی را به اشتراک گذاشت و نوشت که احتمالاً هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو را پیدا کرده است. شکرلی معتقد است که پائول لی‌روکس (Paul Le Roux)، برنامه‌نویس و رئیس سابق کارتل خالق بیت کوین است. وی برای اثبات ادعای خود به رمزگشایی امضای اولین تراکنش صورت گرفته در بیت کوین و انتقال این ارز به هال فینی اشاره کرد.

بر اساس صحبت‌های شکرلی، در متن رمزگشایی شده آمده است که این تراکنش در تاریخ 12 ژانویه 2009 و توسط پائول لی‌روکس برای انتقال بیت کوین به هال فینی ایجاد شده است. در حالی که این مدرک از نظر شکرلی بسیار معتبر است، پیتر وویلی و گرگ مکسول، دو توسعه‌دهنده اصلی بیت کوین نسبت به آن شک و تردید دارند.

توییت رمزآلود ایلان ماسک درباره ساتوشی ناکاموتو

برخی از اخبار را باید با دید شوخی در نظر گرفت، مخصوصاً توییت‌هایی که توسط ایلان ماسک منتشر می‌شوند. مدیرعامل تسلا، روز 9 مارس، پستی توییتری منتشر کرد که در آن به ریشه نام ساتوشی اشاره شده بود.

اگر نام شرکت‌های بزرگ آسیایی مانند سامسونگ، توشیبا، ناکامیچی و موتورلا را ترکیب کنیم به ساتوشی ناکاموتو خواهیم رسید. پس از انتشار این پست، بسیاری گفتند هدف آن بوده که اعضای جامعه متوجه شوند هویت خالق بیت کوین آمریکایی- کره‌ای بوده و برخی دیگر نیز اشاره داشتند که پست منتشر شده تنها یک شوخی بوده و هیچ مفهوم پنهانی در آن وجود ندارد.

پاسخ هاسیکسنون به ادعای خالق بیت کوین بودنش

در ماه ژوئن، چارلز هاسکینسون در حال انجام مصاحبه‌ای با الکساندر لورنزو، یوتیوبر مطرح بود. لورنزو در اواسط مصاحبه از کاربران خواست تا سوال‌های خود از هاسکینسون را ارسال کنند تا وی به آنها پاسخ دهد. یکی از کاربران از وی پرسید که چرا در سال 2010 ادعا کرده است که خالق بیت کوین و همان ساتوشی ناکاموتو است، در حالی که در آن زمان مشغول کار روی اتریوم بوده است.

هاسکینسون به سرعت پاسخ سؤال را داد و اشاره داشت که امیدوار بوده به این موضوع خاتمه دهد. وی همچنین افزود که در زمان ساخت بیت کوین تنها 20 سال داشته است. هاسکینسون تمامی صحبت‌ها مبنی بر ادعای خالق بیت کوین بودنش را رد کرد و به اعضای جامعه توصیه کرد هر چیزی را که می‌خوانند، باور نکنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان