افزایش ۱۵۰ درصدی قیمت دوج کوین در ۴ روز؛ حرکت بعدی این میم کوین چیست؟

خانهاخبارافزایش ۱۵۰ درصدی...

آنچه می‌خوانید...

روز گذشته رالی صعودی قیمت دوج کوین ادامه دار بود و به نظر سرمایه گذاران زیادی امیدوارند که با تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک شاهد رشد بیشتری نیز باشند. به نقل از کوین تلگراف، روز 29 اکتبر قیمت دوج با جهش 75 درصدی خود به 0.146 دلار رسید که از ماه آوریل 2021 تاکنون، این حرکت بزرگ‌ترین جهش روزانه این میم کوین محسوب می‌شود.

نمودار قیمت دوج کوین
نمودار قیمت دوج کوین

نقش ایلان ماسک در افزایش قیمت دوج کوین

باید توجه داشت که حرکت قیمتی روز گذشته بخشی از روند بلند مدت‌تری است که آغاز آن به 25 اکتبر بازمی‌گردد. به طور کل در 5 روز اخیر دوج کوین رشد 150 درصدی را تجربه کرده است. این افزایش قیمت در حجم تراکنش‌ها نیز بی‌تاثیر نبود و شاهد افزایش حجم و تعداد تراکنش‌ها نیز بودیم. هر دوی این شاخص‌ها نشان دهنده افزایش تقاضا برای دوج کوین میان سرمایه گذران ثروتمندتر یا نهنگ‌ها هستند.

- Advertisement -

جهش شاخص‌های آنچین دوج کوین به نظر بازتاب هیجان سرمایه گذاران در رابطه با تصاحب توییتر توسط الان ماسک باشد. اوایل امسال، ثروتمندترین فرد جهان ایده استفاده از دوج کوین به عنوان ارز پرداختی برای خرید اشتراک سرویس توییتر بلو را مطرح کرده بود. وی همچنین در شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس نیز اجازه استفاده از این میم کوین را برای خرید برخی محصولات داده و حامیان دوج اکنون امیدوارند شاهد استفاده از آن در توییتر نیز باشند.

توییت گوخنشتاین

شیبا اینو به دنبال دوج کوین

شیبا اینو، دومین میم کوین برتر بازار پس از دوج کوین نیز رفتار قیمتی تقریبا مشابهی را داشت. روز گذشته، شیبا با افزایش 30 درصدی به محدوده 0.00001519 دلاری رسید که بیشترین سطح از ماه اوت به شمار می‌آید. همانند دوج روند صعودی شیبا نیز از 25 اکتبر آغاز شد و از آن زمان تاکنون با افزایش 53 درصدی همراه بوده است. باید اشاره داشت که در این مدت دیگر میم کوین‌های بازار نیز با جهش‌های قیمتی همراه بودند و برای مثال دوجلون مارس (ELON) با رشد 140 درصدی همراه شد.

نمودار شیبا
نمودار شیبا

مطلب مفید: بررسی ۳ پیش بینی مهم در رابطه با بازار ارزهای دیجیتال در ماه نوامبر (آبان)

دوج در محدوده اشباع خرید

بر اساس یک اندیکاتور تکنیکال، رالی صعودی دوج کوین به نظر بیش از حد در حال کشیده شدن است. شاخص RSI که تغییرات اخیر قیمتی را مشخص و به واسطه آن تعیین کننده اشباع خرید و فروش یک دارایی است در نمودار روزانه دوج به 93.69 رسیده است. از آوریل 2021 تاکنون این بالاترین سطح برای RSI بوده است. گفتنی است که در آن زمان و در ماه بعد شاهد اوج قیمتی 0.75 دلاری بودیم.

بدین ترتیب اشباع خرید الزاما به معنای سقوط و روند نزولی نیست اما نشان دهنده وضعیت خرید در بازار است و بدان معنا است که به زودی شاهد اصلاح قیمتی یا روندی خنثی خواهیم بود. روند نزولی سال 2018 تا 2020 در بازه زمانی هفتگی کمی شفافیت در رابطه با رفتار فعلی قیمت ایجاد کرده است. قابل توجه است که دوج کوین دو سال پس از ثبت اوج 0.0194 دلاری در ژانویه 2018 با ریزش 95 درصدی همراه شد.

مقایسه دوج در 2018 و 2022
مقایسه دوج در 2018 و 2022

دوره اصلاح قیمت داخل یک الگو کانال نزولی تکمیل شد و در جولای 2020 شاهد خروج از کانال و یک حرکت خنثی بودم. این حرکت خنثی چندین ماه و تا دسامبر 2020 ادامه داشت. در مقایسه باید گفت که روند نزولی فعلی قیمت دوج کوین کوتاه‌تر اما مشابه با سال 2018 است. در نتیجه ممکن است شاهد برا مدتی شاهد روند خنثی قیمت در محدوده 0 تا 0.23 فیبوناچی اصلاحی باشیم.

به عبارتی دیگر، قیمت دوج می‌تواند تا پایان سال با اصلاح همراه شود و به قیمت 0.055 دلاری برسد. اتفاقی که بیانگر ریزش 60 درصدی قیمت خواهد بود. از سویی دیگر، عبور از سطوح فیبوناچی اشاره شده می‌تواند رشد تا 0.25 دلار برای قیمت دوج کوین به همراه داشته باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان