ارز دیجیتال Big Eyes؛ گربه‌های جذاب دنیای میم‌کوین‌!

خانهمعرفی پروژهارز دیجیتال Big...

آنچه می‌خوانید...

در طول دوره نزولی بازار ارزهای دیجیتال، خیلی از پروژه‌ها آنقدر شجاع نبوده‌اند که توکن یا رمزارز خود را راه‌اندازی کنند. اما با نزدیک شدن به سال جدید، بسیاری به دنبال تغییر این موضوع هستند. یک نوع از توکن‌هایی که می‌توانند در سال ۲۰۲۳ با موفقیت همراه شوند، توکن‌های جامعه‌محور (Community Driven) هستند که می‌خواهند همانند میم‌کوین موفقی همچون دوج‌کوین (DOGE) و شیبا‌ اینو (SHIB) عمل کنند. یکی از این پروژه‌ها که سر و صدای زیادی نیز به پا کرده ارز دیجیتال Big Eyes است.

با فکت کوینز همراه باشید تا ببینیم که چه چیزی Big Eyes یا توکن چشم‌های درشت را از دیگر ارزهای دیجیتال متمایز کرده است.

میم کوین (MemeCoin) چیست؟

اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکزی که ایجاد شد، بیت کوین (BTC) بود و اندکی پس از آن اتر (ETH) وارد بازار شد. این آغاز یک اقتصاد جدید مبتنی بر فناوری بلاک‌ چین بود.

اما این امر همچنین منجر به یک پدیده جدید شد: میم کوین‌‌ها. به عبارت ساده، میم کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که از جک‌ها و میم‌های اینترنتی الهام گرفته شده‌اند. علی‌رغم اینکه به طور کلی فاقد کاربرد هستند، میم‌ کوین‌ها شاهد محبوبیت فوق‌العاده‌ای بوده‌اند و این موج محبوبیت ابتدا توسط دوج‌کوین (DOGE) آغاز شد.

ده‌ها میم‌ کوین در چند سال اخیر پدید آمده‌اند، حتی گاهی‌ اوقات بر اساس یک تمسخر یا جک. اگرچه ممکن است مشخص نباشد که دقیقاً چه چیزی این توکن‌ها را تا این حد پرطرفدار می‌کند، واقعیت این است که آنها هنوز بخش قابل توجهی از بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند و طرفداران و انجمن‌های بزرگی برای خود دارند.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی جذاب‌ترین حوزه‌های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

ارز دیجیتال Big Eyes چیست؟

Big Eyes یک توکن مبتنی بر کامیونیتی است که هدف آن بهبود اکوسیستم جهانی کریپتو، از جمله سیستم مالی غیرمتمرکز (DeFi)، NFTها و متاورس است.

ارز دیجیتال Big Eyes (BIG)
Big Eyes

این پروژه بر روی بلاک‌چین اتریوم ساخته شده و به عنوان یک اپلیکیشن غیرمتمرکز عمل خواهد کرد. در حال حاضر در مرحله هفتم پیش فروش، Big Eyes توانسته است بیش از 11 میلیون دلار جمع‌آوری کند که نشان‌دهنده علاقه بسیاری از مردم به این میم کوین است.

این توکن مبتنی بر استاندارد ERC-20 با قابلیت NFT در تلاش برای اثبات خود به عنوان یک بازیگر کلیدی در دنیای کریپتو است و دارای چندین قابلیت است که می‌تواند آن را به یک پروژه موفق تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: ERC20: استانداردی برای صدور توکن در شبکه اتریوم

با نزدیک شدن به راه‌اندازی عمومی پروژه، در اینجا به برخی از موارد مهم در خصوص آن می‌پردازیم:

عرضه کل توکن BIG

طبق توکنومیک ارز دیجیتال Big Eyes در وایت پیپر آن، ۸۰ درصد از کل عرضه ۲۰۰ میلیاردی BIG در هنگام راه‌اندازی در دسترس خواهد بود.

۵٪ از کل عرضه نیز به کیف پول خیریه Big Eyes Coin (BIG) اختصاص داده می‌شود و به موسسه‌های نجات اقیانوس‌های کره زمین اهدا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مفهوم توکنومیک در حوزه کریپتوکارنسی ها

کاربرد ارز دیجیتال Big Eyes

ارز دیجیتال Big Eyes با هدف پیشبرد بازار ارز دیجیتال راه‌اندازی شده است و در عین حال می‌خواهد از سایر میم کوین‌ها مانند شیبا اینو و دوج‌کوین فاصله بگیرد. یکی از راه‌های دستیابی به این هدف، افزایش کاربردپذیری این توکن است، از جمله کاربردهای مربوط به DeFi و NFT.

توکن BIG در سراسر اکوسیستم این پروژه استفاده خواهد شد و به عنوان راهی برای حفظ قیمت، یک استخر نقدینگی اولیه قفل شده برای دوره‌ای دو ساله ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: دیفای یا امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) چیست؟

تمرکز بیگ آیز بر دیفای

با توجه به اینکه سیستم مالی غیرمتمرکز یا دیفای همچنان یک موضوع نسبتا ناشناخته برای اکثر مردم است، این پروژه می‌گوید که هدف آن آموزش به مخاطبان در مورد کاربرد و پتانسیل صنعت کریپتو و به طور خاص دیفای است. تیم پروژه همچنین تاکید کرده است که به جای اهمیت بیشتر به کاربران ثروتمند، بر حمایت از توزیع عادلانه ثروت تمرکز خواهد کرد.

دیفای بیگ آیز

توکن‌های جامعه‌محور

Big Eyes مبتنی بر توکنومیکی است که کاملاً حول محور جامعه یا کامیونیتی آن متمرکز شده است. برخلاف دیگر ارزهای دیجیتال که در آن معمولاً بخش بزرگی از توکن‌ها برای سرمایه‌گذاران اولیه و تیم پروژه رزرو می‌شود، Big Eyes متعهد شده است که ۸۰ درصد از توکن‌ها را به صورت عمومی عرضه کند، به این معنی که سرمایه‌گذاران عادی در هنگام راه‌اندازی قادر به خرید ۱۸۰ میلیارد توکن BIG خواهند بود. به این ترتیب، پروژه می‌تواند اعتماد و اعتبار بیشتری را به توکن‌های خود بدهد و نگرانی‌های مردم در خصوص راگ پول‌ها را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: الگوراند (Algorand) چیست؟ آشنایی با توکن ALGO و آینده آن

مالیات و هزینه معاملات

علاوه بر این، این پلتفرم در حال اتخاذ سیاست «نه مالیات خرید، نه مالیات فروش» است، به این معنی که از گروه‌های مختلف سرمایه‌گذار، هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. عدم دریافت هزینه‌های مالیاتی غیرضروری می‌تواند به جذب افراد بیشتری نه تنها به سمت Big Eyes بلکه کل فضای کریپتو کمک کند.

همچنین، ارز دیجیتال Big Eyes قصد دارد به کاربران خود اجازه دهد که با استفاده از توکن‌های BIG برای انجام سایر تراکنش‌ در سراسر سیستم مالی غیرمتمرکز مانند تأمین نقدینگی، استیکینگ و کشت سود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: توکن هواداری (Fan Token) چیست؟

امنیت ارز دیجیتال Big eyes

هدف اکوسیستم Big Eyes Coin (BIG) این است که کاملاً برای کاربران ایمن باشد، به همین دلیل قرارداد هوشمند آن به طور کامل توسط شرکت Solidity Finance ممیزی شده است. علاوه بر این، این اکوسیستم قابلیت‌‌های anti-rug ارائه می‌کند تا اطمینان حاصل شود که کاربران دیفای می‌توانند همیشه از ایمنی دارایی‌های خود اطمینان داشته باشند.

بیشتر بخوانید: شبکه اورین (Oryen Network) و توکن ORY چیست؟

NFT‌های بیگ آیز

ارز دیجیتال Big Eyes باری دیگر با تمرکز بر افزایش موارد کاربرد و به حداکثر رساندن مزایای مالی بالقوه، یک باشگاه NFT انحصاری به نام Sushi Crew راه‌اندازی خواهد کرد. برای عضویت در باشگاه، باید یک ان‌اف‌تی Big Eyes (BIG) (احتمالاً از طریق بازار OpenSea) خریداری کنید.

NFT‌های بیگ آیز

تیم BIG در گذشته اعلام کرده است که قصد دارد این پروژه را به یکی از ۱۰ طرح ابتکاری برتر NFT در جهان تبدیل کند. یکی از راه‌‌های کشف پتانسیل کامل این توکن‌ها، ارائه طیف گسترده‌ای از جوایز برای دارندگان خواهد بود، از جمله مسابقات، مجوزهای دسترسی، رویدادهای انحصاری، کالاهای بزرگ، فروشگاه کالا و موارد دیگر.

بیشتر بخوانید: مجموعه NFT پنگوئن‌های تپل (Pudgy Penguins)؛ بامزه اما پرحاشیه!

خیریه بیگ آیز

یکی دیگر از نکات برجسته این میم توکن، برنامه آن برای اهدای کمک‌های مالی قابل توجه به امور خیریه است، به ویژه سازمان‌هایی که به حفاظت از حیات دریایی در برابر اثرات مضر ناشی از آلودگی و ماهیگیری بیش از حد پرداخته‌اند. این امر مطمئناً برای علاقه‌مندان به رمزارزها که به تأثیر مثبت این صنعت در حمایت از اهداف نیکو نیز توجه دارند، جذاب خواهد بود.

کلام آخر

در بازاری که با سقوط مکرر ارزهای دیجیتال مواجه هستیم، سرمایه‌گذاری در پیش‌فروش ارزها و به‌ویژه میم کوین‌ها می‌تواند بسیار پر ریسک به نظر برسد. با نگاهی به گذشته، شاهد آن بودیم که برخی از پروژه‌ها در دوره پیش‌فروش ضعیف عمل کردند اما پس از راه‌اندازی رشد فوق‌العاده‌ای داشتند، در حالی که سایر رمزارزها که به نظر پتانسیل بالایی داشتند، در نهایت شکست خوردند.

همان طور که گفته شد، ارز دیجیتال Big Eyes یک پروژه ارز دیجیتال است که هدف آن برطرف کردن انتظار کاربران خود و صنعت گسترده بلاک چین است. این پروژه نه تنها قصد دارد طیف متنوعی از فرصت‌های مالی را برای دارندگان BIG ایجاد کند، بلکه هر کسی که این توکن را بخرد می‌تواند به سازمان‌هایی که به حمایت از کره زمین پرداخته‌اند کمک کند.

سوالات متداول

اهداف نقشه راه بیگ آیز (Big Eyes) چیست؟

جلب توجه رسانه‌ها و بازاریابی برای بالا بردن اعتبار عمومی پروژه، تمهیداتی برای اطمینان از ایمن بودن قرارداد هوشمند، کمک‌های مالی به موسسات خیریه، لیست شدن در صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال از اهداف این پروژه است.

چگونه ارز دیجیتال BIG را بخریم؟

خرید کوین BIG ساده است. گام اول دانلود کیف پول تراست یا متامسک است. کیف پول تراست (Trust) برای موبایل مناسب است، اما کیف پول متامسک (Metamask) برای کامپیوتر مناسب‌تر است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان