گری گنسلر: به جز بیت کوین تمامی ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند

خانهاخبارگری گنسلر: به...

آنچه می‌خوانید...

روز 23 فوریه، گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس آمریکا در مصاحبه‌ای با مجله نیویورک درباره ارزهای دیجیتال گفت که تمامی این ارزها به‌جز بیت کوین اوراق بهادار هستند و باید مطابق قوانین اوراق بهادار با آن‌ها رفتار شود. اظهارنظر تمام ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند، به‌طور گسترده با واکنش اعضای جامعه به‌خصوص وکلای حوزه کریپتو مواجه شد که همگی به‌صورت متفق‌القول از آن انتقاد کردند.

به نقل از کوین تلگراف، گنسلر در توضیحات خود اشاره داشت که پروژه‌های رمز ارزی به این دلیل اوراق بهادار هستند که گروهی در این میان دخیل است و جامعه انتظار دارد بر اساس این گروه و تصمیمات آن به سود برسد. این در حالی است که برای بیت کوین شاهد چنین چیزی نیستیم و به همین دلیل به‌جز بیت کوین دیگر دارایی‌ها اوراق بهادار هستند.

توییت الکساندر گریو

جیک چروینسکی (Jake Chervinsky)، وکیل و سیاست‌گذار انجمن بلاک چین، روز گذشته و در یک پست توییتری به صحبت‌های گنسلر واکنش نشان داد و گفت که نظرات رئیس کمیسیون بورس خود قانون نیست.

توییت چروینسکی

وی در ادامه افزود، تا زمانی و مگر آنکه کمیسیون بورس چنین موضوعی را از طریق دادگاه اثبات نکند، نظرات گنسلر اهمیت قانونی ندارد. چروینسکی اشاره داشت که این نهاد باید برای هر توکن به‌صورت جداگانه در دادگاه پرونده ایجاد کند و ثابت کند که آن‌ها اوراق بهادار هستند.

لوگان بولینگر (Logan Bolinger)، یکی از وکلا و افراد سرشناس در حوزه کریپتو نیز روز گذشته با تأیید صحبت‌های چروینسکی اشاره داشت که نظرات گنسلر درباره اوراق بهادار بودن یا نبودن یک دارایی، قانون نهایی نیست. وی افزود که قاضی و نه رئیس کمیسیون بورس درنهایت تعیین خواهند کرد که قانون چیست و چگونه اجرایی می‌شود.

جیسون برت (Jason Brett)، مدیر سیاست‌گذاری در مؤسسه سیاست‌گذاری بیت کوین، نیز گفت که نظرات گنسلر نباید مورد تحسین قرار گیرد، بلکه باید از آن ترسید. وی در ادامه اظهار داشت که راه‌های دیگری برای برنده شدن وجود دارد و کمیسیون بورس نباید موانع قانونی و نظارتی ایجاد کند.

مطلب مفید: موافقت FATF با نقشه راه اجرای استانداردهای ارزهای دیجیتال

کمیسیون بورس آمریکا باید از 12 هزار پروژه شکایت کند

گابریل شاپیرو، مشاور حقوقی شرکت سرمایه‌گذاری دلفی دیجیتال در یک رشته توییت اشاره داشت که کمیسیون بورس برای اثبات صحبت‌های گنسلر و نشان دادن این موضوع که تمامی ارزهای دیجیتال اوراق بهادار هستند باید به امری غیرممکن دست بزند.

وی افزود که در حال حاضر بیش از 12300 توکن با ارزش کلی 663 میلیارد دلار وجود دارد که بر اساس گفته‌های گنسلر ارزهای دیجیتال اوراق بهادار ثبت نشده هستند و به‌صورت غیرقانونی در آمریکا فعالیت می‌کنند. برای حل این موضوع، باید از تمامی آن‌ها شکایت شود که به نظر ممکن نیست.

 شاپیرو اشاره داشت که کمیسیون بورس در برخورد با ارزهای دیجیتال دو راه را در پیش می‌گیرد؛ یا از سازنده توکن‌ها شکایت می‌کند و از آن‌ها می‌خواهد تا توکن خود را ثبت کنند، یا شکایت می‌کند و خواستار نابودی ارز و حذف آن از صرافی‌ها می‌شود. از نظر وی، مدل قانون‌گذاری این نهاد نه تنها برای بسیاری از پروژه‌ها گران تمام می‌شود، بلکه راه و روش مشخصی برای قانون‌گذاری توکن‌ها را نیز ارائه نمی‌کند.

توییت شاپیرو

شاپیرو توضیح داد که اکنون با عمل نشدن قانون‌گذاری برنامه کمیسیون بورس آمریکا مشخص نیست و این نهاد باید همه را مجبور کند جریمه‌های سنگین پرداخت کنند یا فعالیت پروتکل‌های خود را متوقف کنند که این امر نیز به شکایت از 12305 پروژه خواهد انجامید. باید اشاره داشت که هم‌زمان با مشخص نبودن قوانین این نهاد و اوراق بهادار خواندن ضمنی همه ارزهای دیجیتال به جر بیت کوین، میلیاردها دلار در ریسک است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان