تفاوت قیمت اتر استیک شده با اتریوم بیشتر شد؛ آیا بحران دوباره در راه است؟

خانهاخبارتفاوت قیمت اتر...

آنچه می‌خوانید...

قیمت اتر استیک شده در لیدو (stETH) که پیش از این برابری خود با قیمت اتریوم را از دست داده بود، مجددا دوباره امروز در پلتفرم کرو (Curve) سقوط کرد و به 0.9585 اتر رسید. افزایش تفاوت قیمت اتر استیک شده با اتریوم در حالی اتفاق می‌افتد که پلتفرم وام‌دهی آوه به تازگی اعلام کرده تا زمان مرج شبکه اتریوم، وام‌دهی را متوقف خواهد کرد. همه این‌ها ممکن است به بحران نقدینگی مشابه با ماه ژوئن (خرداد) منجر شود.

بر اساس داده‌های استخر نقدینگی کرو، قیمت اتریوم استیک شده به 0.9585 اتر کاهش یافته است. این استخر 155860 واحد اتریوم و 530141 واحد stETH دارد.

- Advertisement -
قیمت اتریوم استیک شده
نمودار قیمت اتریوم استیک شده

به دنبال به‌روزرسانی مرج، برخی از توسعه‌دهندگان اعلام کردند از زنجیره اصلی شبکه اتریوم تبعیت نکرده و پس از مرج، هارد فورکی با نام EthereumPoW اجرا و به کاربران، معادل اتریوم‌شان، توکن جدید ETHW خواهند داد. همین باعث شده تا بسیاری از کاربران، اتریوم استیک شده خود را برای دریافت کردن ایردراپ ETHW، برداشت کنند.

علاوه بر این، توقف فرآیند وام‌دهی پلتفرم آوه و همچنین برداشت‌های اخیر stETH از استخرهای نقدینگی توسط نهنگ‌ها و شرکت تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital) باعث شده تا تفاوت میان قیمت stETH و قیمت واقعی اتریوم بیشتر شود.

پلتفرم وام‌دهی آوه پس از طرح یک پیشنهاد حاکمیتی، اعلام کرد تا زمان مرج و پایداری شبکه، وام‌دهی را متوقف خواهد کرد. آوه این تصمیم را با توجه به وام‌گیری گسترده کاربران پیش از مرج برای دریافت ایردراپ ETHW گرفت. در ادامه، تصمیم آوه برای توقف وام‌دهی اتریوم باعث شد تا کاربران پلتفرم Instadapp، پوزیشن‌های stETH/ETH خودشان را ببندند.

همچنین روز گذشته، شرکت تری اروز کپیتال 20945 واحد stETH (نزدیک به 33.76 میلیون دلار) را از استخر اتریوم کرو برداشت کرد. در حال حاضر، در کیف پول این شرکت بیش از 31 میلیون دلار اتریوم استیک شده وجود دارد.

علاوه بر این، یکی از نهنگ‌های اتریوم با نام مستعار BlueWhale0211، به تازگی 11393.81 واحد اتریوم استیک شده از این استخر برداشت کرده است. در مجموع این برداشت‌ها باعث شده تا قیمت stETH از قیمت واقعی اتریوم فاصله بیشتری بگیرد.

در ماه ژوئن، stETH برای اولین بار پگ (برابری قیمت) خود با اتریوم را از دست داد و به بحران نقدینگی در بازار رمزارزها منجر شد که در ادامه، باعث شد بسیاری از شرکت‌ها از جمله تری اروز کپیتال، وویجر و سلسیوس اعلام ورشکستگی کنند.

قیمت stETH در 24 ساعت گذشته حدود 9% ریزش داشته و اکنون با قیمت 1457 دلار معامله می‌شود این در حالی است که قیمت اتریوم، اکنون در حوالی 1514 دلار است.

نظر شما در رابطه با افزایش تفاوت قیمت اتر استیک شده با اتریوم چیست؟ آیا دوباره بازار با بحران مواجه خواهد شد؟

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان