top banner adv

علیرغم سقوط ارزش کل بازار کریپتو به زیر 1.2 تریلیون دلار، تریدرها علاقه ای به فروش ندارند

علیرغم سقوط ارزش کل بازار کریپتو به زیر 1.2 تریلیون دلار، تریدرها علاقه ای به فروش ندارند
0
بازدید : 10364

فکت کوینز: روز گذشته برای بیت کوین و خریداران آن روز خوبی نبود و بزرگ ترین رمز ارز بازار در 24 ساعت اخیر ریزشی 6.8 درصدی را تجربه کرد و از محدوده 29400 دلاری به کف روزانه 27380 دلاری نیز سقوط کرد. در زمان نگارش این مطلب، قیمت بیت کوین در محدوده 27416 دلاری قرار دارد. ریزش های اخیر بیت کوین و آلت کوین ها باعث شده است تا ارزش کل بازار کریپتو در یک ماه اخیر همواره در روندی نزولی قرار داشته باشد.

ارزش کل بازار کریپتو یک ماه اخیر را در یک کانال نزولی سپری کرده است و اکنون در حال نزدیک شدن به سطح حمایتی 1.17 تریلیون دلاری است. این اتفاق در حالی رخ داده است که در یک هفته گذشته قیمت بیت کوین با ریزشی 2 درصدی و اتریوم با اصلاح 5 درصدی همراه بودند.

بیشتر بخوانید : تایید پروپوزال هکر تورنادو کش؛ بازگشت کنترل پروتکل به جامعه

نمودار ارزش بازار

روز 10 ژوئن شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا منتشر شد و در عدد 8.6 % قرار داشت و به سرعت بر بازار کریپتو و سهام تاثیر گذاشت. با این وجود مشخص نیست که آیا چنین اعدادی باعث شک و تردید در عقیده فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره خواهد شد یا خیر.

سقوط آلت کوین ها و احساسات نزولی سرمایه گذاران

احساسات نزولی ایجاد شده در بازار به دلیل داده های ضعیف از اقتصاد کلان و همچنین نامشخص بودن تصمیمات فدرال رزرو در آینده برای رام کردن تورم باعث شده است تا شاهد تاثیرات منفی در بازار کریپتو باشیم. شاخص ترس و طمع بیت کوین از ماه مه تا کنون زیر محدوده 20 قرار دارد و در تاریخ 9 ژوئن به عدد 11 نیز رسید.

شاخص ترس و طمع

بیشتر بخوانید : توکن Sui بر بستر شبکه اصلی؛ پشتیبانی صرافی‌ها از معاملات این رمزارز

قرار داشتن این شاخص در محدوده ترس شدید برای مدتی طولانی به معنای آن است که سرمایه گذاران ترسیده‌اند اما در عین حال به معنای فرصت خرید نیز هست. در تصویر شاهد بهترین و بدترین عملکردها در میان آلت کوین ها هستیم. در حالی که دو ارز برتر بازار ریزش های نسبتا کمی را تجربه کردند، تعدادی از آلت کوین ها با ارزش بازار متوسط سقوط های بیش از 14 % را نیز تجربه کردند.

عملکرد 80 ارز برتر بازار

جامعه هلیوم طرح بهبود HIP-51 را تایید کردند تا به وسیله آن زیرساخت های اقتصادی و فنی لازم برای پشتیبانی از کاربران، شبکه ها و دستگاه های جدید ایجاد شود. همچنین چین لینک پس از آنکه توسعه دهندگان شبکه اش نقشه راهی تا پایان سال 2022 را منتشر کردند با رشد بسیار خوب 22 درصدی همراه شد.

توکن تتا نیز پس از اعلام شبکه مبنی بر پشتیبانی زنده با استفاده از تکنولوژی API با رشد 9.7 درصدی همراه شد. با این حال تمامی ارزها با رشد همراه نبودند و ویوز پس از اعلام محدودیت برداشت روزانه 1000 دلار برای استیبل کوین خود به منظور جلوگیری از فشار روی پروتکل نوترینو خود با ریزش 28 درصدی همراه شد.

علیرغم سقوط ارزش بازار، تریدرها علاقه ای به فروش ندارند

شاخص پریمیوم تتر، مقیاس مناسبی برای اندازه گیری میزان تقاضا در بازار کریپتو است. این شاخص تفاوت میان معاملات نظیر به نظیر در چین را با دلار آمریکا مقایسه می‌کند. افزایش تقاضای زیاد در این شاخص باعث می‌شود تا عدد آن بالای 100 % قرار گیرد و در زمان ریزش و عرضه بالا، شاهد ریزش 4 درصدی یا کمی بیشتر این شاخص هستیم.

بیشتر بخوانید : تعداد کاربران کیف پول‌های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ افزایش ۶ درصدی داشته است

شاخص تتر

مطلب مفید: آیا استخراج اتریوم در سال 2022 به صرفه است؟

روز 31 مه، قیمت تتر در بازارهای معاملاتی آسیا وارد ناحیه ریزشی 4 درصدی شد که نشان دهنده فشار فروش بالا است. با این حال در تاریخ 10 ژوئن و علیرغم ریزش های کلی در بازار کریپتو این شاخص از فاصله 4 درصدی به 1.5 % رسیده است. با وجود آنکه این عدد همچنان نزولی است اما نشان دهنده علاقه خریداران به خرید در کف های قیمتی در زمانی است که ارزش کل بازار به زیر 1.2 تریلیون دلار رسیده است.

برای درک درست تری از شرایط بازار تریدرها باید قراردادهای آتی بازار را نیز بررسی کنند. قراردادهای پرپچوال یک نرخ ثابت دارند که معمولا هر 8 ساعت یکبار مشخص می‌شود. صرافی ها از این مبلغ استفاده می‌کنند تا از نوسانات بازار در امان بمانند. فاندینگ ریت مثبت به معنای اهرم بیشتر در معاملات خرید و فاندینگ ریت منفی به معنای اهرم بیشتر در معاملات فروش است.

قراردادهای پرپچوال

قراردادهای پرپچوال پس از آنکه بیت کوین و اتریوم فاندینگ ریت مثبتی داشتند واکنش های متناقضی از خود نشان دادند. با این حال فاندینگ ریت آلت کوین ها منفی بود، برای مثال نرخ 0.2 % منفی هفتگی بایننس کوین معادل 0.8 % در یک ماه است و چنین چیزی تریدرهای مشتقه را نگران نمی‌کند.

بازگشت بازار به ثبات داده های اقتصادی وابسته است

بیشتر بخوانید : چارلز هاسکینسون: دوج کوین می‌تواند به زنجیره جانبی کاردانو تبدیل شود

بیشتر بخوانید : رأی پرونده‌ی کلاهبرداری صرافی کریپتولند و سینا استوی صادر شد

بر اساس شاخص های مشتقه سرمایه گذاران علاقه ای به فروش در سطوح کنونی ندارند. فاندینگ ریت مثبت بیت کوین و اتریوم نیز به معنای علاقه بیشتر خریداران به معاملات خرید آن هم در زمانی است که ارزش بازار به زیر 1.2 تریلیون دلار سقوط کرده است. با این حال با ثبات بیشتر در اقتصاد کلان، احتمال حرکات مثبت در بازار کریپتو نیز افزایش می‌یابد.  

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x