افزایش 106 درصدی قیمت KLAY؛ علت رشد توکن بومی شبکه کلایتن چه بود؟

خانهاخبارافزایش 106 درصدی...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته، شبکه کلایتن، یک بلاک چین عمومی و متمرکز بر متاورس و گیم‌فای اعلام کرد که طرح حاکمیتی جدیدی را ارائه کرده که بر اساس آن پاداش بلاک‌های شبکه کاهش یابد. به نقل از کریپتوپوتیتو و بر اساس اعلامیه رسمی، به روزرسانی‌های تازه در فصل سوم سال که برای شورای حاکمیتی کلایتن ارسال شده همگی قصد دارند میزان صدور توکن KLAY را از طریق کاهش پاداش بلاک‌ها بهینه کنند.

توییت کلایتن

هدف از این کاهش مقابله با نوساناتی است که در حال حاضر در بازارهای اقتصادی کلان شاهد آن هستیم. اتفاقی که منجر به فروپاشی و سقوط چندین پروژه و شرکت در فضای ارزهای دیجیتال شده است. در اعلامیه کلایتن آمده است:

«چشم انداز فعلی اقتصاد کلانن باعث به وجود آمدن نوسانات منحصر به فردی در بازار ارزهای دیجیتال شده است و میزان انتشار فعلی توکن‌ها برای ایجاد ارزش در KLAY بهینه نیست.»

- Advertisement -

در صورت پذیرش طرح، توکنومیکس توکن چگونه خواهد بود؟

بر اساس گزارش کلایتن، پاداش بلاک‌های شبکه از 9.6 توکن به 6.4 توکن خواهد رسید. حدود 50% تاز توکن‌ها در میان شورای حاکمیتی توزیع می‌شود، 40% به صندوق توسعه و رشد شبکه اختصاص می‌یابد و 10% نیز برای بهبود ذخایر کلایتن در نظر گرفته شده است.

گفتنی است که طرح کاهش پاداش بر اساس موجودی در گردش فعلی در برابر میزان تقاضا محاسبه شده است. تیم توسعه شبکه انتظار دارد که با کاهش تورم KLAY این ارز را برای سرمایه گذاران جدید جذاب‌تر کند و همزمان با ایجاد ثبات در اقتصاد توکن آن رقابتی کند.

مطلب مفید: زنجیره جانبی لیکویید (Liquid Sidechain) چیست؟

اکتبر سال گذشته، فمکس (Phemex)، صرافی رمز ارزی در سنگاپور اعلام کرد که این توکن را لیست می‌کند. پس از این اعلامیه و به فاصله یک روز، قیمت توکن با رشدی 26 درصدی از 0.12 دلار به 0.15 دلار رسید. باید توجه داشت که علیرغم ریزش کلی بازار، پروژه‌های گیمینگ و متاورسی در حال رشد از نظر افزایش سرمایه گذاران و همچنین پذیرش در سطح جهان هستند. در سال جاری حدود 4 میلیارد دلار در این پروژه‌ها و متاورس‌های مختلف سرمایه گذاری شده است.

سرمایه گذاری در پروژه‌های متاورسی
سرمایه گذاری در پروژه‌های متاورسی

رشد قیمتی توکن بومی کلایتن

 روز گذشته و در اکتبر امسال نیز، توکن بومی کلایتن با رشد خوبی همراه شد. این ارز پس با افزایشی 106 درصدی در روز گذشته از 0.138 دلار به اوج 0.2865 دلاری رسید. به نظر می‌رسد دلیل این اتفاق طرح حاکمیتی جدید شبکه باشد. گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب قیمت توکن KLAY در محدوده 0.1865 دلاری قرار گرفته است.

نمودار KLAY
نمودار KLAY

در حالی که طرح حاکمیتی هنوز تایید نشده است، افزایش قیمت نشانه خوبی برای پذیرش و همچنین صعودی بودن مسیر این توکن است. همچنین با توجه به سقوط 97 درصدی از اوج 4.40 دلاری خود، سرمایه گذاران به نظر به شدت نیازمند چنین حرکتی بودند.

کلایتن با در نظر گرفتن تقاضای واقعی در بازار و نیاز به رشد اکوسیستم اشاره داشته که بهترین راه برای درست کردن اقتصاد پروژه تنظیم کردن میزان توکن‌های مینت شده است. آنها همچنین معتقدند که موجودی باید به 3/2 پاداش‌های فعلی برسد تا شاید در آینده شاهد طرح و مکانیسم‌های تازه‌ای برای سودمندی پروژه باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان