وزارت خزانه‌داری آمریکا با ارائه اینترنت ماهواره ای به ایران موافقت کرد

خانهاخباروزارت خزانه‌داری آمریکا...

آنچه می‌خوانید...

به دنبال پیشنهاد روز گذشته ایلان ماسک مبنی بر ارائه اینترنت ماهواره ای در ایران، آمریکا صادرات تجهیزات آن از دایره شمول تحریم‌ها خارج کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در پی درخواست ایلان ماسک مبنی بر عرضه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به کاربران ایرانی، اعلام کرد که صادرات برخی تجهیزات اینترنت ماهواره ای به ایران مشمول تحریم‌ها نبوده و شرکت‌های فعال در این زمینه می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند.

- Advertisement -

روز گذشته ایلان ماسک، مالک شرکت اسپیس‌ایکس اعلام کرده بود که به دنبال معافیت استارلینک از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، برای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای به کاربران ایرانی است.

ماسک روز گذشته در پاسخ به یکی از کاربران ایرانی شبکه اجتماعی توییتر مبنی بر امکان ارائه خدمات اینترنت استارلینک به مردم ایران نوشت که استارلینک در این زمینه خواستار معافیت از تحریم‌های ایران خواهد شد.

در همین رابطه وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد برای صادرات اقلامی که در فهرست موارد مجاز قرار ندارند، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارت‌خانه از تقاضاها برای مجوزهای ویژه برای فعالیت‌های خاص در ایران استقبال می‌کند.

مدتی پس از حمله روسیه به اوکراین و در پی درخواست معاون نخست‌وزیر اوکراین در اوایل اسفند ماه سال گذشته، ایلان ماسک دستور فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین را صادر کرد.

پیش از این شرکت اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اعلام کرده بود که هزینه‌ اشتراک این سرویس برای کاربران ساکن برخی کشورها با کاهش روبه‌رو شده است. آن‌طور که SpaceX بیانیه داده، به نظر می‌آید این کاهش قیمت در برخی از کشورها مانند شیلی و برزیل به بیش از 50 درصد هم برسد.

علاوه بر این، اسپیس ایکس می‌گوید که پوشش سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در تمامی کشور‌های جهان در دسترس است. همچنین شرکت مخابراتی بزرگ AT&T و استارلینک اعلام کرده‌اند که با نسل جدید ماهواره‌های استارلینک، امکان ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای را برای گوشی‌های هوشمند فراهم خواهند کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان