top banner adv

اقتصاد دان کوین بیس: بازار کریپتو امروزه ریسک مشابهی با نفت و بازار سهام دارد

اقتصاد دان کوین بیس: بازار کریپتو امروزه ریسک مشابهی با نفت و بازار سهام دارد
0
بازدید : 10132

علیرغم برخی صحبت ها مبنی بر استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزاری برای مقابله با تورم و بازارهای سنتی، بنابر صحبت های اقتصاددان و مدیر بخش اقتصادی شرکت کوین بیس، بازار کریپتو امروزه میزان ریسک مشابهی با کامودیتی هایی مانند نفت و گاز و سهام شرکت های دارویی و فناوری دارد.

سزار فراکاسی (Cesare Fracassi)، مدیر اقتصادی کوین بیس روز گذشته و در یک پست وبلاگی گفت که همبستگی میان دارایی های دیجیتال و بازار سهام از سال 2020 تاکنون رشد بسیار زیادی داشته است. وی در ادامه افزود:

«در حالی که عملکرد بیت کوین در یک دهه اول حضورش همبستگی با بازارهای سهام نداشت اما از زمان بیماری همه گیر کرونا شاهد افزایش این همبستگی بودیم. در حقیقت بازار کریپتو امروزه ریسک مشابهی با سهام شرکت های فناوری و کامودیتی هایی مانند نفت دارد.»

فراساکی در ادامه به گزارش ماه مه کوین بیس در رابطه با ارزهای دیجیتال اشاره کرد و گفت که بیت کوین و اتریوم مدتی است نوسانات مشابه با نفت و گاز طبیعی دارند و روزانه بین 4 تا 5 % نوسان می‌کنند.

توییت فراکاسی

بیت کوین، با ارزش ترین دارایی دیجیتال در جهان که معمولا با طلا مقایسه می‌شود و از آن به عنوان طلای دیجیتال نیز یاد می‌شود، ریسک بسیار بیشتری نسبت به این دارایی و نقره دارد چرا که میزان نوسانات طلا به صورت روزانه چیزی حدود 1 تا 2 % است.

بیشتر بخوانید : شکایت علیه جاستین سان؛ بنیانگذار ترون به خرید مخفیانه TUSD متهم شد

مقایسه نوسانات کریپتو و کامودیتی ها
مقایسه نوسانات کریپتو و کامودیتی ها

بیشتر بخوانید : آپتوس باز هم رکورد زد! افزایش قیمت تا چه زمانی ادامه دارد؟

بنابر صحبت های فراساکی، بهترین و دقیق ترین مقایسه عملکرد بیت کوین از نظر نوسانات بازاری با رفتار قیمتی را سهام شرکت تسلا داشته است. در همین حین عملکرد اتریوم نیز در زمینه نوسانات و ارزش بازاری شباهت بسیار زیادی به رفتار سهام شرکت خودرو سازی لوسید و شرکت داروسازی مدرنا داشته است.

مطلب مفید: اصطلاح خودت تحقیق کن یا دیور (DYOR) چیست؟

بیشتر بخوانید : دو کوان طرح نجات ترا را در حین رای گیری حاکمیتی اصلاح کرد

ارزش بازار دارایی های دیجیتال و شرکت های سهام
ارزش بازار دارایی های دیجیتال و شرکت های سهام

فراساکی در پست خود گفت که چنین عملکردهایی باعث شده است تا بازار کریپتو ریسک بسیار مشابهی با بازارهای سهام و دارایی های سنتی داشته باشد. وی در این باره گفت:

«چنین اتفاقاتی باعث می‌شوند که بازار کریپتو هر روز بیشتر با سیستم مالی کنونی در هم پیچیده شود و بدین ترتیب دارایی های دیجیتال نیز از نیروها و فاکتورهای کلان اقتصادی مشابهی پیروی کنند.»

بیشتر بخوانید : تشکیل الگوی تقاطع طلایی در نمودار بیت کوین؛ تاریخ تکرار می‌شود؟

بیشتر بخوانید : اعطای مجوز صدور 1 میلیارد دلار USDT در خزانه شرکت تتر

از نظر فراکاسی، دو سوم از سقوط قیمت بازار کریپتو به دلیل فاکتورهای اقتصاد کلان مانند تورم و رکود احتمالی بوده است. یک سوم دیگر را نیز می‌توان به دیدگاه ضعف خود ارزهای دیجیتال نسبت داد. در همین حین کارشناسان حوزه کریپتو، سقوط دارایی های دیجیتال به دلیل فاکتورهای اقتصادی را امری مثبت برای حوزه کریپتو می‌دانند.

اریک وور هیس، مدیرعامل شرکت شیپ شیفت در پستی توییتری گفت که سقوط بازار وی را نگران نکرده است چرا که دلیل این اتفاق تنها فاکتورهای اقتصادی کلان بوده و ارتباطی به حوزه کریپتو نداشته است. کیاو وانگ از دائو Alliance نیز در توییتی مشابه ابراز امیدواری کرد و گفت که سقوط های سال 2014 و 2018 به دلیل اتفاقات اقتصادی درون این صنعت رخ داد و اما سقوط فعلی هیچ ارتباطی با حوزه کریپتو نداشته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x