ارز دیجیتال PIP چیست؟ امکان پرداخت بدون محدودیت در سراسر جهان

خانهآموزش هاارز دیجیتال PIP...

آنچه می‌خوانید...

در حالی که پذیرش رمز ارزها رو‌به‌روز در حال افزایش است، اما هنوز امکان پرداخت با ارز دیجیتال در تمامی صفحات وب در جهان میسر نیست. علاوه بر این، پرداخت با ارز دیجیتال گاهی اوقات می‌تواند نگران‌کننده باشد، زیرا باید از صحت و دقیق بودن آدرس کیف پول واردشده اطمینان حاصل کرد. در غیر این‌صورت، باز پس گرفتن وجوه امکان‌پذیر نخواهد بود. پروژه پی آی پی (PIP) راه‌حلی را برای فعال کردن پرداخت‌های جهانی و بدون محدودیت پیدا کرده است. با فکت کوینز همراه شوید تا ببینیم ارز دیجیتال PIP چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

PIP چیست ؟

PIP یک افزونه مرورگر وب و مجموعه‌ای از محصولات پرداختی است که بر روی بلاک چین سولانا (Solana) ساخته شده است. این پروژه شکاف بین اکوسیستم‌های وب 3 و وب 2.0 را پر می‌کند. همچنین به سازندگان و صاحبان خدمات این امکان را می‌دهد تا افزونه PIP را در وب‌سایت‌های خود ادغام کنند.
کسب‌وکارهای آنلاین با این افزونه می‌توانند تراکنش‌ها به وسیله رمز ارزها را بدون دردسر انجام دهند و یک جریان مالی تازه را به کسب‌وکار خود اضافه کنند. این فرآیند بدون نیاز به مجوز شخص ثالث یا متحمل شدن هزینه‌های بالای واسطه‌ها انجام می‌شود و تراکنش‌های آنلاین را برای میلیاردها نفر ساده‌سازی می‌کند.

- Advertisement -
PIP چیست و چگونه کار می‌کند
PIP چیست ؟

تاریخچه PIP

پروژه PIP در فوریه 2022 مورد توجه قرار گرفت. یعنی پس از آن که سرمایه‌ خود را از طریق چندین موسسه مالی با مشخصات بالا جذب نمود. نام‌های معروفی مانند سی.ام.اس هولدینگ (CMS Holdings LLC)، کوین بیس ونتورز (Coinbase Ventures) و گلکسی دیجیتال هنگ‌کنگ (Galaxy Digital Hong Kong) در میان این سرمایه‌گذاران بودند.
بنیان‌گذاران پروژه یعنی امیت آکچان (Umit Akcan) و هانک پارک (Hank Park) بلافاصله پس از راه‌اندازی PIP یک نمای کلی از پروژه ارائه کردند. این نمای کلی شامل راه‌اندازی توکن PIP و ادغام آن با پلتفرم‌های اجتماعی مختلف بود. پروژه PIP تا مارس 2023 شش مرحله توسعه را پشت سر گذاشته است. در وب‌سایت پروژه می‌توانید اطلاعات بیشتری از تاریخچه آن کسب کنید و اینکه نقشه راه آینده PIP چیست.

بیشتر بخوانید: توکن Bonk چیست؟ هرآنچه باید از میم‌کوین جدید سولانا بدانید

هدف PIP چیست؟

ماموریت PIP ایجاد یک راه‌حل پرداخت لایه 2 و کامل در اینترنت وب 3 است. به عبارت دیگر، این پروژه می‌خواهد یک تجربه پرداخت امن را در وب برای کاربران خرد و علاقه‌مندان به رسانه‌های اجتماعی ارائه کند. با استفاده از این افزونه مرورگر و انواع محصولات نوآورانه در این پروژه، هر کسی می‌تواند پرداخت‌های آنی را به راحتی در سراسر اینترنت بپذیرد.
PIP به ادغام قابلیت‌های وب 3 (Web3) در رسانه‌های اجتماعی رایج می‌پردازد. بنابراین کاربران را قادر می‌سازد تا تراکنش‌هایی مانند خرید و فروش NFT و ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال را مستقیما بر روی پلتفرم‌هایی مانند توییتر (Twitter) و توئیچ (Twitch) انجام دهند. PIP در حال حاضر از ارزهایی مانند سولانا (SOL)، پیپ (PIP)، سروم (SRM)، یو اس دی کوین (USDC)، ریدیوم (RAY) و بنفیدا (FIDA) با افزونه PIP پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید‌: مرورگر وب 3.0 (Web3.0 Browser) چیست و چگونه کار می‌کند؟

طبق آنچه در وب‌سایت PIP آمده است. هدف این پروژه از میان بردن سیستم‌های اقتصادی و سیاست‌های ناعادلانه پلتفرم‌هایی است که مردم را در سراسر جهان به هم پیوند می‌دهند. چشم‌انداز این شرکت ایجاد یک روش پرداخت خرد جهانی در فضای اینترنت است. روشی که افراد در آن بتوانند استعدادها و توانایی‌های خود را در سطح جهانی آشکار کرده و به جای ملیت، بر اساس دستاوردهای خود پاداش دریافت کنند.

ماموریت PIP و ایجاد یک راه‌حل پرداخت لایه 2
هدف PIP چیست ؟

روش کار PIP چیست؟

برای استفاده از PIP، باید افزونه آن را در مرورگر خود (کروم، اپرا یا اج) نصب کرده و آن را به یک کیف پول ارز دیجیتال مانند زنجیره بایننس (BNB Chain)، سولانا (Solana)، اتریوم (Ethereum) یا پالیگان (Polygon) متصل کنید.
در مرحله بعد، باید تگ PIP منحصر به فرد خود را ایجاد کنید. این تگ نشان‌دهنده شناسه وب 3 و آدرس کیف پول منحصر به فرد شما خواهد بود. با استفاده از این تگ مجبور نخواهید بود که در هنگام ساخت آدرس کیف پول خود از رشته‌ها و نویسه‌های الفبایی طولانی و خسته‌کننده استفاده کنید.

پس از آن، می‌توانید حساب‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی مانند توییتر به افزونه PIP پیوند دهید. کاربران پس از اتصال کیف پول و افزونه می‌توانند بدون نیاز به صرافی رمزنگاری یا حساب بانکی، ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده را با استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی ارسال و دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام معامله NFT ؛از خرید تا فروش

روش کار پی آی پی

ویژگی‌های PIP چیست؟

زیرساخت PIP می‌تواند ارسال و دریافت ارز دیجیتال را با تمرکز بر ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت آسان‌تر کند. در اینجا نگاهی نزدیک‌تر به این پروژه خواهیم داشت تا مشخص شود ویژگی‌های اصلی پروژه PIP چیست.

1. پرداخت‌های اجتماعی

کاربران به کمک قابلیت پرداخت‌های اجتماعی می‌توانند حساب‌های خود در رسانه‌های اجتماعی ازجمله دیسکورد (Discord) و توییتر (Twitter) را به‌راحتی به حساب PIP پیوند دهند. هنگامی که حساب شما با موفقیت وصل شد، می‌توانید با سایر کاربران در پلتفرم‌های اجتماعی (آن‌هایی که از PIP استفاده می‌کنند) پرداخت‌های متقابل داشته باشید.
همچنین به‌عنوان یک مجموعه کاملا یکپارچه از محصولات پرداختی در وب 3 کاربران این امکان را دارند تا گروه‌های پرداخت ایجاد کنند. این کار به افراد اجازه می‌دهد تا هزینه‌های اشتراک را بین یکدیگر تقسیم کنند و امور مالی گروه را بدون حساب بانکی مدیریت نمایند. سیستم پرداخت PIP برای اطمینان از ایمن و شفاف بودن تراکنش‌ها از فناوری بلاک چین استفاده می‌کند تا کاربران بتوانند پرداخت‌های خود را به صورت آنی پیگیری کنند.

حساب کاربری در PIP

اگر می‌خواهید برای شخصی که کاربر PIP نیست هم ارز دیجیتال ارسال کنید، نگران نباشید. زیرا همچنان می‌توانید از طریق سرویس امانی PIP که وجوه را به مدت 24 ساعت نگه می‌دارد، رمز ارز ارسال کنید. پس از آن، کاربر مقصد می‌تواند حساب PIP خود را در این 24 ساعت ایجاد کند تا وجوه در اختیار او قرار گیرد. اگر هم این کار را نکند، وجوه به خود شما برگردانده می‌شود.

بیشتر بخوانید: شبکه اجتماعی غیرمتمرکز (Decentralized Social Media) چیست؟

2. ابزار PIP.ME

ابزار PIP.ME یک صفحه وب همه‌کاره «لینک در بیو» است که می‌تواند مطابق با نیازهای کاربر سفارشی‌سازی شود. این ابزار افزونه‌ها و ماژول‌های مختلفی مانند ایجاد یک لینک ساده و منحصر به فرد در صفحه بیو، فروش یا تبلیغ خدمات و نمایش دارایی‌های دیجیتال دارد.
این ابزار شامل یک گزینه پرداخت آسان است که در دسترس همه کاربران و ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت قرار دارد. این گزینه به مخاطب اجازه می‌دهد تا طیف وسیعی از توکن‌ها را روی پلتفرم‌های موبایل و دسکتاپ ارسال کند. به عبارت دیگر، هر بازدیدکننده از صفحه PIP.ME شما می‌تواند از دکمه پرداخت برای ارسال توکن‌ها و پرداخت‌های مکرر بدون استفاده از پلتفرم‌های پرداخت سنتی استفاده کند.

ابزار PIP.ME

3. لینک‌های پرداخت

ویژگی لینک‌های پرداخت (Payment Links) یک روش روان و بدون دردسر را برای انجام تراکنش‌ها و پرداخت‌های مکرر در اکوسیستم PIP معرفی می‌کند. هر لینک یا پیوند یک آدرس وب انحصاری است که به کاربر امکان می‌دهد تا پول را بدون نیاز به آدرس کیف پول گیرنده به یک کاربر یا آدرس PIP خاص منتقل کند.
این پیوندهای پرداخت را می‌توان از طریق روش‌های مختلفی مانند ایمیل یا پیامک به اشتراک گذاشت. همچنین می‌توانید از آن‌ها برای پرداخت هزینه کالا یا خدمات یا ارسال پول برای آشنایان و اقوام استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: شبکه اجتماعی غیرمتمرکز بلواسکای (Bluesky) چیست؟

4. دکمه پرداخت

اما ویژگی دکمه پرداخت PIP چیست : شما به‌راحتی می‌توانید یک دکمه پرداخت PIP را در صفحات رسانه‌های اجتماعی فردی خود جای‌گذاری کنید. سپس با استفاده از این دکمه می‌توانید پرداخت‌های مکرر را در وب‌سایت خود بپذیرید و نیاز به درگاه‌های پرداخت شخص ثالث را از بین ببرید.
این دکمه به اکوسیستم PIP متصل است و از ارزهای دیجیتال مختلف مانند بایننس کوین (BNB)، سولانا (SOL)، اتریوم (ETH)، پالیگان (MATIC)، تتر (USDT)، یو اس دی کوین (USDC) و بسیاری دیگر پشتیبانی می‌کند.
جای‌گذاری دکمه پرداخت در وب‌سایت نیز بسیار آسان است. اولین قدم، انتخاب رمز ارزهایی است که مایل به پذیرش آن‌ها هستید. در مرحله بعد، طراحی دکمه پرداخت مانند متن و رنگ آن را برای مطابقت با برند خود سفارشی کنید. درنهایت کد HTML را کپی و جاسازی کنید تا پرداخت‌ها را بپذیرید.

دکمه پرداخت PIP

5. فاکتور PIP چیست ؟

فاکتور PIP آخرین موردی است که به محصولات و قابلیت‌های PIP ملحق شده است. این ویژگی در 28 فوریه 2023 معرفی شد و برای کسانی مناسب است که می‌خواهند فقط با چند کلیک فاکتورهایی با پشتیبانی از کریپتو ایجاد کنند.
پس از ثبت‌نام و ایجاد یک حساب PIP می‌توانید کیف پول خود را به آن متصل کرده و بلافاصله یک فاکتور ایجاد کنید. سپس می‌توان این فاکتور را از طریق پیوند URL یا کد QR با دیگران به اشتراک بگذارید و کاربر را به صفحه پرداخت هدایت کنید.

6. پاداش فارمینگ PIP چیست ؟

اکوسیستم PIP از یک مدل تعاملی برای توزیع توکن‌ها بهره می‌برد. در این مدل، کاربران با استفاده از افزونه PIP برای دیگران ارز دیجیتال ارسال کرده یا در پلتفرم‌های پشتیبانی شده پول خرج می‌کنند. آن‌ها با این کار پاداش‌های دوره‌ای در قالب توکن‌های PIP دریافت خواهند کرد. این امر با هدف ترغیب بیشتر کاربران به پذیرش وب 3 صورت می‌گیرد.
توزیع ارز PIP طبق قوانین خاص و منتشرشده در وب‌سایت رسمی پروژه است. طبق این قوانین، عوامل متعددی مانند نرخ استفاده از شبکه و حجم تراکنش در میزان PIP دریافتی به‌عنوان پاداش نقش دارد. پس از دریافت پاداش می‌توانید آن را مستقیما به آدرس کیف پول مرتبط با افزونه PIP ارسال کنید.
در هرروز حداکثر می‌توان 200 توکن PIP کسب کرد. اما توجه داشته باشید که تراکنش‌ها با ابزار PIP.ME و توکن PIP در برنامه پاداش فارمینگ گنجانده نشده است.

بیشتر بخوانید: ییلد فارمینگ یا کشت سود چیست؟

نقشه راه PIP چیست ؟

  • تیم توسعه‌دهنده پروژه پس از گذشت دو ماه از سال 2023 توانست ادغام با اتریوم را تکمیل کرده و پشتیبانی از توکن‌های ERC-20 را با موفقیت به سرانجام برساند. این تیم آخرین محصول خود با نام PIP Invoice را هم عرضه کرد و در آینده برنامه‌هایی برای توجه به موارد زیر دارد.
  • خلق توکن‌ها: این پروژه به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های اجتماعی مخصوص به خود را صادر کرده و آن‌ها را از طریق ابزارهای متصل به رسانه‌های اجتماعی خود توزیع کنند.
  • ‌ PIP Swap: کاربران می‌توانند فوراً توکن‌ها را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی با استفاده از پروتکل‌های DEX یا AMM بدون خروج از پلتفرم مبادله کنند.
  • برخی از ویژگی‌های هیجان‌انگیز دیگر مانند کارت PIP، تجارت PIP، پرداخت‌های استریم و ادغام با آوالانچ هم وجود دارد که می‌توانید منتظر آن‌ها باشید.

توکنومیک PIP

اما توکنومیک PIP چیست و به چه شکل توزیع می‌شود؟ اکوسیستم PIP درمجموع یک میلیارد توکن دارد که همه به یک‌باره ساخته شده‌اند. این توکن‌ها بین چهار گروه اصلی کاربران، سرمایه‌گذاران استراتژیک، تیم توسعه‌دهنده و مشاوران توزیع می‌شوند. در زیر یک طرح کلی از توزیع توکنومیک PIP ارائه شده است.

توکنومیک پی آی پی

1. کاربران

69 درصد از کل عرضه به اعضای جامعه و کاربران PIP خواهد رسید. این جامعه متشکل از افراد و گروه‌هایی است که می‌توانند آگاهی نسبت به پروژه و پذیرش آن را افزایش دهند. همچنین بازخورد و ایده‌هایی را برای بهبود شبکه ارائه دهند و از طریق مشارکت کد یا ابزارهای دیگر در توسعه پروژه همکاری داشته باشند.

2. سرمایه‌گذاران استراتژیک

15 درصد از توکن‌ها بین سرمایه‌گذاران استراتژیک توزیع می‌شود. این سرمایه‌گذاران به ارائه پشتیبانی مالی، دانش ارزشمند صنعت، ارتباطات و تخصص به شبکه می‌پردازند.
سرمایه‌گذاران سنتی معمولا فقط برای بازده مالی سرمایه‌گذاری کنند. اما سرمایه‌گذاران استراتژیک به دلایلی مانند دستیابی به فناوری جدید، گسترش شبکه و ایجاد مشارکت با پروژه سرمایه‌گذاری می‌کنند. نمونه‌هایی از سرمایه‌گذاران استراتژیک شامل شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، شرکت‌های متمرکز بر بلاک چین و شرکت‌ها و افراد با دارایی خالص زیاد و علاقه‌مند به کریپتو هستند.

3. تیم توسعه‌دهنده

تیمی که روی پروژه کار می‌کند نیز 15 درصد از عرضه توکن‌ها را دریافت می‌کند. در چارچوب این پروژه، تیم متشکل از بنیان‌گذاران، مدیران پروژه و افرادی است که نقش کلیدی در توسعه، طراحی، بازاریابی و توسعه کسب‌وکار دارند.

4. مشاوران

یک درصد از عرضه توکن هم به مشاوران داده می‌شود. این افراد به تیم توسعه‌دهنده پروژه راهنمایی، تخصص و پشتیبانی می‌کنند. مشاوران همچنین می‌توانند در مورد مسائل فنی، انطباق با مقررات، استراتژی تجاری و سایر زمینه‌های مرتبط با اهداف پروژه راهنمایی کنند.

بیشتر بخوانید: تاریخچه قیمت بیت کوین از ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۳

نقش خزانه‌داری جامعه در توزیع توکن‌ها

خزانه‌داری جامعه 690 میلیون توکن PIP دریافت می‌کند که 69 درصد از کل عرضه را تشکیل می‌دهد. خزانه‌داری جامعه این توکن‌ها را بین پنج زیرمجموعه مختلف و طبق قوانین از پیش تعریف‌شده زیر توزیع می‌کند.

توزیع توکن‌های PIP

1. پاداش فارمینگ

40 درصد از توکن‌های جامعه برای پاداش فارمینگ رزرو شده است. از طریق این برنامه، کاربران می‌توانند توکن‌های PIP را با استفاده روزانه از پلتفرم کسب کنند. برخی از نمونه‌هایی که به شما پاداش می‌دهد شامل ایجاد محتوای جدید، ارسال و دریافت رمز ارز و تعامل با جامعه PIP خواهد بود.
این همچنین به‌عنوان پاداش «استخراج نقدینگی» هم شناخته می‌شود. فرآیندی که در آن کاربران یک پروژه پمی‌توانند با تامین نقدینگی یک پلتفرم پاداش کسب کنند. این کار معمولا شامل سپرده‌گذاری مقدار معینی از ارز دیجیتال در یک استخر نقدینگی است که برای تسهیل معاملات در پلتفرم استفاده کاربرد دارد.

2. اکوسیستم

10 درصد از خزانه جامعه نیز برای توسعه اکوسیستم در نظر گرفته شده است. این اکوسیستم متعلق به سازمان خودمختار غیرمتمرکز PipDAO است. دارندگان توکن PIP همان اعضای PipDAO محسوب می‌شوند و مالکیت اکوسیستم را بر عهده دارند. این بدان معنی است که آن‌ها در پیشنهاد‌های ارائه شده برای بهبود اکوسیستم PIP حق رای دارند.

3. استیکینگ

10 درصد از توکن‌ها نیز برای فعالیت‌های سپرده‌گذاری (استیکینگ) در نظر گرفته شده است. استیکینگ به معنای نگهداری یا قفل کردن ارز دیجیتال در کیف پول یا قرارداد هوشمند برای پشتیبانی از امنیت و عملیات شبکه بلاک چین است. هنگامی که دارندگان PIP ارز دیجیتال خود را سپرده‌گذاری می‌کنند، نقدینگی را نیز در اختیار اکوسیستم PIP قرار می‌دهند. به این ترتیب، آن‌ها با توکن‌های PIP پاداش خواهند گرفت.

4. نقدینگی و ذخایر

5 درصد از عرضه توکن برای حفظ نقدینگی اکوسیستم PIP استفاده می‌شود. چهار درصد از کل عرضه هم برای استفاده در آینده پروژه رزرو شده است. پس از تایید PipDAO، این ذخایر برای ابتکارات مالی، توسعه و هر یک از حوزه‌های دیگر که در بالا توضیح داده شد استفاده می‌شود.

روش خرید ارز دیجیتال PIP

در حال حاضر می‌توانید ارز دیجیتال PIP را از یک صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر سولانا (Solana)، ریدیوم (Raydium) خریداری کنید. این پلتفرم بر اساس یک مدل بازارساز خودکار (AMM) عمل می‌کند. همچنین می‌تواند تعیین کند که آیا سوآپ توکن ارزان‌تر است یا خیر.
تنها ایراد خرید از ریدیوم، نیاز به یادگیری روش معامله از طریق صرافی غیرمتمرکز (DEX) و محدودیت برای تعویض با ارز سولانا است. علاوه بر این، فقط می‌توانید جفت ارز PIP/SOL را معامله کنید. خوشبختانه، PIP از 2 مارس 2023 در صرافی بای بیت (Bybit) هم در دسترس قرار گرفت. بنابراین برای شروع معامله با جفت ارز PIP/USDT کافی‌است یک حساب کاربری در Bybit ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: بازار ساز خودکار (AMM) چیست و چگونه کار می کند؟

آیا PIP سرمایه‌گذاری خوبی است؟

اما پتانسیل سرمایه‌گذاری در PIP چیست؟ این یک واقعیت است که ارسال و دریافت پرداخت‌های کریپتو در مقایسه با یک حساب بانکی سنتی نسبتا پیچیده خواهد بود. این موضوع پیچیده است، زیرا شما به یک آدرس کیف پول نیاز دارید و باید آدرس رمزنگاری مناسب را برای تکمیل تراکنش وارد کنید. اما PIP یک راه‌حل عملی برای کاربران کریپتو ارائه می‌دهد.
این پروژه یک راه‌حل ساده برای صاحبان وب‌سایت و کاربران رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد تا کل فرآیند پرداخت را با یک کلیک و بدون نگرانی در مورد تشریفات مربوط به تراکنش‌های کریپتو معمولی تکمیل کنند.
علاوه بر اینکه PIP یک محصول قدرتمند است، دستورالعمل‌های واضح، نقشه راه روشن و جامعه در حال رشد دارد. این ویژگی‌ها برای تثبیت پروژه به‌عنوان یک پیشرو در زمینه خود کافی است. عملکرد نسبتا پایدار توکن بومی آن در یک بازار پرنوسان نشانه دیگری از قدرت و پتانسیل پروژه است. با توجه به شرایط فعلی بازار، سرمایه‌گذاری بر روی این کوین می‌تواند کاملا منطقی باشد.

سرمایه‌گذاری در پی آی پی

جمع‌بندی

موفقیت پروژه PIP به سهولت ادغام و سودمندی آن برای کارآفرینان اجتماعی بستگی دارد. همچنین استفاده آن از افزونه‌های HTML، React و جاوا اسکریپت می‌تواند آن را با سیستم‌های مدیریت محتوای شخص ثالث مانند وردپرس (WordPress)، ویکس (Wix)، اسکوئر اسپیس (Squarespace) و غیره ادغام کند.
از سوی دیگر، هر کسی که از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند، می‌تواند بدون نیاز به تنظیمات پیچیده، پرداخت‌های ارز دیجیتال را بپذیرد. این ویژگی‌ها می‌تواند یک مزیت بزرگ برای PIP در فضای وب 3 باشد. امیدواریم مطالعه این مطلب در فکت کوینز به شما کمک کرده باشد که بدانید PIP چیست و چه مشکلاتی را حل می‌کند.

سوالات متداول

PIP چیست؟

PIP یک افزونه مرورگر وب و مجموعه‌ای از محصولات پرداختی است که بر روی بلاک چین سولانا (Solana) ساخته شده است. این پروژه شکاف بین اکوسیستم‌های وب 3 و وب 2.0 را پر می‌کند. همچنین به سازندگان و صاحبان خدمات این امکان را می‌دهد تا افزونه PIP را در وب‌سایت‌های خود ادغام کنند.

آیا سرمایه گذاری در PIP آینده خوبی خواهد داشت؟

علاوه بر اینکه PIP یک محصول قدرتمند است، دستورالعمل‌های واضح، نقشه راه روشن و جامعه در حال رشد دارد. این ویژگی‌ها برای تثبیت پروژه به‌عنوان یک پیشرو در زمینه خود کافی است. عملکرد نسبتا پایدار توکن بومی آن در یک بازار پرنوسان نشانه دیگری از قدرت و پتانسیل پروژه است. با توجه به شرایط فعلی بازار، سرمایه‌گذاری بر روی این کوین می‌تواند کاملا منطقی باشد.

1 نظر

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان