ایران و روسیه ارز دیجیتال مشترک راه‌اندازی خواهند کرد

خانهاخبارایران و روسیه...

آنچه می‌خوانید...

خبرگزاری روسی Vedomosti از همکاری ایران و روسیه برای راه‌اندازی یک ارز دیجیتال مشترک خبر داد. به گفته این خبرگزاری، این دو کشور به دنبال همکاری‌های مشترک برای توسعه فعالیت‌های فرامرزی از طریق رمزارز، استیبل کوینی با پشتوانه طلا با نام «توکن منطقه خلیج فارس» راه‌اندازی خواهند کرد.

ارز دیجیتال مشترک ایران و روسیه

به گزارش کریپتوپوتیتو، بنا بر گفته‌های این خبرگزاری، این استیبل کوین جایگزین ارزهای فیاتی چون دلار، یورو، روبل و … در معاملات روسیه و ایران خواهد شد.

به گفته الکساندر براژنیکوف، مدیر اجرایی انجمن صنعت ارز دیجیتال و بلاکچین روسیه، توکن منطقه خلیج فارس، استیبل کوینی با پشتوانه طلا خواهد بود و در منطقه ویژه اقتصادی آستاراخان به کار گرفته خواهد شد.

ایران و روسیه اخیرا قراردادی را برای تسهیل معاملات از طریق سیستم حمل و نقل در دریای خزر امضا کردند و بخش شمالی این سیستم حمل و نقل، در آستاراخان روسیه قرار دارد.

آنتون تکاچف، یکی از اعضای کمیته سیاست اطلاعات دوما نیز شایعات مربوط به راه‌اندازی این استیبل کوین جدید را تایید کرد. با این حال، وی مدعی شد چنین پروژه‌ای تنها زمانی انجام‌شدنی است که دولت روسیه، چاچوب قانونی مناسبی برای بخش ارز دیجیتال خود تهیه و اجرا کند.

به گفته آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته دومای دولتی در بازارهای مالی، تا پایان سال 2023 قوانین مربوط به رمزارزها در روسیه اجرا خواهند شد. وی در ماه پایانی سال 2022 در این رابطه گفت:

من می‌توانم به همه اطمینان دهم که سال آینده قطعا ارزهای دیجیتال را به عنوان محصولی قانونی خواهیم داشت؛ قطعا قانونی وجود خواهد داشت. تنها می‌توانم بگویم نمی‌توان از این ارزها به عنوان ابزار پرداختی برای تسویه حساب‌های داخلی استفاده کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان