هش ریت بیت کوین باری دیگر رکورد زد؛ ورود شرکت‌های نفتی به صنعت ماینینگ

خانهاخبارهش ریت بیت...

آنچه می‌خوانید...

افزایش هش ریت بیت کوین باعث مشکلاتی برای شرکت‌های حوزه استخراج بیت کوین شده است اما ممکن است این اتفاق فرش قرمزی برای غول‌های حوزه انرژی باشد. به نقل از کوین تلگراف، هش ریت بیت کوین، قدرت محاسباتی که در عملیات استخراج به بلاکچین داده می‌شود باری دیگر به اوج جدیدی رسیده است.

تاثیر شرکت‌های نفتی بر هش ریت بیت کوین

بر اساس داده‌های Blockchain.com، این شاخص به اوج جدیدی در 267 اگزاهش در ثانیه رسیده است که نسبت به اوایل سال جاری رشدی 60 درصدی داشته است. در رابطه با این اتفاق، چارلز ادواردز، موسس صندوق کاپریول توضیح داد که احتمال فراوان دلیل افزایش هش ریت بیت کوین ورود شرکت‌های نفتی و دولتی به صنعت استخراج کریپتو است.

- Advertisement -
توییت چارلز ادواردز

از نظر وی چنین اتفاقی باید صعودی در نظر گرفته شود و نشانه‌ای از تسلیم شدن ماینرها نیست. با این حال باید توجه داشت که در کوتاه مدت، چنین چیزی می‌تواند نزولی باشد چرا که ماینرها با فروش کوین‌های خود به دنبال پوشش هزینه‌های خود هستند.

این سناریو منجر به کاهش هش ریت بیت کوین خواهد شد که هنوز شاهد آن نیستیم. همچنین به واسطه آن شاهد افزایش دستگاه‌های استخراج توسط دیگر شرکت‌ها خواهیم بود. از نظر ادواردز، شرکت‌های نفتی به بازیکنان بزرگ این حوزه تبدیل خواهند شد.

همچنین به نظر می‌رسد تاثیر حضور شرکت‌های بزرگ نفتی از همین حالا نیز خود را نشان داده است. اوایل امسال، گزارشی منتشر شد که شرکت اکسان موبیل (ExxonMobil) در حال هکاری با شرکت انرژی سیستم کروز در دنور است تا به استخراج بیت کوین در داکوتای شمالی بپردازند. در ماه ژوئن نیز گزارشی منتشر شد که بر اساس آن گازپروم، شرکت غول گاز طبیعی در روسیه از انرژی استخراج برای شرکت بیت ریور را تامین می‌کند.

مطلب مفید: داده‌های جدید از به کف رسیدن قیمت بیت کوین خبر می‌دهند؛ تحلیل BTC (11 آبان 1401)

همچنین بر اساس گزارش‌های مختلف میزان استفاده از انرژی شعله گاز افزایش داشته است. شعله گاز یک محصول جانبی در صنعت نفت است که می‌تواند برای افزایش قدرت استخراج بیت کوین مورد استفاده قرار گیرد. اوایل این ماه، شرکت انرژی YPF در آرژانتین اعلام کرد که شعله گاز باقی مانده از عملیات‌های خود را تبدیل به انرژی برای استخراج بیت کوین می‌کند.

این موارد تنها مثال‌هایی از نفوذ صنعت نفت در استخراج بیت کوین است و انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد افزایش آن باشیم. در حال حاضر شرکت‌هایی که تنها منبع درآمدشان استخراج بیت کوین است با مشکلاتی همراه شده‌اند چرا که استخراج هر بلاک بسیار رقابتی شده و هزینه انرژی نیز سر به فلک کشیده است.

در همین هفته، شرکت بزرگ آرگو بلاکچین اعلام کرد که استراـژی تجاری خود را بازسازی می‌کند. این شرکت همچنین از فروش سخت افزارهای خود خبر داد. هفته گذشته نیز شرکت Core Scientific فرم‌های ورشکستگی احتمالی را پر کرد و به کمیسیون بورس ارائه کرد.

برای اطلاع از  آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان