ارزش متاورس تا سال 2030 به 5 تریلیون دلار خواهد رسید

خانهاخبارارزش متاورس تا...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: شرکت McKinsey و Company اخیرا گزارشی را در رابطه با حوزه متاورس منتشر و اعلام کرده است که تا هشت سال آینده ارزش این حوزه به 5 تریلیون دلار، معادل ارزش اقتصاد ژاپن در حال حاضر خواهد رسید. داده های این گزارش از دو نظرسنجی جداگانه تهیه شده است و 3104 مصرف کننده در 11 کشور و 448 شرکت در 15 صنعت مختلف نیز از شرکت کنندگان در این طرح بودند.

متاورس یک فرصت است

بنابر این گزارش، متاورس هر روز به دنیای روزانه انسان ها نزدیک تر خواهد شد. در سال 2030، حدود 50 % از رویدادهای زنده را می‌توان در فضای مجازی برگزار کرد و 80 % از موارد تجاری نیز توسط فعالیت های کاربران و مصرف کنندگان در فضای متاورس تاثیر خواهد گرفت. انتظار می‌رود که در سال 2030 هر کاربر اینترنت تقریبا روزی 6 ساعت از وقتش را صرف این فضا کند.

- Advertisement -

می‌توان گفت که بخش گیمینگ هدایت کننده اصلی حوزه متاورس است و در آینده صنعت های سرگرمی دیگر مانند موسیقی و فیلم نیز به آن اضافه خواهند شد. در حال حاضر صنعت گیمینگ در جهان 3 میلیارد کاربر دارد و ارزش آن معادل 200 میلیارد دلار است.

در این گزارش پیش بینی شده است که علاوه بر گیمینگ، تجارت الکترونیکی و تبلیغات مجازی دو بخش بزرگی خواهند بود که از توسعه و رشد ارزش متاورس تا سال 2030 نهایت استفاده را خواهند کرد. انتظار می‌رود هزینه های تجارت الکترونیکی به چیزی حدود 2 تریلیون دلار و برای تبلیغات 144 تا 206 میلیارد دلار برسد.

در یک پست وبلاگی جداگانه، اریک هازان، نویسنده این گزارش گفت که وضعیت فعلی متاورس بسیار شبیه وب 2 در سال 2004 است. در آن زمان، شبکه های مجازی و محتواهای تولیدی توسط کاربران در حال تغییر شکل و تعیین کننده نحوه ارتباط میان مردم در فضای اینترنت بودند. وی همچنین اضافه کرد که در آن زمان زیرساخت تکنولوژی برای دموکراسی در اینترنت و کنترل فضا توسط مصرف کنندگان آماده نبود.

مطلب مفید: چگونه ربات معاملاتی انتخاب کنیم ؟ بهترین معیارهای یک ربات معاملاتی خوب چیست؟

با اشاره به این موضوع که متاورس شباهت زیادی به حوزه تکنولوژی هوش مصنوعی در 5 سال گذشته دارد، هازان انتظار دارد که در سال های آینده شاهد ورود سرمایه های سنگین به این حوزه با هدف ایجاد زیرساخت های تکنولوژی لازم و همچنین رشد ارزش متاورس باشیم. وی در ادامه افزود:

«میلیاردها دلار سرمایه به گوشه و کنار زیرساخت متاورس وارد خواهد شد تا در آینده این حوزه به جایگاه مناسبش برسد. این سرمایه ها وارد بخش هایی مانند موتورها، بلاک چین ها و دستگاه های سخت افزاری و همچنین پلتفرم ها و دنیاهای مجازی خواهد شد.»

شوق و شک

در این گزارش آمده است که حدود 95 % مدیران شرکت ها معتقدند متاورس تاثیر مثبتی در صنعت های آنها خواهد داشت. در همین حین، دو سوم از مصرف کنندگان نیز درباره تغییرات احتمالی که متاورس با ادغام دنیای مجازی و فیزیکی ایجاد می‌کند، هیجان زده هستند.

علاوه بر ایجاد انقلابی در ارتباطات و تجارت ها، هازان انتظار دارد در پی ادغام دنیاهای مجازی فضای جدیدی برای ایجاد خدمات عمومی مانند تحصیل و سلامت ایجاد شود.

علیرغم تمام موارد اشاره شده، 31 % از مشارکت کنندگان در نظرسنجی مذکور، درباره رشد ارزش متاورس و سرمایه گذاری در این حوزه نوظهور نگران هستند. از نظر آنها سرعت رشد متاورس بسیار بالا است و پایداری درستی ندارد. گفتنی است که در سال جاری و تاکنون 120 میلیارد دلار در این حوزه سرمایه گذاری شده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان