top banner adv

استرانگ بلاک (StrongBlock) چیست؟ راه حل ساده ایجاد نود استرانگ بلاک

استرانگ بلاک (StrongBlock) چیست؟ راه حل ساده ایجاد نود  استرانگ بلاک
0
بازدید : 10326

اجرای نودهای اتریوم نیازمند درک کامل مفاهیم بلاکچین و دانش کدنویسی سرور اجراکنندۀ نود است. در واقع، اجرای نود نیازمند دانش تخصصی و تلاش فراوان کاربر است. اما خوشبختانه در عصر دیجیتال هیچ چالشی به بن بست نمی رسد. استرانگ بلاک (StrongBlock) یک پلتفرم بلاکچینی است و قصد دارد تحولی در نحوه عملکرد شبکه‌های بلاکچینی به وجود بیاورد. استرانگ بلاک می‌خواهد با استفاده از ابزار ساده‌ای به نام «نود به عنوان یک سرویس» و با اختصارِ(NaaS) شرایطی را برای کاربران ناآشنا و فاقد مهارت‌های بلاک‌چینی ایجاد کند تا بتوانند به راحتی یک نود سازگار با بلاکچین بسازند. با فکت کوینز همراه باشید تا ببینم راه حل ایجاد نود استرانگ بلاک چیست.

استرانگ بلاک چیست؟
پلتفرم استرانگ بلاک چیست؟

بیشتر بخوانید : معرفی پروژه stacks؛ استک کنید و بیت کوین بگیرید

استرانگ بلاک چیست؟

فضای مالی دیجیتال ثانیه به ثانیه در حال پیشرفت است و این موضوع برای افرادی که در صنعت کریپتو هستند جای تعجب ندارد. در میان پیشرفت‌های فناوری، پروژه‌ای جدید به نام استرانگ بلاک (StrongBlock) اصطلاح نود به عنوان ابزار (node as a service) را  با نماد اختصاری NaaS در فضای بلاکچین مطرح کرد. NaaS، زیرساخت‌ها و ابزارهای توسعه دهنده لازم برای راه‌اندازی و مدیریت نودهای بلاکچین را فراهم می‌کند و به همین دلیل خودش به تنهایی جایگزینی برای اجرای کل نودهای بلاکچین است.

بیشتر بخوانید : معرفی بازی Parallel مبتنی بر بلاکچین اتریوم

نودهای متصل به بلاکچین مسئولیت بازپخش، انتقال و ذخیره داده‌های غیرمتمرکز بلاکچین را دارند. اما، اصلا با نود بلاک‌چین آشنا هستید؟ نود که با اصطلاح نود کامل (Full Node) هم شناخته می‌شود، دستگاهی است که کل تاریخچه بلاکچین را ذخیره می‌کند.

بیشتر بخوانید : پورتال گیت ‌(Portal Gate) چیست؟ با تورنادوکش دوم آشنا شوید

پاداش‌های پلتفرم StrongBlock بر مبنای معیارهای مختلفی از قبیل؛ مشارکت مداوم در هر نود، سوزاندن توکن استرانگ (STRONG) در ازای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و طبقه بندی الگوی NUBI توزیع می‌شود. برای استفاده از نودها در پروتکل استرانگ بلاک دو روش وجود دارد. درصورتی که کاربر از نود شخصی (BYoN) استفاده کند از قابلیت انعطاف پذیری و شخصی سازی بیشتری بهره‌مند می‌شود اما کاربر با استفاده از ابزار ایجاد نود استرانگ بلاک یعنی Strong Block NaaS می‌تواند نودها را سریعتر و آسانتر راه‌اندازی کند.

در حال حاضر، پلتفرم استرانگ بلاک برای هر دو روش، مشوق‌های پایه NUBI یکسانی را به کاربران اختصاص می‌دهد اما ممکن است در آینده فرصت‌های بیشتری در اختیار نودهای BYoN قرار بگیرد. همچنین، کارمزد ماهانه استفاده از ابزار ایجاد نود استرانگ بلاک (NaaS) معادل 14.95 دلار است که در قالب ارز دیجیتال اتریوم پرداخت می‌شود و نودهای شخصی BYoN کارمزدهای متفاوتی دارند.

استرانگ بلاک چیست؟ چگونه نود راه اندازی کنیم؟
ایجاد نود شخصی سریع و آسان با استفاده از ابزار NaaS استرانگ بلاک

توکن استرانگ (STRONG) چیست؟

استرانگ (که اکنون با نماد STRNGR شناخته می‌شود) مبتنی بر استاندارد ERC-20 اتریوم است و در بلاک چین اتریوم (Ethereum) اجرا می‌شود. توکن STRONG از نوع توکن‌های حاکمیتی است و هدفش غیرمتمرکز کردن سیستم استرانگ بلاک است.

تیم استرانگ بلاک در ابتدا 10 میلیون توکن استرانگ تولید کرد و سپس با هدف ایجاد یک توکنومیک صحیح، تقریبا 95 درصد توکن‌ها را سوزاند. پلتفرم StrongBlock در ازای اجرای هر نود جدید هم به توکن سوزی ادامه می‌دهد تا ماهیت ضد تورمی بودن عرضه حفظ شود.

توکن حاکمیتی استرانگ بلاک، توکن STRNGR
توکن STRNGR

چگونه با استفاده از استرانگ بلاک یک نود بلاکچین راه‌اندازی کنیم؟

برای راه‌اندازی یک نود بلاکچین با استفاده از StrongBlock به یک کیف پول دیجیتال نیاز داریم. پلتفرم StrongBlocks NaaS با کیف پول متامسک (Metamask) سازگار است و از کیف پول‌های چند امضایی پشتیبانی نمی‌کند.

برای پرداخت گس فی تراکنش‌ها باید مقداری اتریوم در کیف پول خود داشته باشید. کیف پول‌تان را به صرافی ارز دیجیتال مورد نظر متصل کنید و  10 توکن STRONG بخرید. افزونه کیف پول متامسک برای مروگرهای Brave، Chrome  و  Firefox از وب سایت رسمی MetaMask قابل دانلود است.

بعد از اتصال کیف‌پول حاوی توکن‌های STRONG به وب سایت app.Strongblock.com کارمزد گس را چک کنید. برای بررسی هزینه‌های گس می‌توانید از سایت Etherscan Gas Tracker استفاده کنید زیرا کارمزدهای گس بر اساس اقتصاد کریپتویی هر پلتفرم متفاوت است.

هزینه راه‌اندای یا لانچ یک نود برابر با 10 توکن استرانگ به اضافۀ کارمزد گس می‌شود. سپس در ازای راه‌اندازی هر نود معادل 0.091 توکن STRONG به کاربر اجراکننده نود داده می‌شود که یک منبع درآمد غیر فعال به حساب می‌آید.

راهنمای ایجاد نود بلاکچین با استفاده از استرانگ بلاک

بیشتر بخوانید : شبکه Aurora چیست؟ معرفی پروتکل آرورا و توکن AOA

راهنمای مرحله‌ای ایجاد نود در استرانگ بلاک

  • پس از اتصال کیف پول به وبسایت app.strongblock.com روی گزینه Create your node کلیک کنید.
  • نام انتخابی نود و توضیحات مربوط به آن را بنویسید. (در آینده با استفاده از این نام و توضیحات مندرج می‌توانید نود را ردیابی کنید. بنابراین از ثبت صحیح آنها اطمینان حاصل کنید.)
  • سپس باید شرایط و قوانین استرانگ بلاک را مطالعه و در صورت توافق به مرحله بعد بروید.
  • قبل از ایجاد نود باید مرحله (Approve STRNGR) را کامل کنید. اگر این اولین دفعه تعامل کیف پول با قرارداد توکن است باید تراکنش را تایید کنید و البته گس فی جداگانه‌ای بپردازید.
  • پس از تکمیل مرحله Approve، دکمه Submit نمایش داده می‌شود. برای ادامه فرایند ایجاد نود StrongBlock روی Submit کلیک کنید. 
  • در این مرحله باید اتریوم کافی برای پرداخت گس فی تراکنش داشته باشید. در صورتی که موجودی ETH یا STRNGR کافی نباشد پیغام خطا و موجودی ناکافی صادر می‌شود.
  • 30 دقیقه پس از ارسال تراکنش، نود شما ظاهر می‌شود. لطفا پرداخت را بازارسال (re-submit) نکنید. پس از ایجاد نود، در صفحه My Nodes، نود شما قابل مشاهده است. 
  • پس از ایجاد نود می‌توانید هزینه نود را  پرداخت کنید، مقدار پاداش‌های‌تان را ببینید و آنها را درخواست کنید. اولین هزینه ماهانه را در همان زمان ایجاد نود باید پرداخت کنید و هزینه‌های بعدی شارژ نود باید هر ماه به صورت دستی پرداخت شود. از ساختار پیش پرداخت 90 روزه هم می‌توانید استفاده کنید.
  • در صورتی که نتوانستید نود ایجاد شده را مشاهده کنید، مراحل تایید، در حال انتظار یا لغو تراکنش را مجددا بررسی کنید.

بیشتر بخوانید : هلیو پروتکل (Helio protocol) و دستیبل‌‌کوین هی (HAY) چیست؟

راه حل ایجاد نود استرانگ بلاک چیست؟
ایجاد نود با استفاده از استرانگ بلاک

آیا استفاده از  StrongBlock مشمول مالیات می‌شود؟

به دلیل ماهیت استرانگ بلاک و غیرممکن بودن فروش نودها، سرویس نود اتریوم (Ethereum Node services ) در طبقه ارزهای دیجیتال قرار نمی‌گیرد و مشمول مالیات نمی‌شود بلکه بالعکس در طبقه هزینه‌ها قرار می‌گیرد. نتیجتا، وهله اول خرید از استرانگ بلاک یک هزینه تجاری به حساب می‌آید و سپس درآمد حاصل از آن مشمول مالیات می‌شود. نرخ مالیات با توجه به کشور محل سکونت و سطح درآمد فعلی کاربر متفاوت است.

اعضای اصلی تیم استرانگ بلاک

دیوید ماس (David Moss) مدیر عامل استرانگ بلاک و برایان آبرامسون (Brian Abramson) مدیر ارشد فناوری پروژه هر دو سوابق درخشانی در حوزه بلاکچین و  نرم‌افزارهای سازمانی دارند. کوری لدرر (Corey Lederer) مدیر ارشد محصول پروژه استرانگ بلاک است و  تجربه زیادی در مدیریت محصولات فناوری دارد.

تیم استرانگ بلاک بر این باور است که فناوری بلاکچین جایگاه بالایی در آینده دارد اما در صورت عدم مهارت و دانش کافی کاربر ممکن است مخاطراتی را برای او به همراه داشته باشد. از این رو، پلتفرم استرانگ بلاک قصد دارد پشتیبانی و مشارکت در بلاکچین را برای همه کاربران آسان کند.

موسس و اعضای تیم استرانگ بلاک
اعضای تیم استرانگ بلاک

کلام پایانی

استرانگ بلاک قصد دارد از پروتکل‌های دیگری ازجمله؛ ارتقا لایه اجماع اتریوم (ETH 2.0) پشتیبانی کند. همچنین، ارائه ویژگی‌هایی مانند گیمیفیکیشن NFT و  راه اندازی یک مارکت پلیس جزء برنامه‌های آینده استرانگ بلاک است. به هر حال، اگر شیفته دنیای بلاکچین هستید، احتمالا StrongBlock یک پروژه جذاب برای شما باشد چراکه می‌توانید با استفاده از راه حل ایجاد نود استرانگ بلاک، نودهای اتریوم را  راه اندازی کنید و یک منبع درآمد غیرفعال داشته باشید. اما گس فی بالای استرانگ بلاک و نوسان‌های بازار کریپتو لزوم بررسی پروژه را پیش از سرمایه‌گذاری دوچندان می‌کند.

1
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x