قیمت استیبل کوین DEI پروتکل دئوس فایننس به زیر 1 دلار سقوط کرد

خانهاخبارقیمت استیبل کوین...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: در حالی که بازار با سقوط بهای استیبل کوین ترا و توکن لونا در بهت فرو رفته است، استیبل کوین DEI که به عنوان مکانیسم وثیقه در پروتکل دیفای دئوس فایننس (DEUS Finance) شبکه فانتوم فعالیت می‌کند نیز مانند UST ثبات خود را از دست داده و به زیر 1 دلار سقوط کرده است.

همزمان با سقوط قیمت DEI به پایین ترین حد خود در محدوده 0.52 دلاری، ارزش بازار آن نیز با سقوط همراه شد و از 100 میلیون دلار به 52 میلیون دلار رسید. این اتفاق در حالی رخ داد که قیمت توکن بومی دئوس فایننس (DEUS) برخلاف استیبل کوین پروتکل با رشد همراه شد و از 163.4 دلار به 327 دلار نیز رسید. با این وجود در حال حاضر قیمت این ارز در محدوده 255 دلاری قرار دارد.

نمودار قیمتی DEI

در زمان نگارش این مطلب، قیمت DEI در محدوده 0.66 دلاری قرار دارد و ارزش بازار آن نیز 59 میلیون دلار است. این اتفاق به نظر در پی هراس سرمایه گذاران در رابطه با اتفاقات UST و سرنگونی لونا و همچنین تصمیم توسعه دهندگان DEI مبنی بر توقف بازخرید این استیبل کوین رخ داده است. با این حال بنابر کانال رسمی تلگرام دئوس فایننس، ثبات DEI تا 24 ساعت آینده به حالت اول خود باز خواهد گشت.

در حالی که DEI نیز مانند UST الگوریتمی است، از مکانیسم وثیقه استفاده می‌کند. بدین ترتیب که برای مینت 1 دلار DEI باید وثیقه ای به همین ارزش را در پروتکل واریز کنند. این واریزی می‌تواند شامل دارایی هایی مانند USDC، FTM، دای، توکن بومی پروتکل و یا رپد بیت کوین باشد.

مطلب مفید: پاراسواپ چیست؟ صفر تا صد آشنایی با ParaSwap

همانند UST، ثبات DEI نیز از طریق مکانیسم مینت کردن و سوزاندن DEUS صورت می‌گیرد. زمانی که یک DEI در حال مینت شدن است، یک توکن DEUS سوزانده می‌شود. البته این در صورتی رخ خواهد داد که توکن دیگری چنین نقشی را ایفا نکند. از سویی دیگر نیز هنگام بازخرید DEI یک توکن DEUS مینت می‌شود.

در ماه مارس این دئوس فایننس مورد حمله هکرها قرار گرفت و 3 میلیون دلار دارایی رمز ارزی از جمله دای و اتریوم از آن به سرقت رفت. به همین دلیل پروتکل قرارداد وام دهی استیبل کوین DEI را بست. یک روز پس از حمله به این پروتکل، دو پروتکل دیفای آگاوی و هاندرد فایننس نیز از زخنه امنیتی و سرقت 11 میلیون دلار سرمایه رمز ارزی خبر دادند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.  

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان