علیرغم سقوط قیمت، سختی استخراج بیت کوین به نزدیکی اوج 8 ماهه خود رسید

خانهاخبارعلیرغم سقوط قیمت،...

آنچه می‌خوانید...

در حالی که قیمت بیت کوین در آستانه بستن کندل هفتگی خود در کف شش هفته ای خود است، داده های بنیادی و مربوط به ماینینگ بیت کوین این ارز کاملا چیز دیگری را نشان می‌دهند. داده های درون زنجیره ای نشان می‌دهد که هش ریت و سختی استخراج بیت کوین از فاز تسلیم شدن فاصله گرفته و به سرعت در حال رشد هستند.

افزایش سختی

علیرغم ریزش 7 درصدی قیمت بیت کوین در طول یک هفته اخیر، ماینرهایی که به تازگی فاز تسلیم شدن چند ماهه را پشت سر گذاشته‌اند، تحت تاثیر قرار نگرفته و به کار خود ادامه می‌دهند. اکنون با بازگشت سخت افزارها و رقابت به شبکه، اندیکاتورهای بنیادی بیت کوین تنها جهت صعودی را نشان می‌دهند.

می‌توان گفت که دلیل اصلی رخ دادن چنین اتفاقی و تاثیرات مثبت، افزایش سختی استخراج بیت کوین است که نشان دهنده میزان رقابت میان ماینرها برای استخراج بلاک ها است. گفتنی است که بر اساس داده ها، سختی شبکه هفته آینده با افزایش 6.8 درصدی همراه خواهد شد. بنابر داده های وبسایت BTC.com، این جهش، می‌تواند بزرگ ترین حرکت صعودی را برای سختی شبکه از ابتدای سال تاکنون رقم بزند.

علاوه بر آن در صورتی که شاهد افزایش 6.8 درصدی سختی باشیم، این شاخص به اوج جدیدی خواهد رسید. شرکت استخراج بییت کوین بلاک بریج، روز گذشته در گزارش خبری خود گفت که احتمال دارد با جهش بزرگی در سختی شبکه رو به رو شویم که این شاخص را به اوج جدید یا نزدیکی آن در چند روز آینده برساند.

مطلب مفید: بهترین ارز فیوچرز ؛ کدام ارزها را در فیوچرز ترید کنیم؟

این شرکت در ادامه نیز گفت که وضعیت فعلی آب و هوا برای تمامی فعالان شبکه مناسب کار کردن نیست. شرکت هایی که از ابزار قدیمی تر استفاده می‌کنند، با توجه به ریزش قیمت و کاهش ارزش بلاک ها و همچنین کارمزدها و هزینه های مصرف انرژی کار دشواری را دارند و فشار زیادی را نیز حس می‌کنند. از نظر این شرکت، بازار نزولی تمام تلاش خود را کرده تا کار ماینرها را مختل کند و سودهای آنها را بگیرد.

وضعیت ماینینگ بیت کوین
وضعیت ماینینگ بیت کوین

هش ریت بیت کوین به سمت اوج جدید

علاوه بر سختی شبکه که به آن اشاره کردیم، هش ریت بیت کوین نیز روندی صعودی را در پیش گرفته و به سمت اوج جدیدی در حال حرکت است. بنابر داده ها، روز 22 اوت، هش ریت شبکه در محدوده 246 اگزاهش بر ثانیه قرار داشته که با اوج 251 اگزا هش فاصله بسیار ناچیزی داشته است. گفتنی است که هش ریت ارزیابی و برآورد است و اعداد آن به منظور افزایش یا کاهش مستقیم فعالیت ماینرها نیست.

هش ریت بیت کوین
هش ریت بیت کوین

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان