کشف تجهیزات غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال در کلاردشت

خانهاخبارکشف تجهیزات غیرمجاز...

آنچه می‌خوانید...

- Advertisement -

در ادامه خبرهای منتشر شده از برخورد با استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارزها در شهرهای مختلف، امروز فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از کشف یک دستگاه غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مازندران، سرهنگ مصطفی اکبرنژاد در خصوص این خبر گفت:

ماموران پلیس آگاهی شهرستان کلاردشت در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت غیرقانونی فردی در امر تولید و استخراج ارز دیجیتال، بررسی موضوع را با انجام اقدامات پلیسی در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت با اشاره به شناسایی یک منزل مسکونی در این شهرستان و اقدام غیرقانونی ساکنان آن نسبت به استخراج ارز دیجیتال افزود: «ماموران پلیس آگاهی با هماهنگی‌های قضایی، در بازرسی از این منزل مسکونی، تجهیزات استخراج غیرقانونی ارز دیجیتال را به همراه تجهیزات رایانه‌ای کشف، و همچنین یک متهم را در این رابطه دستگیر کردند.»

سرهنگ اکبرنژاد ارزش کالای قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال (120 میلیون تومان) اعلام و تصریح کرد:

متهم با تشکیل پرونده، برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

روز گذشته، مدیر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از کشف و ضبط تعداد ۹ هزار و ۴۰۴ دستگاه استخراج رمزارز غیرمجاز از ابتدای سال ۱۴۰۱ در این استان خبر داده بود. همچنین 1250 دستگاه غیرقانونی رمزارز از تبریز کشف و نیز یک قاچاقچی دستگاه استخراج ارز‌های دیجیتال در اردبیل به پرداخت ۲ میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

در سال‌های اخیر با رونق ناگهانی رمزارزها از یک سو و بالا رفتن نرخ تورم و کاهش شدید ارزش پول ملی از سوی دیگر، عده بسیاری با اهداف گوناگون از جمله حفظ ارزش پول خود و نیز کسب سرمایه، به استخراج و خرید و فروش رمز ارزها روی آوردند. با این حال مسئولان کشور تاکنون بارها در خصوص استخراج غیرقانونی و استفاده غیرمجاز از تجهیزات تولید رمزارزها هشدار داده و افراد متخلف را در این زمینه دستگیر کرده‌اند.

از جمله آسیب‌های استخراج غیرقانونی رمزارزها، فشار به شبکه برق کشور است که باعث خاموشی‌های متعدد در استان‌های مختلف در تابستان سال گذشته شد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان