افزایش شاخص کیمچی پریمیوم ، قیمت طلا و بیت کوین در کره

خانهاخبارافزایش شاخص کیمچی...

آنچه می‌خوانید...

گزیده خبر:

بیتکوین در کره جنوبی 12.5 درصد بیشتر از بازارهای دیگر معامله میشود. قیمت طلا هم به بالاترین سطح سه ماهه خود صعود کرده است. کنترل گردش سرمایه نیز باعث ، دوام شاخص کیمچی پریمیوم BTC، در کره شد.

کنترل جریان سرمایه در کره 

ادامه یافتن کنترل جریان سرمایه برای تقویت شاخص کیمچی پریمیوم، باعث شد روز چهارشنبه BTC در کره جنوبی 5000 دلار بالاتر از بازارهای دیگر معامله شود. در زمان گزارش کوین تلگراف، رمزارز پیشرو با قیمت 39,932 دلار در صرافی Coinbase معامله می شد. درحالیکه در صرافی کره ای Bithumb، قیمت معادل 45,115 دلار بود.

به گزارش رویترز، طبق بیانیه اخیر بانک آمریکا، شاخص کیمچی پریمیوم نتیجه کنترل گردش سرمایه است. در این گزارش آمده هدف از کنترل سرمایه ها، جلوگیری از انتقال مرزی «پول داغ»* است.

“قیمت داخلی رمزارزها در کره به طور مداوم بالاتر از قیمت های بین المللی است که نشان از کنترل موثر جریان سرمایه در این کشور است. کنترل سرمایه همچنین از تفاوت بی رویه قیمت های داخلی و خارجی و سواستفاده از آنها، جلوگیری میکند. بانک آمریکا روز سه شنبه در گزارش خودش ذکر کرد در این شرایط شاخص کیمچی پریمیوم، ثابت باقی می‌ماند.

شاخص 12.5 درصدی بیت کوین در کره با وجود ریزش اخیر 32 درصدی و افزایش انتقال این کوین به صرافیهای متمرکز، دوام پیدا کرده است.

در بخش دیگری از این گزارش، به افزایش حجم معاملات روزانه رمزارزها در کره اشاره شده. در سه ماهه اول سال 2021 حجم معاملات به اوج جدیدی رسیده است كه بیش از 1480 تریلیون ون (1.3 تریلیون دلار) میباشد.

صعود طلا

در حالی که تقاضا برای ارزها در کره جنوبی ادامه می یابد، تقاضا برای طلا نیز ادامه افزایش پیدا میکند. قیمت طلا در چهار روز پیاپی تا سه شنبه 18 می افزایش یافت. افزایشی که بعد از ماه ژانویه شاهد آن نبودیم.

با افزایش 9.4% درصدی نسبت به دو ماه پیش، اکنون قیمت هر گرم طلا معادل 68200 ون (60.36 دلار) است. و نگرانی هایی را در مورد افزایش تورم بوجود آورده است. نرخ تورم کره در حالی که هنوز با سطح تاریخی فاصله داشت، فقط در ماه آوریل 1.5٪ جهش کرد. نرخ تورم کره، از سال 2019، از زیر صفر به 2.3 درصد رسیده.

________________

پول داغ: سرمایه ای است که سرمایه گذاران به طور منظم بین اقتصادها و بازارهای مالی منتقل میکنند تا از بالاترین نرخ بهره کوتاه مدت سود ببرند. بانک ها نیز با ارائه گواهی سپرده کوتاه مدت با نرخی بالاتر از حد متوسط ​​، این سرمایه را وارد اقتصادها می کنند.

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان