top banner adv

اینترنت استارلینک برای وسایل نقلیه در حال حرکت راه‌اندازی می‌شود

اینترنت استارلینک برای وسایل نقلیه در حال حرکت راه‌اندازی می‌شود
0
بازدید : 9435

در تازه‌ترین اقدام شرکت معروف مبنی بر سهولت دسترسی به اینترنت در همه شرایط و برای تمام افراد، استارلینک برای وسایل نقلیه در حال حرکت، در حال راه‌اندازی اینترنت است.

به گزارش دیجیتال ترندز، شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) در تلاش جهت ارائه سرویس اینترنت استارلینک برای وسایل نقلیه در حال حرکت است. بر اساس این خبر، مشترکان اینترنت استارلینک از دسامبر ۲۰۲۲ می‌توانند هنگام رانندگی حتی در بزرگراه‌های واقع در دورافتاده‌ترین نقاط نیز به سرویس اینترنت پرسرعت و کم‌تأخیر این شرکت متصل شوند.

بیشتر بخوانید : پیش بینی قیمت کاردانو: آیا ADA می‌تواند به سقف ۳۰ دلار برسد؟

گفتنی است اسپیس ایکس این سرویس اینترنت جدید خود را با نام Starlink-for-RVs در ماه مه (اردیبهشت) راه‌اندازی کرد و دسترسی به اینترنت را برای وسایل نقلیه ارائه داد، اما در آن زمان دارندگان وسایل نقلیه می‌بایست در زمان استفاده از اینترنت، در یک نقطه ثابت پارک می‌کردند. حال این پروژه، خدمات اینترنت را برای وسایل نقلیه یک قدم جلوتر می‌برد و اتصال را حتی در حالی که وسیله نقلیه در حال حرکت است، امکان‌پذیر می‌کند.

باید توجه داشت که این سرویس ارزان نیست. در حالی که استارلینک مخصوص وسایل نقلیه ثابت ۵۹۹ دلار برای دیش ماهواره‌ای استاندارد هزینه دارد، هزینه سرویس RV-in-motion برای اتصال به دیش استارلینک مسطح با کارایی بالا، ۲۵۰۰ دلار است. هزینه ماهانه این سرویس نیز ۱۳۵ دلار است.

بیشتر بخوانید : ورود درهم دیجیتال امارات متحده به معاملات فرامرزی!

اسپیس ایکس در وب‌سایت خود توضیح داد:

استارلینک مسطح با میدان دید گسترده و قابلیت‌های GPS پیشرفته و نیز با بهره‌مندی از کارآیی بالا، می‌تواند به ماهواره‌های بیشتری متصل شود و امکان اتصال ثابت در حال حرکت را فراهم کند.

اسپیس ایکس گفت که این سخت‌افزار برای نصب دائمی روی خودرو طراحی شده است و قول داد که در محیط‌های سخت هم انعطاف‌پذیر و بدون مشکل باشد. استارلینک برای وسایل نقلیه در حال حرکت، برای سفارش و استفاده در بازارهای منتخب در دسترس است و نخستین تحویل آن در چند ماه آینده خواهد بود.

اینترنت استارلینک از طریق ماهواره‌های کوچکی که توسط اسپیس ایکس به مدار پایین زمین پرتاب شده‌اند، کار می‌کند. در حال حاضر بیش از 2 هزار مورد از این ماهواره‌ها در فضا حضور دارند و تعداد بیشتری از آن‌ها همیشه آنجا مستقر هستند. از ماه مه ۲۰۲۲، استارلینک در حال ارائه خدمات به بیش از ۴۰۰ هزار مشتری در ۳۶ کشور است.

بیشتر بخوانید : ارتقای امنیتی جدید پلتفرم فرند تک برای جلوگیری از حملات تعویض سیم‌کارت

بیشتر بخوانید : گزارش: قیمت بیت کوین به اخبار اقتصادی و کلان وابستگی زیادی ندارد

از زمان راه‌اندازی سرویس استاندارد استارلینک برای کاربران خانگی در سال ۲۰۲۰، اسپیس ایکس در تلاش است تا آن را به بخش‌های بیشتری گسترش دهد. علاوه بر سرویس قابل حمل مخصوص وسایل نقلیه که در اوایل سال جاری راه‌اندازی شد، اسپیس ایکس از استارلینک مخصوص کاربران تجاری، استارلینک Maritime برای کشتی‌ها و استارلینک Aviation  برای هواپیماها نیز رونمایی کرده است.

بیشتر بخوانید : انتقاد شدید رئیس بانک مرکزی ایرلند از بیتکوین و سایر رمزارزها

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ‌ایکس، گفته است که اگر استارلینک بتواند در سال‌های آینده حتی چند درصد از بازار جهانی مخابرات را تصاحب کند، این پتانسیل را دارد که سالانه ۵۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

لازم به ذکر است ایلان ماسک در ماه گذشته گفته بود در صورت معافیت از تحریم‌های آمریکا، به ایران اینترنت ماهواره‌ای می‌دهیم. این صحبت‌های او با موافقت دولت آمریکا مواجه شده و وزارت خزانه‌داری آمریکا با حذف تحریم‌ها در این زمینه، با ارائه اینترنت ماهواره ای به ایران موافقت کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x