افزایش همبستگی بیت کوین و طلا؛ آیا BTC به یک دارایی بدون ریسک تبدیل می‌شود؟

خانهاخبارافزایش همبستگی بیت...

آنچه می‌خوانید...

مطالعات تازه نشان می‌دهد که علیرغم بازار نزولی ارزهای دیجیتال که شاهد آن هستیم، بسیاری از سرمایه گذاران رفتار قیمت بیت کوین را زیر نظر گرفته و به آن به چشم یک دارایی بدون ریسک و ایمن نگاه می‌کنند. به گزارش کوین تلگراف، افزایش همبستگی بیت کوین و طلا یکی از بزرگ‌ترین شاخص‌هایی است که نشان دهنده باعث اعتماد سرمایه گذاران به بیت کوین علیرغم روند نزولی اقتصاد شده است.

همبستگی بیت کوین و طلا که معمولا به عنوان پوششی برای مقابله با تورم در نظر گرفته می‌شود، در سال جاری در حال افزایش بوده و در ماه اکتبر به بالاترین سطح خود رسیده است. افزایش هبمستگی از تاریخ 5 سپتامبر آغاز شد و این در حالی است که در ماه ژوئن 2021 این شاخص نزدیک به صفر و در ماه مارس 2022 حتی منفی نیز شد.  آلکش شاه و اندرو ماس، استراتژیست‌های بنک آف آمریکا در این باره گزارشی منتشر کردند و در آن اشاره داشتند:

«بیت کوین موجودی ثابتی دارد و می‌تواند به پوششی برای مقابله با تورم تبدیل شود. همچنین باید توجه داشت که افزایش همبستگی بیت کوین و طلا تنها اندیکاتوری نیست که نشان از افزایش اعتماد سرمایه گذاران به بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار به عنوان یک دارایی بدون ریسک دارد.»

- Advertisement -
همبستگی بیت کوین با بازارهای مختلف
همبستگی بیت کوین با بازارهای مختلف

بیت کوین همبستگی زیادی با شاخص‌های بزرگ بازارهای سهام از جمله نزدک و S&P 500 دارد و در روز 13 سپتامبر شاهد به اوج رسیدن این همبستگی بودیم. در این گزارش آمده است که کاهش همبستگی مثبت با بازار سهام و افزایش همبستگی با طلا یکی از نشانه‌‌هایی است که توسط آن سرمایه گذاران بیت کوین را در این وضعیت نامشخص اقتصادی به عنوان دارایی کم ریسک می‌بینند.

مطلب مفید: بیت کوین به حفظ محدوده ثابت ادامه می‌دهد؛ تحلیل (3 آبان 1401)

استراتژیست‌های بنک آف آمریکا همچنین به خروج سنگین بیت کوین از صرافی‌ها به کیف پول‌های شخصی اشاره داشتند. بر اساس این گزارش، خروج سرمایه از صرافی‌ها در اوایل اکتبر بیشترین میزان خروجی بیت کوین از اواسط ماه ژوئن تاکنون بوده است

. این استراتژیست‌ها اشاره داشتند که خروج سنگین و ادامه دار بیت کوین به کیف پول‌ها باعث فشار فروش محدود در کوتاه مدت می‌شود. انتقال سرمایه از صرافی به کیف پول به منظور هولد کردن، در بلند مدت باعث کاهش فشار فروش دارایی می‌شود.

بر اساس گزارش‌ منتشر شده توسط استراتژیست‌های بنک آف آمریکا، داده‌های مورد بررسی قرار گرفته در این تحقیقات مربوط به صرافی‌های بزرگ بازار مانند بایننس، کوین بیس، کراکن و … بوده است. این تحلیلگرها در ادامه گفتند که شفافیت بلاک چینی به آنها بینشی می‌دهد که در بازارهای مالی سنتی امکان پذیر نیست.

این گزارش از همبستگی بیت کوین و طلا در حالی منتشر شده که با ریسک‌های موجود در رابطه با رکود اقتصادی، تقاضای بیشتری برای پوشش در برابر تورم ایجاد شده است. با این حال و علیرغم گزارش‌های مختلف از بدون ریسک بودن بیت کوین باید اشاره داشت که در سال جاری این ارز 70% از ارزش خود را از دست داده و بسیاری نسبت به قابلیت پوشش دهی آن در برابر تورم شک و شبهه‌های زیادی دارند.

برای اطلاع از  آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان