فدرال رزرو نرخ بهره را ۰.۷۵٪ افزایش داد؛ رشد 9 درصدی قیمت بیت کوین

خانهاخبارفدرال رزرو نرخ...

آنچه می‌خوانید...

- Advertisement -
https://factcoins.com/

روز گذشته فدرال رزرو باری دیگر پافشاری بر سیاست انقباضی و سختگیرانه خود در برابر تورم را به نمایش گذاشت و نرخ بهره را به میزان 0.75 % افزایش داد. این نهاد قانون گذار در جلسه خود به افزایش فشار روی تورم و همچنین رشد میزان شغل در آمریکا نیز اشاره کرد. در همین حین و پس از انتشار اخبار شاهد رشد قیمت بیت کوین و بازار کریپتو بودیم. اقدام فدرال رزرو چهارمین افزایش نرخ بهره متوالی در آمریکا بود و این نهاد امیدوار است با چنین حرکاتی بتواند بیشترین تورم در 40 سال اخیر را کنترل کند.

فعالیت های اقتصادی به نظر آهسته شده‌اند و مقامات فدرال رزرو نیز در این باره بیانیه ای منتشر کردند و در آن به کاهش قدرت خرید و تولید محصولات اشاره کردند. در این بیانیه آمده است که افزایش شغل در ماه های اخیر زیاد شده و نرخ بیکاری کاهش داشته اما جنگ در اوکراین و مشکلات زنجیره تامین باعث افزایش قیمت ها شده است.

در ماه ژوئن، زمانی که فدرال رزرو نرخ بهره را 0.75 % افزایش داد، جروم پاول، رئیس این نهاد، چنین حرکتی را بسیار بزرگ و غیرمعمول دانست اما بیان داشت که اگر شرایط فعلی ادامه دار باشد افزایش نرخ بهره می‌تواند به یک مورد عادی تبدیل شود. فدرال رزرو در گزارش خود می‌گوید:

«این کمیته آماده است تا سیاست های مالی لازم را برای مقابله با ریسک هایی که در برابر اهداف فدرال رزرو قرار دارند، اعمال کند. بررسی های این کمیته، اطلاعات زیادی را در خود جای داده که شرایط بازار کار، فشار تورمی، توسعه مالی و بین المللی و سلامت عمومی از جمله این اطلاعات هستند.»

بازار کریپتو همانطور که اشاره شد واکنش خوبی به خبر داشت و قیمت بیت کوین پس از صحبت های رئیس فدرال رزرو با رشد خوب و 9 درصدی موفق شد سطح مقاومتی 23000 دلاری را بشکند تا سرمایه گذاران خود را باری دیگر به یک رالی صعودی امیدوار کند.

در همین راستا، استیون مک کلرگ، مدیر سرمایه گذاری شرکت والکری گفت:

«افزایش نرخ بهره به میزان 0.75 % قبلا به صورت شایعه در فضای مجازی پخش شده بود و همه انتظار آن را داشتند. در نتیجه شاهد یک چرخه افزایشی آرام در نرخ بهره و ترس آرام تر در میان اعضای جامعه خواهیم بود.  بیشتر تریدرها در آستانه خروج از بازار هستند و قصد دارند ادامه تابستان را به مسافرت بروند و چنین چیزی حجم معاملات در بازار را کاهش می‌دهد و روند آهسته و نزولی خواهد شد. علاوه بر آن هیچ کاتالیزوری در بازار تا جلسه بعدی فدرال رزرو در ماه سپتامبر وجود ندارد.»

مطلب مفید: بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو (tradingview) در سال (۲۰۲۲)

آنتونی دنیر، مدیرعامل پلتفرم معاملاتی ویبول نیز گفت که ممکن است در بازار شاهد رالی صعودی باشیم چرا که بیت کوین همین حالا نیز به قیمت مناسب برای این اتفاق رسیده است. از سویی دیگر نیز اگر، سرمایه گذاران به کنترل شدن تورم توسط فدرال رزرو باور نداشته باشند شاهد ریزش بازار و افزایش دوباره نرخ بهره در ماه های آینده خواهیم بود.

صحبت های جروم پاول درباره افزایش نرخ بهره

پاول در صحبت های خود گفت که با توجه به شرایط فعلی افزایش نرخ بهره اقدامی مناسب به نظر می‌رسد. وی همچنین گفت که در جلسه بعدی ممکن است دوباره شاهد افزایش زیادی در میزان نرخ بهره باشیم. بنابر صحبت های وی، کمیته بازارهای آزاد فدرال رزرو در صورت نیاز حتی افزایش 1 درصدی نرخ بهره را نیز در نظر خواهد گرفت.

وی درباره وضعیت فعلی گفت که همه چیز مشخص است، بازار کار در شرایط سختی قرار گرفته و تورم بسیار بالا است. در رابطه با نگرانی پیرامون افزایش تورم نیز گفت که اطمینان دارد تورم به 2 درصد خواهد رسید. مشکل شرایط فعلی را نیز شوک های متوالی به زنجیره تامین دانست که در پی جنگ روسیه و اوکراین ایجاد شده است.

زمانی که از پاول درباره رکود اقتصادی در آمریکا سوال شد، رئیس فدرال رزرو گفت که بسیاری از شاخص های اقتصادی چیز دیگری می‌گویند. او افزود، فکر نمی‌کنم که آمریکا اکنون در رکود باشد دلیل آن نیز عملکرد خوب بسیاری از حوزه های اقتصادی کشور است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان