top banner adv

افزایش حجم معاملات دامنه های سرویس نام اتریوم (ENS)؛ علت چیست؟

افزایش حجم معاملات دامنه های سرویس نام اتریوم (ENS)؛ علت چیست؟
0
بازدید : 9842

در حالی که حجم معاملات NFT ها از ماه ژانویه تاکنون ریزش قابل توجهی را ثبت کرده است، در یک هفته گذشته فروش دامنه های سرویس نام اتریوم (ENS) با رشد بسیار خوبی همراه شده است. این مجموعه اکنون به پر معامله ترین مجموعه مبتنی بر اتریوم در پلتفرم مطرح اوپن سی تبدیل شده و از رقبایی مانند کریپتوپانکس و بورد ایپ نیز پیشی گرفته است. اما دلیل این پامپ ناگهانی و حرکت به سمت صدر پر فروش ترین ها چیست؟

عملکرد ENS در برابر NFT

بنابر داده های پلتفرم اوپن سی، سرویس نام اتریوم در شبانه روز گذشته بیش از 876 اتریوم از فروش های خود بدست آورده که با قیمت فعلی ارزشی حدود 1376196 دلاری دارد.

در مقایسه با آن، در همین مدت کریپتوپانکس تنها 253 اتریوم و بورد ایپ 157 اتریوم حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. در پلتفرم اوپن سی و به صورت کلی، سرویس نام اتریوم در رتبه دوم پر فروش ترین ها قرار گرفته و تنها مجموعه yoots mint t00b با حجم معاملات 191 هزار سولانا به ارزش 5.7 میلیون دلار از آن بالاتر است.

بیشتر بخوانید : آیا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در پرونده علیه ریپل شکست می‌خورد؟

حجم معاملات هفتگی دامنه های سرویس نام اتریوم نیز 2565 اتریوم است که نشان دهنده علاقه کاربران به این مجموعه در چند روز اخیر است. این اتفاق در حالی رخ داده که حجم معاملات برخی از برترین مجموعه های NFT در بازار مانند بورد ایپ و مون بیردز (Moonbirds) سقوطی 50 درصدی را در همین مدت تجربه کرده‌اند.

در حالی که اکثر مجموعه NFT های مشهور امروزه به عنوان دارایی های پرمخاطره و قمارگونه شناخته و مورد استفاده قرار می‌گیرند، دامنه های سرویس نام اتریوم با کمی تفاوت عمل می‌کنند. این NFT ها علاوه بر قابل معامله بودن به صاحبان خود اجازه می‌دهند تا نام حساب های رمز ارزی خود را تغییر داده و به جای استفاده از حروف و اعداد دنبال هم از نام های قابل خوانندن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید : شیائومی در انتظار شفافیت قانونی برای ورود به حوزه ارزهای دیجیتال

چنین حرکتی می‌تواند انجام گرفتن تراکنش ها را در پلتفرم ها ساده تر کند چرا که کاربر به جای استفاده از یک رشته اعداد و حروف نامشخص برای شناسایی کاربر دیگر از یک نام خوانا استفاده می‌کند. باید توجه داشت که هر دامنه برای خود منحصر به فرد است و دامنه های خاصی که کلمات و یا نام های مشهوری هستند نیز ارزش بسیار بیشتری نسبت به بقیه دارند. در حال حاضر و بنابر داده های اوپن سی، بیش از 510 هزار دامنه سرویس نام اتریوم توسط کاربران اتخاذ شده است.

مطلب مفید: سود آن چین (on-chain yield ) ؛ برای استیک به چه مواردی توجه کنیم ؟

بیشتر بخوانید : چانگ پنگ ژائو: فقط بیت کوین و بایننس کوین دارم

بیشتر بخوانید : افزایش قیمت پایه NFTهای Milady در پی توییت ماسک؛ ماجرا چه بود؟

دلیل رشد ناگهانی چه بود؟

بیشتر بخوانید : بیت کوین حمایت 20 هزار دلاری را از دست داد؛ زمزمه آزادسازی بیت کوین‌های صرافی Mt.Gox

بخشی از دلیل رشد حجم معاملات سرویس نام اتریوم می‌تواند مربوط به روندهای بلند مدت باشد. این مجموعه جزء 5 مجموعه ای است که در یک ماه گذشته با رشد حجم معاملات همراه بوده است و در ماه اوت شاهد بیشترین درآمد آن بوده‌ایم. خوری ویتاکر (Khori Whittaker)، مدیر اجرایی سرویس نام اتریوم به تازگی گفته است که سقوط قیمت اتریوم نیز در این قضیه بی تاثیر نبوده است.

قیمت ثبت نام و خرید دامنه های ENS به توکن اتریوم وابسته است و به همین دلیل و با توجه به بازار نزولی که شاهد آن هستیم، قیمت این مجموعه نیز کاهش داشته است. با این حال یکی دیگر از دلایل اصلی این ماجرا می‌تواند هیجانات پیرامون مرج اتریوم باشد. روز گذشته شبکه اتریوم بخش اول به روزرسانی مرج با نام بلاتریکس را تکمیل کرد تا تنها یک گام دیگر برای انتقال شبکه به مدل اثبات سهام وجود داشته باشد.

هیجانات پیرامون این به روزرسانی می‌تواند دلیلی باشد تا کاربران و سرمایه گذاران بخواهند با خرید این مجموعه جایگاه خود در شبکه را محکم تر کنند. ویتاکر در این باره گفت که ثبت نام کاربران برای سرویس نام اتریوم، نشان دهنده تلاش آنها برای ورود به فصل جدید زندگی اتریوم است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x