موجودی تتر بعد از سه ماه ریزش متوالی با رشد همراه شد

خانهاخبارموجودی تتر بعد...

آنچه می‌خوانید...

بزرگ ترین استیبل کوین دنیا از نظر ارزش بازار یعنی تتر (USDT) برای اولین بار بعد از سه ماه متوالی کاهش موجودی، شاهد افزایش موجودی در گردش خود بود که به نوعی می‌تواند نشانه ای برای بازگشت آهسته بازار نیز باشد. روز 29 جولای و پس از سه ماه اولین مینت تتر صورت گرفت و بنابر داده های کوین مارکت کپ در روزهای بعدی بیشتر نیز شد. اصافه شدن موجودی USDT هرچند کوچک بوده، اما ارزش بازار تتر را 0.7 ٪ یا کمتر از 500 میلیون دلار افزایش داد.

ارزش بازار تتر
ارزش بازار تتر

بر اساس گزارش شفافیت تتر، اکنون 66 میلیارد USDT در گردش است. چنین چیزی باعث شده تا دامیننس این کوین در بازار استیبل کوین ها به 43 % برسد. گفتنی است که در ماه مه، موجودی در گردش تتر به اوج خود در 83 میلیارد کوین رسید و پس از آن سقوط ترا باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه کریپتو و بازخریدهای بزرگ از سمت تتر شد که در نهایت این شرکت را مجبور ساخت تا موجودی در گردش خود را کاهش دهد. بدین ترتیب در اواخر جولای، موجودی این کوین با ریزشی 21 درصدی به 65.8 میلیارد رسید.

- Advertisement -

این اتفاق باعث شد تا شرکت رقیب تتر یعنی سیرکل سهم بازاری استیبل کوین خود USDC را افزایش داده و با ارزش بازاری 54.5 میلیارد دلاری حدود 36 % از سهم بازار را به خود اختصاص دهد. همانطور که در گذشته پوشش دادیم، حجم USDC در شبکه اتریوم ماه پیش از اتریوم پیشی گرفت و این کوین تلاش خود را برای تصاحب جایگاه تتر به حداکثر رساند.

مطلب مفید: بهترین ربات بیت کوین (Bitcoin Robot) کدام است؟

در روزهای ابتدایی هفته، چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس درباره استیبل کوین هایی که قصد ورود دوباره به بازار را دارند گفت:

«سه عدد از 10 ارز برتر بازار را استیبل کوین ها تشکیل می‌دهند و بدان معناست که مقدار زیادی ارز فیات در گوشه ای نشسته و منتظر زمانی برای ورود هستند. اگر مردم می‌خواستند از کریپتو خارج شوند این مقدار استیبل کوین را هولد نمی‌کردند.»

در حال حاضر استیبل کوین ها حدود 13.6 % از ارزش بازار کریپتو را تشکیل می‌دهند که به اوج خود نیز نزدیک است. بحران های مالی پیش آمده در سطح جهان به دلیل افزایش تورم و افزایش هزینه های زندگی باعث شده تا مردم از سرمایه گذاری در کریپتو پرهیز کنند. با این حال مردم کشورهایی با بیشترین میزان تورم مانند آرژانتین در حال هولد کردن استیبل کوین هایی مانند تتر به عننوان ابزاری برای حفاظت از سرمایه هایشان در برابر سقوط ارز ملی کشورهای خود هستند.

تتر در این باره نیز اظهار نظر کرد و از مزایای هولد کردن استیبل کوین ها گفت. این شرکت در بیانیه ای اشاره داشت که USDT به مردم آرژانتین اجازه می‌دهد تا به بازاری کاملا آزاد و جهانی دسترسی داشته باشند و از بازارهای سیاه محلی در امان باشند. همچنین آنها می‌توانند تتر را با استفاده از روش هایی هولد کنند که دولت در آن دخالتی نداشته باشند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

1 نظر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان