واکنش دیفراست فایننس به حمله هکری: اتفاق رخ داده راگ پول نبوده است

خانهاخبارواکنش دیفراست فایننس...

آنچه می‌خوانید...

تیم دیفراست فایننس (Defrost Finance)، پلتفرم معاملاتی غیرمتمرکزی که در روزهای گذشته با حمله هکری 12 میلیون دلاری مواجه شده بود، سکوت خود را درباره این حمله شکست و اشاره داشت که اتفاق صورت گرفته راگ پول از سمت اعضای پروژه نبوده است.

به نقل از کوین تلگراف، روز 23 دسامبر، این پلتفرم اعلام کرد که حمله وام سریع رخ داده و در پی آن سرمایه‌های پروتکل نسخه 2 دیفراست خالی شده است. یک روز بعد، در اتفاقی دیگر، کلید مدیریت پروتکل به سرقت رفت و حمله بزرگ‌تری به نسخه 1 پروتکل صورت گرفت.

- Advertisement -

رد اتهامات توسط تیم دیفراست فایننس

اکنون مشخص شده است که هکرها با اضافه کردن وثیقه جعلی و اوراکل قیمتی مخرب موفق به انجام حمله وام سریع و خارج کردن سرمایه کاربران شده‌اند. ناظرانی از جمله پک شیلد، سرتیک و همچنین پلتفرم مدیریتی DeFiYield بر اساس اطلاعات جامعه اشاره داشتند که اتفاق رخ داده حمله راگ پول بوده است.

با این حال، صبح امروز، تیم دیفراست فایننس در بیانیه‌ای سکوت خود درباره اتهامات را شکست و توضیح داد که تمام صحبت‌ها مبنی بر حمله راگ پول به کاربران را رد می‌کند. این تیم گفت که علیرغم برداشت اعضای جامعه، لو رفتن یک کلید به معنای راگ پول نیست.

دیفراست فایننس در بیانیه خود برای رد این موضوع به دو موضوع مهم اشاره کرد. تیم پلتفرم اشاره داشت که اگر قصد انجام راگ پول وجود داشت، این اتفاق ماه‌ها پیش و زمانی رخ می‌داد که ارزش کل قفل شده پروتکل 200 میلیون دلار بود. بر اساس داده‌ها، روز حمله، ارزش کل قفل شده دیفراست فایننس تنها 13.14 میلیون دلار بوده است. در توضیحات خود، پلتفرم گفت که اگر قصد انجام چنین کلاهبرداری را داشت هنگامی آن را انجام می‌داد که ارزش پروتکل 15 برابر بیشتر بود.

توییت دیفراست فایننس

برای دلیل دوم نیز تیم پروتکل اشاره داشت که اگر آنها عاملان حمله بودند، مدت‌ها پیش فرار کرده بودند و حمله را نیز اعلام نمی‌کردند. این تیم اشاره داشت که با توجه به توجه اجتناب‌ناپذیر اعضای جامعه به این اتفاق، هرکس مسئول حمله بود، فرار می‌کرد. اما تیم دیفراست فایننس نه تنها فرار نکرده بلکه به دنبال راهی برای بازگردانی سرمایه کاربرانش است.

این بیانیه پس از آن منتشر شد که شرکت DeFiYield روز گذشته و باری دیگر دیفراست فایننس را متهم به کلاهبرداری راگ پول کرد. این شرکت در پست خود نوشت که بنا بر داده‌های آنچین، سازنده کیف پول چند امضایی همان آدرسی بوده که درخواست تراکنش را داده و سپس تراکنشی را تأیید کرده که باعث ورود منبع اوراکل آلوده به پروتکل بوده است.

مطلب مفید: آشنایی با بهترین روش‌های کسب درآمد از متاورس (Metaverse)

این پلتفرم همچنین ادعا کرده است که میان تیم دیفراست فایننس و پروژه فونیکس فایننس، پروژه‌ای که ماه مه 2021 مورد حمله قرار گرفت و 7 میلیون دلار آن به سرقت رفت، ارتباطی وجود دارد. گفتنی است که درباره آن پروژه نیز صحبت‌هایی مبنی بر حمله از طرف اعضای داخلی پروژه ایجاد شده بود.

توییت DeFiYield

تیم این پروتکل معاملاتی از این‌که نمی‌تواند اطلاعات بیشتری از حمله را در اختیار کاربران بگذارد ابراز ندامت کرد و اشاره داشت که تمرکز اصلی خود را بر بازگردانی سرمایه مسروقه گذاشته است. تیم دیفراست در ادامه افزود که در گزارش‌های بعدی مسائل زیادی هستند که به آنها پرداخته خواهد شد اما در حال حاضر نمی‌توان به جزئیات بیشتری پرداخت. توسعه‌دهندگان به اعضای جامعه اطمینان دادند که اهمیت این موضوع را درک کرده و اولویت اول خود را بازگردانی سرمایه از دست رفته قرار داده‌اند.

تیم دیفراست فایننس از اتهامات صورت گرفته ناراحت است و صبح امروز در کانال تلگرام خود به کاربران هشدار داد، هر کاربری که به دروغ این تیم را مقصر اعلام کند و اطلاعات نادرستی را در فضای مجازی به اشتراک بگذارد از گروه اخراج خواهد کرد.

روز 26 دسامبر، پروژه در پستی توییتری اعلام کرد که تمام سرمایه مسروقه هک پروتکل نسخه 1 را بازیابی کرده و درر حال بازگردانی آن به کاربران خود است. کیف پول اتریوم متعلق به دیفراست فایننس نشان می‌دهد که تاکنون 2.9 میلیون دلار اتریوم و 9.9 میلیون دلار استیبل کوین دای تا این لحظه بازگردانی شده است.

تیم توسعه پروتکل اشاره داشت که فرایند بازگردانی طول خواهد کشید چرا که باید مشخص شود هر فرد چه مقدار سرمایه را از دست داده بوده است. با این وجود فرایند در حال پیشروی است و همه چیز از طریق قراردادهای هوشمند پیش خواهد رفت. دیفراست فایننس همچنین اعلام کرد که بازگردانی سرمایه به صورت شفاف صورت خواهد گرفت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان