top banner adv

ادعای بی سابقه از کمیسیون بورس آمریکا؛ تراکنش های اتریوم در آمریکا صورت می‌گیرد

ادعای بی سابقه از کمیسیون بورس آمریکا؛ تراکنش های اتریوم در آمریکا صورت می‌گیرد
0
بازدید : 9464

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به تازگی در ادعایی بی سابقه مدعی شده است به این دلیل که نودهای اتریوم به صورت متراکم در آمریکا بیش از دیگر کشورها جمع شده‌اند، تراکنش های شبکه اتریوم در آمریکا صورت می‌گیرند. این ادعای کمیسیون بورس آمریکا در شکایت این نهاد علیه ایان بالینا، محقق حوزه ارزهای دیجیتال در روز گذشته یافت شده است. این نهاد در بیانیه خود در کنار شکایات دیگر، بالینا را متهم کرده است که هنگام راه اندازی استخر تحقیقاتی در تلگرام در سال 2018 به ارائه توکن های ثبت نشده (SPRK) پرداخته است.

کمیسیون بورس مدعی است که در آن زمان و هنگام مشارکت سرمایه گذاران آمریکایی در این استخر، مشارکت کنندگان اتریوم توسط شبکه ای از نودهای بلاک چین اتریوم تایید اعتبار شدند که بیشتر این نودها به صورت متراکم در آمریکا قرار داشته است. بر اساس این داده ها، کمیسیون بورس معتقد است که تراکنش ها در خاک آمریکا صورت گرفته‌اند.

در این مرحله، مشخص نیست که آیا چنین ادعایی در دادگاه قابل اجرا خواهد بود یا اینکه رویه قضایی در پیش گرفته شده توسط کمیسیون بورس در خطر است. با این حال باید اشاره داشت که بنابر داده های اترنود، در حال حاضر 42.56% از 7807 نود اتریوم در آمریکا است.

در مصاحبه ای با کوین تلگراف، آرون لین، یک وکیل استرالیایی و محقق ارشد در شرکت RMIT Blockchain Innovation Hub گفت که نحوه توزیع نودهای اتریوم هیچ ارتباطی به این پرونده ندارد و موضوعی کاملا بی ربط است.

وی در ادامه توضیح داد:

«در حقیقت این موضوع که شاکی آمریکایی است و مدعی علیه و تراکنش ها نیز از آمریکا نشات می‌گیرند بسیار قابل ارجاع تر است. در این رابطه مهم نیست که تراکنش در اتریوم، مسترکارت و یا یک شبکه پرداختی دیگر انجام شده باشد.»

مطلب مفید: آشنایی با کلید عمومی و کلید خصوصی ؛ نحوه عملکرد آنها چگونه است ؟

لین اشاره داشت که با وجود جالب بودن ادعای کمیسیون بورس، اگر وکلای بالینا موضوع صلاحیت قضایی را به چالش نکشند و یا حل نکنند، در حال حاضر هیچ تاثیری بر پرونده های آینده نخواهد داشت.

وی افزود:

«مدعی علیه ممکن است صلاحیت حوزه قضایی را بپذیرد، اگر پذیرا باشد هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت و اگر قبول نکند نیز دادگاه چیزی درمورد آن نخواهد گفت. هیچ نگرانی درباره چگونه پیش رفتن رویه قضایی در این مرحله وجود ندارد.»

کمیسیون بورس درگذشته نیز در رابطه با رویکرد قانون گذاری خود نسب به حوزه ارزهای دیجیتال با انتقاداتی مواجه شده است. این رویکرد کمیسیون بورس توسط برخی برچسب قانون گذاری با اجبار نیز دریافت کرده است. گری گنسلر، رئیس این نهاد به تازگی گفته بود که پس از انتقال شبکه اتریوم به اثبات سهام ممکن است این توکن نیز تحت قوانین اوراق بهادار قرار گیرد.

در پاسخ به شکایت کمیسیون بورس، بالینا روز گذشته و در پستی توییتری گفت که اتهامات بی پایه و اساس بوده است. وی همچنین اشاره داشت که توافق با این نهاد را رد کرده تا کمیسیون بورس مجبور شود ادعای خود را ثابت کند. با این حال وی صحبتی درباره ادعای این نهاد در رابطه با صورت گرفتن تراکنش ها در آمریکا نکرد.

بیشتر بخوانید : دومین گوشی هوشمند سولانا ساگا (ساگا) به بازار می‌آید!

توییت ایان بالینا

بیشتر بخوانید : به‌روزرسانی شاپلا اتریوم ۲۳ فروردین در شبکه راه‌اندازی می‌شود

اتهامات علیه بالینا زمانی صورت گرفته که شرکت Sparksteer و مدیرعامل آن به توافق با کمیسیون بورس دست یافتند و قرار شد این شرکت به سرمایه گذاران آسیب دیده در جریان عرضه اولین کوین در سال 2018، 35 میلیون دلار بازپرداخت کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

بیشتر بخوانید : سقوط بیت کوین به سطح ۲۳۰۰۰ دلاری؛ علت چه بود؟

بیشتر بخوانید : اتریوم 2000 دلاری

بیشتر بخوانید : پالیگان زیرساخت دسترسی داده اویل (Avail) را معرفی کرد

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x