مدیرعامل توانیر: به نظر نمی‌رسد استخراج غیرمجاز رمزارز کاهش یافته باشد

خانهاخبارمدیرعامل توانیر: به...

آنچه می‌خوانید...

مدیرعامل شرکت توانیر ضمن پیش‌بینی فعالیت ۱۴۰۰ مگاوات رمزارز غیرمجاز در کشور، از کاهش نیافتن میزان استخراج غیرمجاز رمزارز ها در کشور علی‌رغم برخوردهای قانونی خبر داد.

به گزارش ایسنا، آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر امروز در یک نشست خبری در خصوص آخرین وضعیت فعالیت رمزارزها در کشور گفت:

با توجه به اینکه رمزارزهای غیرمجاز هزینه برق را به طور واقعی پرداخت نمی‌کنند و معاملات آن‌ها با رقم‌های بین‌المللی انجام می‌شود، این موضوع برایشان سودآور بوده و پیش‌بینی نمی‌شود که فعالیت آن‌ها کاهش یافته باشد.

- Advertisement -

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه کاهش قیمت ارزهای دیجیتال منجر به کاهش مصرف رمزارزها نشده است و این مسئله هیچ منطق اقتصادی ندارد، ادامه داد:

در حوزه رمزارزها اعتقاد ما این است که اکنون یک پراکندگی گسترده در این بخش صورت گرفته و به جای مجتمع‌های غیرقانونی، آن‌ها در سطح کشور پخش شده‌اند.

کردی اضافه کرد:

در این شرایط لازم است که فرآیند کشف و ضبط رمزارزهای غیرمجاز به صورت جدی‌تر دنبال شود و آن‌طور که پیش‌بینی می‌شود و کارشناسان اعلام کرده‌اند، میزان مصرف غیرمجاز آن‌ها ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ مگاوات در سال جاری پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل توانیر با بیان این‌که هوشمندسازی می‌تواند ابزاری برای کشف دستگاه‌های استخراج غیرمجاز رمزارز باشد، اظهار کرد:

یک کنسرسیوم در رفسنجان با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات به صورت مجاز در حال فعالیت است که این فعالیت هیچ فشاری را به شبکه وارد نمی‌کند؛ چراکه فعالیت آن‌ها در پیک مصرف قطع می‌شود و در فصل زمستان نیز اگر با کمبود سوخت مواجه باشیم، مصرف این بخش را مدیریت می‌کنیم.

گفتنی است همان‌طور که مدیرعامل شرکت توانیر امروز در این نشست خبری اعلام کرد، به نظر نمی‌رسد علی‌رغم در نظر گرفتن جرایم سنگین برای استخراج‌کنندگان غیرقانونی رمزارزها در کشور، این قضیه تغییری در حجم فعالیت آن‌ها ایجاد کرده باشد.

بر این اساس هر روز خبرهای تازه‌ای از کشف و توقیف دستگاه‌های غیرقانونی استخراج رمزارز از استان‌های مختلف کشور به گوش می‌رسد. get modafinil prescribed uk bloodbornecertification.com provigil generic name برای مثال سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز روز گذشته از کشف و جمع‌آوری ۳۸۵ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در مرداد امسال در اهواز خبر داد و گفت:

میزان انرژی برق صرفه‌جویی شده ناشی از جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج رمزارز در اهواز، معادل مصرف برق ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار است.

علیرضا شکرخدایی با بیان اینکه جمع‌آوری دستگاه‌های استخراج رمزارزها به کاهش مصرف بار شبکه کمک می‌کنند، تاکید کرد:

ناپایداری شبکه، نوسان برق، آسیب‌دیدگی تجهیزات برقی و افزایش نرخ تلفات انرژی مهم‌ترین پیامدهای استفاده از رمزارزهای غیرمجاز است.

همچنین سرهنگ علی کریمی، فرمانده انتظامی شاهرود از کشف و توقیف ۳۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) به ارزش ۳۵۰ میلیون تومان که در به صورت غیرقانونی در یک مرغداری واقع در این استان فعالیت می‌کردند، خبر داد. به گفته سرهنگ کریمی، در این باره یک نفر دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

وب‌سایت خبری تحلیلی Blockworks به عنوان یکی از منابع انتشار اخبار دنیای ارزهای دیجیتال، اخیرا در گزارشی به توقیف بیش از 9 هزار دستگاه استخراج رمزارز در سال جاری در ایران اشاره کرده و گفته بود: «ایران در طول پنج ماه گذشته بیش از 9400 دستگاه استخراج رمزارز را مصادره کرده است.»

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان