آیا تتر در افتتاح حساب‌های بانکی خود از اسناد جعلی استفاده کرده است؟

خانهاخبارآیا تتر در...

آنچه می‌خوانید...

بر اساس گزارش‌های مختلف، شرکت تتر (Tether)، سازنده بزرگترین استیبل کوین جهان، از طریق اسناد و واسطه‌های جعلی موفق شده است به حساب‌های بانکی دسترسی پیدا کند.

به نقل از کوین دسک، وال استریت ژورنال روز جمعه گزارش داد که تتر با استفاده از حساب‌های بانکی به نام مدیران شرکت‌های مختلف و تغییر نام آن شرکت‌ها توانست در سال 2018 دسترسی خود به سیستم مالی جهانی را حفظ کند.

- Advertisement -

این گزارش به Crypto Capital Corp اشاره کرد. این شرکت یک بانک سایه (shadow bank) است که وجوه تتر را قبل از تعطیل شدن بنیاد تتر توسط مقامات قضایی در سال 2018 در اختیار داشت. در این گزارش همچنین آمده است که شرکت خواهر تتر یعنی بیت‌فینکس (Bitfinex) توانسته با این روش حداقل 9 حساب بانکی جدید به عنوان پوشش خود در آسیا ایجاد کنند.

سخنگویان تتر (Tether) پس از مدتی به این مسائل واکنش نشان دادند.

اظهارات مسئولان تتر در این مورد به چه صورت است؟

استفاده تتر (Tether) از حساب‌ های جعلی

پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری تتر، بعدازظهر جمعه در توییتی نوشت که گزارش وال استریت ژورنال حاوی انبوهی از اطلاعات نادرست است. وی در این مورد جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، استفان مور (Stephen Moore)، یکی از مالکان هلدینگ تتر، استفاده از فاکتورهای فروش جعلی را تکذیب کرد و گفت:

«نمی‌خواهم در مورد هیچ یک از موارد فوق که مربوط به کلاهبرداری یا پولشویی احتمالی است با شما بحث کنم. نشریه وال استریت ژورنال با استفاده از ایمیل یک واسطه در چین که USDT را معامله می‌کرد به این اطلاعات دست یافت.»

این گزارش همچنین به تماس فیل پاتر (Phil Potter)، مدیر سابق تتر اشاره می‌کند که در سال 2017 توسط Bitfinexed در یوتیوب پست شده بود.

پاتر در این باره اشاره داشت که شرکت در گذشته مشکلات بانکی داشته‌ است. همیشه یا باید آن‌ها را دور می‌زدیم یا با آن مقابله می‌کردیم، حساب‌های جدیدی باز می‌کردیم یا هر چیز دیگر. ترفندهایی برای موش و گربه بازی وجود دارد که همه در صنعت ارزهای دیجیتال باید از آن‌ها استفاده کنند.

این اولین مشکل مشابه شرکت Tether نیست!

شرکت‌های مربوط به ارز دیجیتال از گذشته در تامین امنیت دسترسی خود به اطلاعات بانک با مشکلاتی روبرو بوده‌اند. به ویژه تتر (Tether) که در چند سال گذشته تعدادی حساب بانکی داشته است که برخی از بانک‌ها، حساب‌های این صادرکننده استیبل کوین را بسته‌اند.

گزارش وال استریت ژورنال یک روز پس از آن منتشر شد که بانک حامی صنعت رمز ارزها یعنی سیلورگیت (Silvergate) به دلیل اعلام اینکه مجبور است صورت‌های مالی خود را مجدداً ارائه کند و مهلتی برای ارائه گزارش سالانه خود ندارد، تحت نظارت شدید قرار گرفت. مشتریان عمده روابط خود را با سیلورگیت به حالت تعلیق درآورده‌اند و قیمت سهام آن کاهش یافته است.

در ماه‌های اخیر، قانون گذاران فدرال به بانک‌ها هشدار داده‌اند که ممکن است ارتباط آن‌ها با ارزهای دیجیتال برایشان خطرآفرین باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان