top banner adv

یک استیبل کوین الگوریتمی جدید در شبکه ویوز راه‌اندازی خواهد شد

یک استیبل کوین الگوریتمی جدید در شبکه ویوز راه‌اندازی خواهد شد
0
بازدید : 8035

ساشا ایوانوف، بنیانگذار و مدیرعامل پروژه بلاکچینی ویوز (Waves) از برنامه‌های خود برای راه‌اندازی یک استیبل کوین جدید خبر داد. این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که استیبل کوین USDN این شبکه در مدت اخیر با نوسانات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و پگ (برابری) دلاری خود را از دست داده است.

به گزارش کوین تلگراف، ایوانوف روز گذشته در توییتر از برنامه‌های ویوز برای حل بحران استیبل کوین USDN و همچنین راه‌اندازی یک پروژه استیبل کوینی جدید خبر داد.

وی در توییت خود نوشت:

من یک استیبل کوین جدید راه‌اندازی می‌کنم. پیش از آن، طرحی برای حل بحران استیبل کوین USDN منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید : بررسی ماجرای خبر هک آبان تتر و پیامک ارسال شده به کاربران

همچنین ایوانوف در توییت‌های خود مدعی شد استیبل کوین جدید، به هیچ وجه پگ دلاری خود را از دست نخواهد داد و قیمت آن ثابت باقی خواهد ماند.

بنیانگذار شبکه بلاکچینی ویوز در گفتگویی در رابطه با استیبل کوین جدید خود، خاطرنشان کرد این پروژه ترکیبی ما بین یک استیبل کوین الگوریتمی خواهد بود و بر اساس مدل سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز اداره خواهد شد. علاوه بر این، این استیبل کوین تنها به شبکه ویوز اختصاص خواهد یافت و در شبکه‌های دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

ایوانوف معتقد است یکی از بزرگترین دلایل سقوط استیبل کوین USDN، این است که شیوه توسعه این ارز، با شرایط کنونی بازار هماهنگ نیست و برای مقابله با آن باید مدل‌های قوی‌تری توسعه یابد. به عقیده وی، USDN، یک استیبل کوین «مبتنی بر انگیزه» است و در شرایط کنونی نمی‌تواند از پس نوسانات بازار بر بیاید.

وی افزود:

بیشتر بخوانید : خرید 88 میلیون دلار توکن شیبا و واکنش قیمت به انباشت نهنگ‌ها

متاسفانه مدل‌های مبتنی بر انگیزه رویدادهای قوی سیاه ( اثرات شدید ناشی از برخی از رویدادهای غیرقابل پیش‌بینی و نادر) را در نظر نمی‌گیرند. این مدل‌ها در 99.9% شرایط بازار کار می‌کنند اما قادر به مقاومت در برابر نوسانات شدید بازار نیستند.

علیرغم عملکرد نه چندان خوب USDN، تیم توسعه ویوز تصمیمی برای کنار گذاشتن این استیبل کوین ندارد. ایوانوف در این رابطه گفت:

USDN به طور کامل حذف نخواهد شد. ما کاملا به تثبیت قیمت USDN متعهد هستیم و استیبل کوین جدید در واقع باید به USDN کمک کند تا بهای دلاری خود را بازگرداند.

بیشتر بخوانید : ویتالیک بوترین: در زمستان ارزهای دیجیتال در چیزهای ساده سرمایه‌گذاری کنید

بیشتر بخوانید : در سال ۲۰۲۲ حجم تراکنش‌های اتریوم ۳۳۸٪ بیشتر از بیت کوین بوده است

به گفته ایوانوف، وثیقه‌گذاری مضاعف (overcollateralization) و الگوریتم‌های تطبیقی در نهایت به توسعه دارایی‌هایی با قیمت ثابت کمک خواهد کرد.

نوترینو یو اس دی (Neutrino USD) یا USDN، استیبل کوین الگوریتمی شبکه ویوز است که توسط توکن بومی این شبکه پشتیبانی می‌شود. علیرغم عملکرد خوب در ابتدای کار، این استیبل کوین رفته رفته در سال 2022 پگ دلاری خود را از دست داد و به زیر یک دلار سقوط کرد.

نخستین سقوط بزرگ استیبل کوین USDN در ماه آوریل اتفاق افتاد و قیمت به 0.8 دلار کاهش یافت. پس از آن، سقوط ادامه یافت و در نهایت، با آخرین سقوط، قیمت USDN به 0.53 دلار رسید. در زمان نگارش این خبر، هر واحد USDN با قیمت 0.58 دلار معامله می‌شود.

بیشتر بخوانید : به‌ روز‌ رسانی نسبت ذخیره دارایی‌های صرافی کوینکس

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x