افزایش ۱۸۰ درصدی قیمت STX در یک ماه اخیر؛ علت رشد استکس چه بود؟

خانهاخبارافزایش ۱۸۰ درصدی...

آنچه می‌خوانید...

در روزهای گذشته، STX، توکن بومی شبکه استکس با رشد بسیار خوب 160 درصدی همراه بوده است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که یکی از دلایل احتمالی برای چنین رشد قیمتی، رابطه نزدیک این دارایی با NFT های بیت کوین در پروتکل اوردینالز است. در همین رابطه، ماتریکس پورت، یک پلتفرم سرویس مالی پیش‌بینی کرده است که قیمت STX می‌تواند در آینده نزدیک رشد بیشتری را نیز تجربه کند.

رشد 160 درصدی قیمت STX در یک هفته

به گزارش کریپتوپوتیتو، STX، توکن بومی شبکه استکس است که قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز را به بیت کوین آورده است. اکنون این ارز دیجیتال در چند روز گذشته با رشد عالی 160 درصدی در هفته و 180 درصدی در یک ماه گذشته همراه بوده است. اکنون این ارز در محدوده 0.93 دلاری قرار دارد که آخرین بار در ماه مه 2022 در چنین سطحی قرارگرفته بود.

- Advertisement -

بلاک چین استکس یک شبکه لایه 1 است که از الگوریتم گواه انتقال استفاده می‌کند. این پروتکل به کاربران اجازه می‌دهد تا با هولد و استیک بیت کوین تراکنش‌ها را تأیید اعتبار کنند. پس از انتقال بیت کوین، کاربر قادر خواهد بود که بلاک استکس را استخراج کند و به‌عنوان پاداش توکن STX دریافت کند.

این شبکه همچنین مالکیت دارایی‌های دیجیتال را فعال می‌کند. این قابلیت برای افرادی که قصد معامله اوردینالزها در بازار گاما را دارند ضروری است. این بازار به کاربران انواع مختلف NFT های بیت کوین ر ارائه می‌کند و پلتفرمی است که تمام هنرمندان و کاربران را کنار یکدیگر قرار می‌دهد. بسیاری معتقدند که دلیل دیگر رشد قیمت STX همین پلتفرم است.

مطلب مفید: پالس چین (Pulsechain) چیست؟ آشنایی با توکن PLS و PulseX

هیجان پیرامون اوردینالزها

پروتکل اوردینالز از قابلیت‌های تازه ایجاد شده بر بستر شبکه بیت کوین است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا به آثار هنری دیجیتال را ساخته و مستقیماً در شبکه بیت کوین نگه‌داری کنند. اوردینالزهای مینت شده در این شبکه در ماه ژانویه روزانه به چند صد عدد می‌رسیدند اما در ادامه و با رشد بیشتر به روزی 20 هزار عدد نیز رسیدند. گفتنی است که کارمزد پرداختی برای این NFT ها نیز رشد زیادی داشته و به 150 هزار دلار رسیده است.

آیا استکس به رشد خود ادامه می‌دهد؟

بر اساس داده‌ها، اوردینالزها می‌توانند توکن STX را به یک ارز چندین میلیارد دلاری تبدیل کنند. شرکت ماتریکس پورت، NFT های بیت کوین را به‌عنوان جدیدترین موضوع هیجان‌انگیز صنعت کریپتو توصیف کرد و اشاره داشت که مینت شدن مستقیم آن‌ها در بلاک چین بیت کوین دوام و تغییرناپذیری بیشتر را در دفتر کل توزیع شده ارائه می‌دهد.

برخلاف NFT های سنتی، اوردینالزها را نمی‌توان توسط توسعه‌دهندگان قرارداد هوشمند تغییر داد و این موضوع شفافیت و امنیت بیشتری را فراهم می‌کند. در کنار این موارد باید اشاره داشت که استکس به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌های STX خود را قفل کرده و در عوض سود 10 درصدی دوره‌ای دریافت کنند.

شبکه استکس می‌تواند با استفاده از امنیت بیت کوین و تراکنش‌های آن، دیفای بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار را توسعه بخشد. چنین چیزی می‌تواند به شناخته شدن بیشتر استکس و همچنین رالی صعودی قیمت STX در آینده کمک کند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان