انتقاد ویتالیک بوترین از متا؛ تلاش های متا در حوزه متاورس با شکست همراه خواهد شد

خانهاخبارانتقاد ویتالیک بوترین...

آنچه می‌خوانید...

ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم به تازگی گفته است که تلاش شرکت متا در حوزه متاورس احتمال فراوان با شکست همراه خواهد شد چرا که هنوز هیچکس نمی‌داند این حوزه چه معنا و کاربردهایی دارد. بوترین روز گذشته و در یک رشته پست توییتری در رابطه با متاورس گفت که پروژه های فعلی این حوزه خیلی امیدوار کننده نیستند و در ادامه نیز به انتقاد از متا پرداخت. وی گفت که متاورس در فاز ابتدایی خود قرار دارد و هنوز مشخص نیست که مردم از آن چه می‌خواهند به همین دلیل است که تلاش متا با شکست همراه خواهد شد.

انتقاد ویتالیک از متا

متاورس اغلب به عنوان تکامل اینترنت امروزی توصیف می‌شود که با مرکزیت دنیاهای سه بعدی و جامعه های آنلاین ساخته شده است و در آن مردم با استفاده از هدست های واقعیت مجازی به ایجاد ارتباط با یکدیگر پرداخته و نوعی واقعیت را تشکیل می‌دهند. در حالی که ویتالیک بوترین زیر بار رویای شرکت ها درباره متاورس نمی‌رود، با این وجود حضور آن را به عنوان یک گام تا حدی اجتناب ناپذیر در پیشرفت فناوری امروز توصیف کرد. وی در این باره گفت:

«متاورس اتفاق خواهد افتاد اما فکر نمی‌کنم که هیچ کدام از شرکت های فعلی که در حال ساخت متاورس هستند بتوانند با ایده های خود به جایی برسند.»

- Advertisement -
توییت ویتالیک بوترین

در رابطه با چگونگی شکل گرفتن متاورس، تنش های زیادی میان شرکت های متمرکز و مالکیت غیرمتمرکزی که تکنولوژی بلاک چین آن را فراهم می‌کند، وجود دارد. گروهی از شرکت‌های وب 3 نیز به تازگی و پس از اعلام اتحاد جداگانه شرکت‌هایی از جمله مایکروسافت، متا و سونی، با هدف ایجاد استانداردهایی برای متاورس گرد هم آمدند.

در حال حاضر، سندباکس یکی از محبوب ترین و بزرگ ترین پروژه های متاورسی با زمین های مجازی است که مالکیت آنها از طریق NFT ها مشخص می‌شود. علاوه بر سندباکس، یوگا لبز، سازنده NFT های بورد ایپ نیز در مراحل اولیه متاورس خود با نام آدرساید قرار دارد.

عبارت متاورس برای اولین بار در سال 1992 و در رمانی علمی تخیلی از نیل استفنسون با نام Snow Crash پدیدار شد. منظور از آن دنیایی مبتنی بر کامیپوتر بود و شخصیت آن در رمان نیز متشکل از تعدادی عینک و بلندگو بود.

ورود متا به حوزه متاورس به صورت رسمی در ماه اکتبر و با تغییر نام این شرکت از فیسبوک آغاز شد. تغییر نام این شرکت پس از آن رخ داد که متا شرکت اوکلوس، سازنده هدست های واقعیت مجازی را خرید و سرمایه ای 2 میلیارد دلاری را برای بخش گیمینگ تدارک دید.

مطلب مفید: سختی استخراج (Mining Difficulty) چیست ؟ هرآنچه که باید بدانید

زاکربرگ، مدیرعامل متا درباره اقدام خود در آن زمان گفت که معتقد است متاورس فصل بعدی اینترنت خواهد بود. وی در ادامه افزود:

«امروزه همه ما را به عنوان یک شرکت فعال در فضای مجازی می‌بینند اما در DNA، متا شرکتی است که تکنولوژی متصل کردن مردم به یکدیگر را می‌سازد و در همین راستا متاورس گام بعدی برای ما خواهد بود.»

این شرکت به تازگی گزارش های صورت مالی خود را در بخش متاورسی خود منتشر کرد که بنابر داده ها، متا متحمل زیانی 2.81 میلیارد دلاری در سه ماه دوم سال 2022 در این حوزه شده است. سال گذشته نیز فعالیت های متا در حوزه متاورس از جمله توسعه نرم افزار و تکنولوژی باعث زیان 10 میلیارد دلاری شرکت شد.

زاکربرگ در این باره گفت:

«مشخصا در چند سال آینده نیز این تکنولوژی هزینه بر خواهد بود اما متاورس به بخش مهمی از زندگی های مردم تبدیل خواهد شد و من اطمینان دارم که در آینده از نقش متا در این تکنولوژی خوشحال خواهیم بود.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان