ارز فگ (FEG Token) چیست؟

آنچه می‌خوانید...

ارز فگ (FEG Token) چیست؟ در دنیای کریپتو تعدادی از پروژه‌ها سروصدای زیادی به راه‌می‌اندازند و طرفداران زیادی پیدا می‌کنند. FEG token یکی از همین پروژه‌ها است که با هدف ایجاد تحول در سیستم امور مالی غیرمتمرکز پا به عرصه کریپتو گذاشت. FEG یک شبکه تراکنش غیرمتمرکز در زنجیره هوشمند بایننس (BSC) و اتریوم (ETH) است. توکن بومی این شبکه فگ (FEG) نام دارد و یک توکن مبتنی بر جامعه، حاکمیتی و ضدتورمی است. FEG مخفف عبارت Feed Every Gorilla است. با فکت کوینز همراه باشید تا این پروژه و سرویس‌های ارز فگ را بیشتر بررسی کنیم.

ارز فگ یک اکوسیستم کامل و همه جانبه دارد و تمرکز آن بر نحوه عملکرد امور مالی غیرمتمرکز (Decentralized Finance) است. در صرافی غیرمتمرکز فگ (FEGex) امکان مبادله و تامین نقدینگی توکن وجود دارد. همچنین، کاربران می‌توانند از طریق سرویس fWraps توکن‌هایی مانند آدا (ADA)، دوج (DOGE) یا ریپل (XRP) را رپد کنند و پاداش بگیرند.

- Advertisement -

اپلیکیشن FEGtrack هم یک نرم‌‌افزار قابل استفاده در وب و موبایل است که کاربران می‌توانند از طریق آن پاداش‌هایشان را رصد و ردیابی کنند. پلتفرم فگ از قابلیت جدیدی به نام Smart Defi رونمایی کرده و آن را «جدیدترین نوآوری» پلتفرم خطاب کرده است. Smart Defi امور مالی غیرمتمرکز را امن‌تر و کارآمدتر می‌کند و به دلیل حذف استخرهای نقدینگی بازده بهتری ارائه می‌دهد.

بررسی نحوه عملکرد ارز فگ (FEG)

پلتفرم ارز دیجیتال فگ توکن
بررسی ارز فگ (FEG)

ارز فگ یک اکوسیستم کامل و دقیق دارد و آیتم‌های دیفای متنوعی را ارائه می‌دهد. صرافی فگ (FEG Exchange) یک صرافی همه‌کاره (all-in-one) مبتنی بر زنجیره هوشمند بایننس و اتریوم است. پل موجود در این صرافی غیرمتمرکز مبادلات میان زنجیره‌ای را امکان پذیر می‌کند. توکن FEG را می‌توان در هر دو زنجیره معامله کرد. قرارداد SmartSwap یک سیستم نقدینگی داخلی است و معاملات انجام شده در این سیستم مشمول مالیات 2 درصدی نمی‌شوند. همه تراکنش‌های فروش در صرافی FEG باید 0.08% کارمزد پرداخت کنند. از این کارمزدها برای برنامه بازپرداخت نقدی پلتفرم فگ استفاده می‌شود.

مزایا و خدمات صرافی غیر متمرکز همه‌کاره FEGex

صرافی FEGex یک دکس چند زنجیره است که امکان معامله، استیک و استقراض را از طریق یک رابط با پنج زنجیره مختلف و احتمالا زنجیره‌ها بیشتری در آینده امکان‌پذیر می‌کند.

Multi Chain یا چند زنجیره‌ای

FEGex یک صرافی غیرمتمرکز چند زنجیره‌ای است که فعلا دو شبکه BSC و ETH را پشتیبانی می‌کند. قرار است شبکه‌های دیگری مانند فانتوم (Fantom)، پالیگان (Polygon) و آوالانچ (Avalanche) هم در آینده اضافه شوند.

SmartSwap

کاربران با ارسال مستقیم  کریپتوکارنسی میان آدرس‌های SmartSwap کارمزد کمتری پرداخت می‌کنند و مالیات تراکنش‌ها هم صفر می‌شود.

FWrapping

کاربران پلتفرم می‌توانند با رپدکردن توکن‌ها درآمد غیرفعال داشته باشند. ارزهایی مانند بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بایننس کوین (BNB) و یو‌اس‌دی‌تی (USDT)را می توان به رپد توکن در اکوسیستم فگ تبدیل کرد. FWrap بخش جدایی ناپذیر صرافی غیر متمرکز FEGex است و فشار قیمتی مثبتی را روی جفت‌ارزهای معاملاتی به وجود می‌آورد.

Staking

کاربر در ازای استیک فگ، رپدتوکن‌هایی مانند؛ fBNB، fETH، fUSDT  و FEG می‌گیرد. از آنجا که پاداش استیک به صورت رپدتوکن (fWrapped) پرداخت می‌شود بلافاصله بعد از درخواست کاربر تبدیل می‌شود.

Auto-Deployer

این ابزار برای لیست کردن سایر توکن‌ها در صرافی FEGex یا ایجاد پیش‌فروش توکن و تامین نقدینگی طراحی شده است. به محض اینکه توکنی در صرافی لیست شود قابل معامله است.

تخفیف کارمزدها

کارمزد تراکنش‌ها حکم یک مانع و سد را برای معامله‌گران کریپتویی دارند. فگ می‌خواهد تا حد امکان کارمزد تراکنش‌ها را حذف کند. بنابراین، در معاملاتی که واجد شرایط باشند بخشی از گس فی یا کارمزد تراکنش بلافاصله به کیف پول کاربر برگردانده می‌شود.

چرا فگ توکن منبع درآمد غیرفعال برای کاربران است؟

ارز دیجیتال فگ چیست
ارز دیجیتال فگ

ضد تورمی

عرضه در گردش ارز فگ هر روز و هر دقیقه در حال کم شدن است. بلافاصله بعد از هر تراکنش معادل 1% تراکنش به طور خودکار برای همیشه توکن سوزی می‌شود. هرچه تعداد توکن‌های سوزانده شده بیشتر شود نرخ توکن سوزی هم شتاب بیشتری می‌گیرد.

منبع درآمد غیر فعال

بخشی از هر تراکنش FEGtoken بلافاصله و به طور خودکار به دارندگان توکن فگ بازگردانده می‌شود. بله، فقط با نگه‌داشتن FEG در کیف‌پول می‌توانید درآمد غیرفعال داشته باشید. به عبارت دیگر پلتفرم فگ کسب درآمد غیرفعال را برای همه کاربران امکان‌پذیر می‌کند.

توکن حاکمیتی

FEGtoken توکن حاکمیتی صرافی FEGex است و کاربران می‌توانند با استیک توکن درآمد غیرفعال داشته باشند. به‌علاوه، مکانیزم توکن سوزی SmartDeFi سرعت کاهش عرضه را بیشتر می‌کند.

Multi-Chain

در حال حاضر FEGtoken در دو شبکه زنجیره هوشمند بایننس و اتریوم به صورت جداگانه عرضه می‌شود. بعد از اجرایی شدن بریج شبکه، عرضه روی شبکه‌ها ادغام می‌شود. قرار است سه بلاکچین فانتوم، پالیگان و آوالانچ هم اضافه شوند. اما در هر صورت، هیچ‌وقت تعداد فگ‌توکن‌های در گردش بیشتر نمی‌شود.

کاملا غیرمتمرکز

به دلیل لغو مالکیت قراردادهای توکن در زمان لانچ، سطح امنیت بیشتری در برابر اقدامات مخرب فراهم شده است.

قفل شدن نقدینگی

نقدینگی اصلی فگ توکن به صورت صددرصد قفل شده است و این یعنی کاربران امنیت و آرامش خاطر بیشتری در مورد پروژه دارند.

SmartDefi چیست؟

پروژه‌های دیفای می‌توانند از قالب SmartDefi Deployer برای ایجاد توکن استفاده کنند که به ادعای پلتفرم فگ توکن هوشمندترین قالب موجود است. توکن‌های ایجاد شده با استفاده از این قالب مشمول مبادله، پروتکل وام‌دهی، نقدینگی و ذخیره ارزش دارای پشتوانه در قراردادهای هوشمند می‌شوند. به این ترتیب، توکن ایمن‌تر و قابل‌اعتمادتر می‌شود. SmartDeFi به طور خودکار عملکرد یک سیستم مالی را در یک قرارداد هوشمند جداگانه ایجاد می‌کند.

  • نقدینگی داخلی: توکن‌های SmartDefi نقدینگی‌های خودشان را داخل قرارداد هوشمند دارند.
  • دارای پشتوانه: ارزش توکن‌های SmartDeFi هر روز بییشتر می‌شود.
  • SmartLend: کاربران می‌توانند توکن‌هایشان را وثیقه کنند و وام بدون بهره بگیرند.

اکوسیستم فگ

فگ توکن علاوه بر ارائه یک صراغی غیر متمرکز و توکن بومی، قصد دارد همه مردم جهان و نسل‌های بعدی را در مورد مزایای کریپتوکارنسی آگاه کند و آموزش دهد.  

  • FEGtrack: کاربران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن وب FEGtrack سرمایه‌گذاری‌های خودشان و وضعیت بازار را رصد کنند.
  • FEGcentral: آخرین اخبار و اطلاعات پروژه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
  • FEGScholars: هدف از طراحی این بخش بهبود سواد مالی نسل بعدی در سراسر جهان است.
  • FEGradio: درست مانند رادیو پیام می‌توانید هنگام استراحت یا رانندگی در جاده از اخبار و اطلاعات آخرین پروژه‌های ملحق شده به FEG آگاه شوید.

معرفی شرکای فگ توکن

پلتفرم فگ در حال حاضر با چند شرکت و پروژه همکاری دارد و قصد دارد روابط با شرکا را تقویت کند.

شرکای تجاری فگ توکن
شرکای FEG

مشخصات فگ :

عرضه کل FEG برابر با 200 کوادریلیون است که نیمی از آن در زنجیره هوشمند بایننس و نیم دیگر در اتریوم قرار دارد. 50 درصد از توکن‌های هر شبکه بلافاصله بعد از تراکنش سوزانده می‌شود. هر تراکنش باید 2% مالیات پرداخت کند. از مالیات‌های اخذ شده 1% به پرتفولیوی توکن سوزی اختصاص داده می‌شود و 1% باقی‌مانده مجددا میان همه آدرس‌هایی کهروی همان زنجیره توکن دارند توزیع می‌شود. در توکنومیک فگ هیچ توکنی به افراد تیم و پیش‌فروش اختصاص نیافته است.

FEGtoken چیست؟
فگ توکن چیست

از کدام صرافی‌ها فگ توکن (FEG token) را بخریم؟

ارز فگ در صرافی‌های زیر لیست شده است:

  • Gate.io
  • XT.COM
  • BKEX
  • PancakeSwap (v2)

کلام پایانی:

ارز فگ یک شبکه کاملا غیرمتمرکز است و مالکیت آن عمومی است. تمام تصمیم‌ها بر مبنای منفعت جامعه گرفته می‌شود. پلتفرم FEG قصد دارد قابلیت‌های بیشتری را در فضای کریپتو در اختیار کاربران قرار دهد و با راه‌اندازی محصولات نوآورانه پایداری توکن در طول زمان را تضمین کند. فگ متکی بر یک جامعه قدرتمند است که روزبه‌روز به تعداد آنها اضافه می‌شود. توسعه‌دهندگان، طراحان و فریلنسرهای متخصص و حرفه‌ای متعددی با این پروژه همکاری می‌کنند. Solidity Finance مسئولیت آدیت، حسابرسی و اعتبار سنجی فگ را برعهده دارد.

در آخر این نکته قابل توجه است که موارد بالا پیشنهادی برای سرمایه‌گذاری نیستند. سنجیدن همه جوانب و مسئولیت سرمایه‌گذاری بر عهده شخص شما است.

2 نظرات

  1. سلام وقت بخیر.
    من یک سوال داشتم.
    من پارسال یه مقدار فگ در صرافی bkex خریداری کردم.
    ولی از لیست bkex متاسفانه حذف شده و قیمتشم خیلی کمتر از چیزی که بوده میزنه.
    چجوری میتونم انتقالش بدم به تراست ولت یا نقدش کنم.
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان