سقوط لونا 1.6 میلیارد دلار سرمایه بایننس را به 3000 دلار تبدیل کرد

خانهاخبارسقوط لونا 1.6...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: افت فاحش قیمت لونا و از دست رفتن ارزش دلاری استیبل کوین ترا، بسیاری از سرمایه‌گذاران را متضرر کرد. ظاهرا صرافی بایننس نیز با این افت قیمت، ضرر سنگینی را متحمل شده است به طوری که سرمایه 1.6 میلیارد دلاری این صرافی در لونا اکنون 3000 دلار ارزش دارد.

بایننس در سال 2018 حدود 3 میلیون دلار در اکوسیستم ترا سرمایه‌گذاری و در ازای آن 15 میلیون واحد لونا دریافت کرد. این سرمایه‌گذاری به مرور و با رشد قیمت لونا، ارزش بیشتری پیدا کرد و در نهایت، با اوج‌گیری قیمت، به 1.6 میلیارد دلار رسید. با این حال، به دلیل سقوط سهمگین توکن لونا و استیبل کوین UST در هفته گذشته، ارزش سرمایه‌گذاری بایننس اکنون به 3400 دلار کاهش یافته است.

- Advertisement -

به گفته ژائو، بایننس در طول سقوط اخیر هیچ کدام از توکن‌های لونا خود را به فروش نرساند و آنها را نگه داشته است. همچنین علیرغم ضرر زیاد این صرافی، وی از تیم توسعه ترا خواست تا ابتدا به معامله‌گران خرد رسیدگی کنند و خسارت آنها را جبران نمایند و سپس به سراغ نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ بروند.

وی در توییتی روز دوشنبه در این رابطه نوشت:

برای الگو بودن در رابطه با اصل محافظت از کاربران، بایننس این ضرر را رها کرده و از تیم پروژه ترا می‌خواهد ابتدا خسارت وارده بر سرمایه‌گذاران کوچک را جبران کند و در آخر به ما بپردازد.

در سمت دیگر البته بایننس 10.3 میلیون دلار استیبل کوین UST به عنوان پاداش استیکینگ دریافت کرده است که به گفته ژائو هیچ کدام از آنها به فروش نرفته‌اند. اگر قیمت استیبل کوین ترا به 0.13 دلار سقوط نمی‌کرد، این رقم اکنون 74 میلیارد دلار ارزش داشت. البته با توجه به پاداش استیکینگ و مقایسه آن با رقم سرمایه‌گذاری اولیه، هنوز بایننس به ضرر وارد نشده است.

بنیاد محافظ لونا در همین راستا اعلام کرد 80081 واحد بیت کوین یعنی 99.61% از کل ذخایر خود را برای جبران خسارت کاربران به فروش رسانده است و اولویت با سرمایه‌گذاران کوچک خواهد بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان