top banner adv

علیرغم سقوط قیمت، حجم معاملات لونا 200% افزایش یافت

علیرغم سقوط قیمت، حجم معاملات لونا 200% افزایش یافت
0
بازدید : 10093

فکت کوینز: برای توکن بومی شبکه ترا یعنی لونا تنها هفت روز زمان نیاز بود تا از قیمت 85 دلاری به نزدیکی صفر برسد. با این حال پس از آنکه بازار کریپتو کمی به خود آمد و مقداری از زیان های روزهای اخیر را جبران کرد، لونا نیز از قافله عقب نماند و شاهد افزایش 200 درصدی حجم معاملات این ارز در ابتدای هفته بودیم.

بیشتر بخوانید : احتمال تأخیر یک هفته‌ای SEC برای تأیید ETF بیت‌ کوین

در نتیجه بی ثباتی استیبل کوین UST که باعث سقوط بازار لونا نیز شد، سرمایه گذاران این ارز با خروج از دارایی های خود باعث کاهش قیمت و همچنین حجم معاملاتی لونا شدند.

بیشتر بخوانید : جریمه شرکت بورس؛ سازمان بورس محکوم به پرداخت جریمه 31 میلیاردی شد!

سقوط حجم معاملات لونا

دو کوان، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل شرکت ترا لبز فرم، به منظور نجات لونا و جلوگیری از خسارت بیشتر از طرح بازگشت و جبران خسارت کاربران خبر داد. در این برنامه قرار است خسارت سرمایه گذاران لونا و UST که در زمان سقوط بازار هولدر این ارز بودند نیز جبران شود. علیرغم ریسک های موجود، نوسانات شدید قیمتی لونا باعث شده تا این ارز برای تریدرها و سرمایه گذاران کوتاه مدت جذاب و هیجان انگیز باشد. شاید مهم ترین دلیل این علاقه رشد بیش از 600 درصدی قیمت در روز گذشته باشد.

در حالی که برخی به دنبال جبران خسارت های خود و برخی به دنبال شرکت در برنامه بازگشت ترا هستند، حجم معاملاتی لونا با رشدی 200 درصدی به 6 میلیارد دلار رسیده است. قبل از سقوط، اکو سیستم لونا به طور میانگین حجم معاملاتی بالای 2 میلیارد دلار در روز را ثبت کرده بود.

بازگشت حجم معاملات

البته درست در زمان آغاز نوسانات شدید قیمتی و سقوط لونا در فاصله 10 تا 13 ماه مه هم شاهد افزایش حجم معاملات از 5 میلیارد به 16 میلیارد دلار بودیم اما دلیل آن خروج سرمایه گذاران از بازار به منظور کم کردن میزان ضررهایشان بود.

مطلب مفید: معرفی 7 کیف پول دیجیتال غیرحضانتی

بیشترین حجم معاملاتی

بنابر دلایلی که در بالا به آنها اشاره شد، لونا دوباره حجم معاملاتی خود را بازگرداند و اکنون در محدوده 0.0003 دلاری در حال معامله است. بنابر داده ها، 68.2 % از حجم معاملاتی لونا مربوط به صرافی بایننس است و پس از آن کوکوین و FTX در رتبه های بعدی قرار دارند.

روز جمعه، کاربران صرافی کریپتو دات کام درمورد معکوس شدن معاملات در نسخه تلفن همراه این صرافی ابراز نگرانی کردند. اتفاقی که باعث شد مدیرعامل صرافی در پستی توییتری اعلام کند یک مشکل داخلی در سیستم باعث اشتباه نشان داده شدن اعداد و ارقام شده است. گفتنی است که این حادثه منجر به سود 30 تا 40 برابری برخی از کاربران صرافی شد.

توییت مدیرعامل کریپتو دات کام

بیشتر بخوانید : افزایش 1000 درصدی قیمت توکن گروک ایلان ماسک

در نتیجه آن صرافی کریپتو دات کام به صورت موقت تمام کاربران را از انجام معاملات منع کرد و پس از یک روز بازبینی و رفع مشکل، خبر از به حالت عادی بازگشتن حساب های معاملاتی کاربران داد.

بیشتر بخوانید : پلن بی همچنان بیت کوین را در مسیر هدف 100 هزار دلار می‌بیند

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

بیشتر بخوانید : ویتالیک بوترین با سوزاندن توکنهای خود ناجی شیبا اینو شد

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x