استخر نقدینگی سیف مون هک شد؛ ۹ میلیون دلار توکن به سرقت رفت

خانهاخباراستخر نقدینگی سیف...

آنچه می‌خوانید...

شب گذشته استخر نقدینگی سیف مون (Safemoon) هک شد و هکرها موفق شدند با دست‌کاری در یکی از قابلیت‌های آسیب‌پذیر قراردادهای هوشمند تقریباً 9 میلیون دلار توکن را به سرقت ببرند. داده‌های بلاک چینی نشان می‌دهد که شب گذشته توکن‌های زیادی در یک تراکنش مبادله شدند و در پی آن هکر موفق شد میلیاردها توکن SFM، ارز بومی پروتکل سیف مون را که در استخر نقدینگی قفل شده بودند به سرقت ببرد.

هک استخر نقدینگی سیف مون

به نقل از کوین دسک، استخر نقدینگی سبدی از توکن‌های مختلف است که در یک قرارداد هوشمند قفل شده‌اند. از این استخرها معمولاً برای آسان‌سازی معاملات غیرمتمرکز، وام‌دهی و وام گرفتن میان کاربران بدون نیاز به‌واسطه استفاده می‌شود. در پی این حادثه، قیمت توکن بومی سیف مون با سقوط 40 درصدی همراه شد.

سیف مون یک توکن دیفای است و 4 قابلیت دارد که در هر معامله شاهد رخ دادن آن‌ها هستیم. در هر ترید، بازتاب کارمزد، توکن سوزی، رشد سرمایه و فراگیری استخر نقدینگی رخ می‌دهد. باید اشاره داشت که 4 فاکتور اشاره شده باعث شدند تا در سال 2021، این ارز یکی از سودآورترین دارایی‌های دیجیتال در بازار باشد.

شب گذشته، توسعه‌دهندگان این پروتکل در یک پست توییتری اعلام کردند که استخر نقدینگی سیف مون هک شده است. تیم توسعه افزود که تمام اقدامات لازم برای حل سریع مشکل را انجام خواهد داد و جزئیات بیشتری را با اعضای جامعه به اشتراک خواهد گذاشت. در ادامه جان کارونی (John Karony)، مدیرعامل پروتکل در یک پست توییتری اشاره داشت که حمله مربوط به یک استخر نقدینگی در زنجیره بی ان بی بوده است.

مطلب مفید: کمیابی NFT چیست؟ چطور با ماشین حساب کمیابی توکن را اندازه‌گیری کنیم؟

توییت کارونی

وی خاطرنشان کرد که صرافی غیرمتمرکز سیف مون کاملاً امن است و حمله تنها استخر زنجیره بی ان بی را هدف قرار داده است. کارونی در ادامه توضیح داد که آسیب‌پذیری پیدا شده و توسط تیم توسعه رفع شده است و در حال حاضر کارشناسان مشغول بررسی و تحقیق هستند تا متوجه شوند که در ابتدا چه عاملی باعث این آسیب‌پذیری و حمله هکری شده است.

در همین حین، برخی از کارشناسان بلاک چینی اشاره داشته‌اند که یک قابلیت آسیب‌پذیر مربوط به توکن سوزی در قراردادهای هوشمند باعث حمله به استخر نقدینگی سیف مون شده است. بنا بر داده‌ها، هکر از قابلیت توکن سوزی عمومی سوءاستفاده کرده است. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا از هر آدرسی که دوست دارد، توکن سوزی را انجام دهد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان