شورای شهر تهران استفاده از ارزهای دیجیتال در پایتخت را بررسی می کند

خانهاخبارشورای شهر تهران...

آنچه می‌خوانید...

اعضای شورای شهر تهران استفاده از ارزهای دیجیتال در پایتخت را بر اساس برنامه چهارم توسعه شهر تهران مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، جلسه اخیر شورای شهر تهران در نوبت عصر به بررسی احکام برنامه چهارم توسعه شهر تهران معطوف شد و علی‌اصغر قائمی با قرائت حکم ۱۱۹ گفت:

این حکم بر ایجاد نظام یکپارچه و برخط مطالبات و بدهی شهرداری در تمامی بخش‌ها تاکید می‌کند که تا هشت ماه بعد از ابلاغ این مصوبه باید این نظام یکپارچه ایجاد شود.

وی در مورد جزییات حکم ۱۲۰ نیز اظهار کرد:

بازنگری در ضوابط تاسیس خدمات الکترونیک شهر و ارائه آن به شورا تا حداکثر هشت ماه بعد از تاریخ ابلاغ، در این حکم مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد:

در حکم ۱۲۱ نیز توسعه روش‌های پرداخت الکترونیک منطبق با آخرین استانداردهای روز با همکاری بانک‌ها و با اولویت بانک شهر تا یک سال بعد از ابلاغ این برنامه مورد توجه قرار گرفته و در حکم ۱۲۲ نیز به تدوین آیین‌نامه تهاتر و منابع غیرنقد در راستای شفاف‌سازی تاکید شده است. همچنین در حکم ۱۲۳ به توسعه فروشگاه‌های شهروند و میادین تره‌بار به خصوص در محلات کم‌برخوردار با افزایش سالانه ۱۰ درصد مورد توجه است.

قائمی با بیان اینکه در حکم ۱۲۴ نیز بر استفاده از فناوری‌های نشانه‌گذاری رقمی مبتنی بر بلاکچین تاکید شده است، با اشاره به رویکرد استفاده از ارزهای دیجیتال در پایتخت گفت:

ما در این لایحه، شهرداری را بر استفاده از فناوری‌های نشانه‌‌گذاری رقمی مبتنی بر بلاکچین برای مولدسازی و پشتوانه ارز دیجیتال مجاز کردیم، اما دقت داشته باشید که بانک مرکزی تاکنون فقط به یک ارز دیجیتال آن هم تا سقف یک میلیارد تومان مجوز داده است و ما حکمی را تصویب می‌کنیم که بانک مرکزی با آن موافقت نمی‌کند و اساسا قانونش در کشور نیست.

مهدی چمران اعلام کرد که پیشنهاد می‌شود در تبصره‌های این حکم قید شود که بعد از موافقت بانک مرکزی، این اقدام عملیاتی می‌شود.

قائمی با اشاره به جزییات تبصره ۱۲۵ برنامه توسعه شهر تهران که تصحیح، تجمیع و پردازش داده‌های زیرساخت‌های عمرانی، تجهیزات و غیره مورد تاکید قرار گرفته است، گفت:

در حکم ۱۲۶ نیز تدوین نقشه راه نوآوری و فناوری در شهرداری تهران با ایجاد پهنه‌های نوآورانه و پارک‌های علم و فناوری مورد توجه قرار گرفته است.

علیرضا زاکانی در واکنش به این احکام گفت:

ما با استفاده از ظرفیت فروشگاه‌های شهروند، میادین میوه و تره‌بار و مسکن سعی داریم که تاثیر مثبتی در معیشت مردم ایجاد کنیم و در مورد توسعه فروشگاه‌های شهروند با مشارکت بخش خصوصی می‌خواهیم که توسعه شهروند محلی را داشته باشیم .

وی با اشاره به حکم ۱۲۴ برنامه چهارم توسعه اظهار کرد:

ما می‌توانیم با دارایی‌های شهرداری، خلق ارزش کنیم و آن را در خدمت شهر قرار دهیم و شهرداری از آنجایی که هم منابع دارد و هم بازار، می‌تواند این کار را انجام دهد؛ اما باید مجوز را بانک مرکزی بدهد تا سیر قانونی را طی کنیم. هرچند که شهرداری می‌تواند در استفاده از این ظرفیت پیشگام باشد و به عنوان یک ارزش پشتوانه تولید ارزی قرار دهد.

وی با بیان این‌که ۵۰۷ هزار میلیارد تومان برای کامل کردن ناوگان حمل‌ونقل لازم داریم و این پول جز مولدسازی به دست نمی‌آید، ادامه داد:

در مورد حکم ۱۲۵ نیز که در مورد پردازش اطلاعات و نقشه‌ها است، باید بگویم که باید اطلاعات آتش‌نشانی، برق و غیره نیز مورد توجه قرار گیرد و باید به صورت هوشمند اطلاعات کل شهر را داشته باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان