افزایش 25 درصدی قیمت لایت کوین در یک هفته اخیر؛ حرکت بعدی LTC چیست؟

آنچه می‌خوانید...

قیمت لایت کوین علیرغم بازار نزولی و زمستان ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر عملکرد قابل توجهی داشته و با رالی صعودی خود به مقابله با منتقدانش پرداخته است. به نقل از Newsbtc، در زمان نگارش این مطلب، لایت کوین با ارزش بازاری 5.5 میلیارد دلاری در رتبه سیزدهم برترین ارزهای دیجیتال قرار گرفته و قیمت آن نیز با رشد 6 درصدی در شبانه روز گذشته در محدوده 76.8 دلاری معامله می‌شود.

باید دقت داشت که عملکرد هفتگی قیمت لایت کوین فراتر از خوب بوده و با رشد 25 درصدی یکی از بهترین ارزهای ی7 روز اخیر بوده است. در همین حین و در بازه زمانی ماهانه نیز، لایت کوین رشد 36 درصدی را ثبت کرده است. نکته قابل توجه در رابطه با این حرکت قیمتی آن است که حرکت صعودی زمانی رخ داده که بیت کوین و اتریوم، دو ارز برتر بازار با مشکل در رشد قیمتی خمراه بوده‌اند.

- Advertisement -

لایت کوین، فرصتی سودمند برای هولدرها

داده‌های حاکی از آن هستند که LTC تنها در زمینه عملکرد معاملاتی عملکرد خوبی نداشته بلکه در حال حاضر این ارز در فاز پاداش دهی قرار گرفته است. در روزهای اخیر، شاخص MVRV این ارز به ناحیه‌ای رسیده که اگر هولدرهای آن اقدام به فروش دارایی‌ها خود کنند، اکثرا با سود خوبی از بازار خارج شده‌اند.

یکی از دلایل رشد خوب قیمت لایت کوین می‌تواند فعالیت‌ها استخراج این ارز باشد. بنابر داده‌های حساب توییتری این ارز، LTC از معدود ارزهای گواه کار بوده که در ماه‌های اخیر برای ماینرهای خود سودمند بوده است. علیرغم رسیدن به سختی استخراج 20.00، سود ماینرهای لایت کوین در این مدت 60% بوده است. در زمینه هش ریت نیز، LTC با رشد 13.25 درصدی همراه بوده که نشان از رشد و سلامت شبکه دارد.

مطلب مفید: کاپیتولاسیون بازار بیت کوین -تحلیل آنچین هفته چهل‌وهشتم (۸آذر ۱۴۰۱)

نکات مهمی که قبل از هولد باید بدانید

با وجود آنکه قیمت لایت کوین و وضعیت این ارز اکنون بسیار مناسب است اما باید توجه داشت که قیمت فعلی نسبت به روز 23 نوامبر و مقاومت 83.3 دلاری فاصله‌ای 13 درصدی دارد. چنین اتفاقی نتیجه رسیدن شاخص RSI به ناحیه اشباع خرید و سپس برتری نسبی فروشندگان بود.

نکته منفی دیگر برای LTC زمانی است که این ارز از آدرسی به آدرسی دیگر انتقال یافته که نسب به هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته است. توسعه شبکه نییز در این مدت عملکرد قابل توجهی نداشته که به معنای آن است توسعه دهندگان هیچ چیز جدیدی برای ارائه ندارند.

باید اشاره داشت که بنابر پیش بینی کون دکس، انتظار می‌رود قیمت لایت کوین در 5 روز آینده با رشد 12 درصدی به 86 دلار برسد. با این حال، در ماه دسامبر انتظار می‌رود قیمت کمی با اصلاح همراه شود و در محدوده 77 دلاری معامله شود.

نمودار لایت کوین
نمودار لایت کوین

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان