ارز لونا کلاسیک (Luna Classic) چیست؟

خانهآموزش هاآلت کوین هاارز لونا کلاسیک...

آنچه می‌خوانید...

لونا کلاسیک به بازار آمد. این ارز پس از اینکه دو کوان، بنیانگذار ترا فورم لبز، طرح بازیابی لونا را عرضه کرد و اعلام کرد قصد دارد لونا 2.0 را جایگزین ورژن قدیمی لونا کند، راه اندازی شد. شبکه ترا پس از تصویب آراء برای ایجاد زنجیره جدید، با راه اندازی لونا 2.0 شروعی دوباره داشت و یک زنجیره جدا تشکیل داد. قرار است زنجیره قدیمی با نام ترا کلاسیک (Terra Classic) و با توکن خود به نام لونا کلاسیک (Luna Classic) به فعالیتش ادامه ‌دهد. با فکت کوینز و آشنایی بیشتر با ارز دیجیتال لونا کلاسیک و اطلاعات تکمیلی لیست شدن Luna classic در صرافی بایننس همراه باشید.

ارز دیجیتال لونا کلاسیک (Luna Classic) چیست؟

لونا کلاسیک با نماد LUNC همان توکن قدیمی و اصلی اکوسیستم ترالونا (Terra Luna) است. بعد از فروپاشی UST/Luna و با تصویب طرح بازیابی و احیای شبکه ترا، فورک شبکه اجرایی شد و توکن زنجیره قدیمی ترا، لونا کلاسیک (LUNC) نام گرفت.

در طرح بازیابی دو کوان، یک زنجیره کاملا جدید برای انجام معاملات شبکه ترا معرفی شد. به این ترتیب، ترا کلاسیک (Terra classic) نام زنجیره قبلی است و با توکن لونا کلاسیک (Luna classic) به فعالیتش ادامه می‌دهد. زنجیره جدید هم که پس از فورک شبکه ایجاد شده همان نام‌های قبلی شبکه و توکن آن را یدک می‌کشد، زنجیره جدید با نام Terra 2.0 و توکن Luna 2.0 شناخته می‌شود. قرار است توکن‌های جدید به همان مقداری که توکن‌های لونا در گردش بودند یعنی 6.5 تریلیون توکن عرضه ‌شود. پس از عرضه لونا کلاسیک (Luna Classic) رپد توکن شبکه با نام رپد لونا (Wrapped Luna) عرضه می‌شود.

لونا کلاسیک چیست؟
ارز دیجیتال لونا کلاسیک (LUNC)

استفاده از اصطلاح «کلاسیک» در زنجیره ترا احتمالا برگرفته از اتریوم و اتریوم کلاسیک و یادآور فورک شبکه اتریوم پس از هک دائو (DAO) در سال 2017 است. دو کوان، فروپاشی استیبل کوین UST را «لحظه هک دائوی ترا» خطاب کرده و احتمالا این نظر او هم اشاره‌ای به همان ماجرای اتریوم دارد.

مطلب مفید: ارز لونا (Luna) چیست؟

تاریخ انتشار ارز دیجیتال لونا کلاسیک

لونا کلاسیک در 28 ماه مه و با فعال شدن بلاک جنسیس زنجیره جدید، راه اندازی شد. به هر حال، طرح احیای ترا با 65% آراء موافق برای ایجاد زنجیره به تصویب رسید اما لانچ لونا کلاسیک یک روز به تعویق افتاد.

از لحاظ فنی می توان گفت که لونا کلاسیک، پیش از راه اندازی زنجیره جدید وجود داشته چراکه زنجیره جدید با همان کدهای تشکیل دهنده اکوسیستم ترا به فعالیت خود ادامه می‌دهد. به نظر می‌رسد پس از راه اندازی لونا کلاسیک، جامعه لونا تمرکز بیشتری روی سوزاندن توکن‌های لونا و کاهش عرضه داشته باشد. تعدادی از صرافی‌ها هم متعهد شده‌اند که از طریق کارمزد تراکنش‌ها، توکن لونا را بسوزانند.

ارز دیجیتال لونا کلاسیک را از کدام صرافی بخریم؟

فعلا، لونا کلاسیک در همه صرافی‌ها لیست نشده اما کاربران علاقه‌مند می‌توانند لونا کلاسیک را از چندین صرافی ارز دیجیتال مانند صرافی ارز دیجیتال بایننس (Binance)، صرافی اف تی ایکس (FTX) صرافی ارز دیجیتال کوکوین (Kucoin) و صرافی کراکن (Kraken) بخرند. اکثر صرافی‌هایی که از لونا پشتیبانی می کردند، توکن جدید Luna 2.0 را هم لیست کردند. بنابراین، این احتمال وجود دارد که توکن LUNC را هم در لیست توکن‌های خود قرار ‌دهند.

به نظر می‌رسد برخی دارندگان لونا، پس از ایجاد زنجیره جدید، توکن‌های لونا کلاسیک (Luna classic) بیشتری خریده‌اند. برخی از هولدرهای ارز دیجیتال لونا، واجد شرایط دریافت ایردراپ جدید شبکه شدند و این یعنی همه دارندگان ارز دیجیتال لونا کلاسیک، توکن Luna 2.0 را دریافت خواهند کرد.

قبل از لانچ زنجیره جدید، صرافی بایننس معاملات لونا کلاسیک را متوقف کرد. اکنون، پشتیبانی صرافی بایننس در مورد Luna 2.0 اعلام کرده که معاملات ارز دیجیتال LUNC از 30 ماه می مجددا آغاز می‌شود.

بایننس لونا کلاسیک را لیست کرد
ارز دیجیتال لونا کلاسیک در صرافی بایننس لیست می‌شود

مطلب مفید: سرنوشت ارز لونا (LUNA) چه خواهد بود؟ نکات مهم را در ویدئو تماشا کنید

قیمت ارز دیجیتال لونا کلاسیک

در طی این چند روز لونا کلاسیک به خاطر به دوش کشیدن بارِ توکن لونای اصلی و سقوط ناگهانی‌اش پس از ثبت سقف تاریخی به شدت کاهش یافت. با این حال، دارندگان لونا کلاسیک منتظر هستند تا ببینند بعد از راه اندازی زنجیره جدید چه سرنوشتی برای آن رقم می‌خورد. اما با رشد بیت کوین و بازگشت تقریبی روند صعودی رمزارزها قیمت لونا کلاسیک در 24 ساعت گذشته و در آستانه راه اندازی زنجیره جدید،  50 درصد افزایش یافته است. با توجه به ارزش بازار 900 میلیون دلاری لونا کلاسیک، دارندگان لونا منتظر سرنوشت آن هستند.

توکن جدید شبکه ترا با نام لونا 2.0
LUNA 2.0

مشارکت صرافی بایننس در لیست کردن و ایردراپ لونا 2.0

صرافی ارز دیجیتال بایننس در جریان فروپاشی شبکه ترا، معاملات لونا را موقتا متوقف کرد. اما بعد از رای گیری Terra Luna و ثبت 65 درصد آرا به نفع ایجاد زنجیره جدید شبکه ترا، بایننس اعلام کرد که قصد دارد از زنجیره جدید ترا حمایت کند و می‌خواهد پس از انتشار لونا 2.0 و زنجیره جدید آن، لونا 2.0 را لیست ‌کند. اکنون، پشتیبانی بایننس لیست شدن Luna 2.0 در صرافی بایننس و مشارکت در ایردارپ را تایید و زمان بندی آن را اعلام کرده است.  

زمان بندی لیست شدن Luna 2.0 در صرافی ارز دیجیتال بایننس

صرافی بایننس پس از مشارکت در ایردراپ Luna 2.0 اعلام کرده که لونا 2.0 را از 30 ماه می در بخش Innovation Zone قرار می‌دهد. ظاهرا قرار است جفت ارزهای LUNA/USDT و LUNA/BUSD از ساعت 5:30 روز سی و یکم ماه می در بخش Innovation Zone اضافه شوند. بسیاری از صرافی‌های دیگر Luna 2.0 را پیش از بایننس به بخش معاملات خود اضافه کرده‌اند.

صرافی بایننس بخش Innovation Zone را اینگونه معرفی کرده است: «در این بخش کاربران می‌توانند توکن‌های جدیدی را معامله کنند که پتانسیل افزایش نوسان یا ریسک پذیری بالایی برای آنها وجود دارد.» بایننس در مورد Terra 2.0 هم گفته: «ترا 2.0 (LUNA) یک توکن جدید است که ممکن ریسک‌های بالاتری از حد معمول داشته باشد و به همین دلیل ممکن است در معرض نوسان قیمت شدید قرار بگیرد.»

زنجیره ترا 2.0 پس از فورک شبکه ترا تشکیل شد
Terra 2.0

صرافی بایننس به حمایت خود از لونا کلاسیک (Luna Classic) به عنوان بخشی از زنجیره ترا کلاسیک (Terra classic) تاکید کرده است. لونا کلاسیک همان توکن لونا پس از انتقال به ترا 2.0 است. معاملات LUNC در صرافی بایننس از 30 می مجددا شروع می‌شود. صرافی بایننس در مورد ناپدید شدن دارایی‌های لونا از حساب‌های کاربری هشدار داده و گفته نیازی به نگرانی در این خصوص نیست. بایننس در توییتی گفته:

ممکن است دارندگان توکنهای قدیمی Luna متوجه شوند که دارایی‌هایشان در کیف پول ناپدید شده است. لطفا از این بابت نگران نباشید. این بخشی از مراحل آماده سازی تغییر به LUNC و ایردراپ آتی ترا 2.0 جدید است.

مطلب مفید: لونا بولز (LunaBulls)؛ آشنایی با توکن های غیرقابل تعویض بلاک چین ترا

ایردراپ Luna 2.0 در صرافی ارز دیجیتال بایننس

بایننس پیش از راه اندازی Luna 2.0 حمایتش را از ایردراپ لونا اعلام کرده بود. اکنون صرافی بایننس در لیستی نحوه تخصیص لونای جدید را به دارندگان قبلی Luna و UST اعلام کرده است:

  • دارندگان یک LUNC پیش از حمله = 1.034735071 لونا
  • دارنده‌های یک LUNC پس از حمله = 0.000015307927 لونا
  • دارندگان یک aUST پیش از حمله = 0.01827712143 لونا
  • دارنده‌های یک USTC بعد از حمله = 0.02354800084 لونا

بایننس پس از تعلیق معاملات لونا، متعهد شد که Luna 2.0 را به همان فرمت ارائه شده توسط شبکه ترا، میان کاربران واجد شرایط توزیع کند. چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس در توضیح توزیع دیرتر ایردراپ نسبت به سایر صرافی‌ها گفته: «ما یک پایگاه کاربری بزرگ داریم. بنابراین باید برای انجام مراحل ایردراپ صبور باشید. این اجرا به زمان نیاز دارد.» چندین صرافی قبل از بایننس ایردراپ و مراحل انتقال به Luna 2.0 را تکمیل کرده‌اند. در این میان صرافی ارز دیجیتال کوین بیس (Coinbase) هنوز لونا 2.0 را لیست نکرده است.

با توجه به اینکه صرافی بایننس، بزرگترین صرافی ارائه دهنده لونا است، حمایت آن از زنجیره جدید و ایردراپ لونا تسکینی برای کاربران شبکه ترا خواهد بود، به ویژه بعد از اعلام نظر ژائو در مورد طرح احیای ترا و لونا کلاسیک.

ژائو پس از ارائه پروپزال طرح احیای شبکه ترا اعلام کرد: «کاهش عرضه باید از طریق سوزاندن توکن‌ها انجام شود نه از طریق فورک شبکه آنهم با یک اسنپ شات قدیمی. کاربران حامی ارز لونا نباید به حال خودشان رها شوند.» گرچه مدرکی دال بر سوزاندن لونا از طریق کارمزد تراکنش‌ها در صرافی لونا وجود ندارد اما برخی حامیان نظریه سوزاندن لونا منتظر هستند تا ببینند آیا صرافی بایننس از این طریق توکن سوزی می‌کند یا خیر.

31 نظرات

  1. سلام من فکر میکنم آینده‌ای جدا از مسیر اتریوم کلاسیک داشته باشه با این ایردراپ لونای کلاسیک رو جمع می‌کنن وبعد وقتی هجم کمی از این ارز یعنی لونا کلاسیک توبازار. است اقدام به خرید می‌کنن و تقریباً باید 9۸تا 99درصد از این ارز دست خودشون باشه وبعد اقدام به توکن سوزی گسترده میکنن و حالا چرا 98درصد به بالا چون اگر غیر این باشه هولدر ها اقدام به فروش میکنن وجلوی بازگشت این ارز رو میگرن وبعد از توکن سوزی استیبل کوین این ارز رو مجدداً راه اندازی میکنن با قوانین وبلاک چین تغییر یافته

    • سلام دوست عزیز. ممنون از همراهیتون. ما امیدواریم راهکاری به مرحله اجرا برسه که بتونه ضررهای هموطنانمون رو تا حدی جبران کنه

      • سلام دوست عزیز ممنون از همراهیتون.برای با خبر شدن از آینده این دو توکن پیشنهاد می کنم لایو امشب ساعت 8 فکت کوینز رو در اینستاگرام
        ازدست ندین.

  2. سلام. من 300000 هزار توکن لونا داشتم. بعد از ایرداپ به من 5توکن لونا دادن. و300000 lunc دادن. آیا امکان دارد لونا به من برگردوند. وآیا توکن lunc ارزش هولد و نگهداری داره

    • سلام دوست عزیز. ممنون از همراهیتون . متاسفانه در این ایردراپ حجم زیادی توکن لونا به کاربران تعلق نگرفت. اما برای با خبر شدن از آینده این دو توکن پیشنهاد می کنم لایو امشب ساعت 8 فکت کوینز رو در اینستاگرام
      ازدست ندین.

  3. سلام من در ۲۰ می توکن ها لونا رو خریداری کردم در تراست والت شبکه اسمارت چین ایا می توانم آن ها رو ب لونا کلاسیک تغییر بدم میشه توضیح بدی ممنون میشم همون اندازه ای ک خریدم میشه ب لونا کلاسیک تغییر داد ۴۰۰هزارتا هستش

    • سلام دوست عزیز. ممنون از همراهیتون. توکن های لونا به صورت اتوماتیک به لونا کلاسیک تبدیل میشن . مطابق اطلاعیه جدید تراست والت موجودی نسخه قبلی لونا کاربران همچنان در این کیف پول قابل نمایش خواهد بود که در آپدیت آتی این کیف پول، نماد آن به LUNC و USTC تغییر پیدا خواهد کرد.

  4. سلام و وقت بخیر
    لونا کلاسیک بالاخره تغییر میکنه یا بیخیالش بشیم و با این افت شدید بفروشیمش؟

  5. سلام ببخشید من 10می وقتی که لونا حدود 90 usdبود خرید کردم، وبعدازریزش اون رو از بایننس دوباره به کیف پول safe palخودم انتقال دادم الان باید چکار کنم؟؟؟

    • سلام دوست عزیز . ممنون از همراهیتون . اینکه شما بر روی چه شبکه ای انتقال دادید بر دریافت ایر دراپتون تاثیر گذار هست.

        • سلام دوست عزیز. ممنون از همراهیتون. با توجه به شرایط دادگاه پیش آمده برای لونا و اینکه بیشتر اعضای جامعه آن رای به توکن سوزی دادن، به اعتقاد ما نتیجه این اتفاقات میتونه برای لونا سرنوشت ساز باشه. اخبار لونا را دنبال کنید.

  6. سلام امیدوارم که سالم و تندرست باشید . من ۱۲ خرداد تعدادی لوناکلاسیک خریداری کردم الان نیاز هست که تبدیل به لونا ۲ کنم یا خیر ؟

  7. سلام
    امروز والت اتمیکم را باز کردم و آپدیت کردم بلافاصله بعد از آپدیت 60 هزار ترا لونای من صفر شد موندم چه خاکی به سرم کنم . کسی نمیتونه راهنمایی کنه ؟ ممنون میشم .

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان