اقدامات خیرخواهانه به مناسبت ششمین سالگرد ViaBTC

خانهریپورتاژاقدامات خیرخواهانه به...

آنچه می‌خوانید...

امروزه شکل سنتی و حضوری بسیاری از خدمات تغییر کرده و اکثر افراد برای بسیاری از کارهای خود از خدمات آنلاین استفاده می‌کنند. همراه با گسترده‌ شدن خدمات ارائه شده بر پایه اینترنت، خدمات نقل و انتقال پول و دارایی‌ها روی بستر اینترنت به یکی از اساسی‌ترین نیازهای دوران مدرن تبدیل شده است.

به‌عبارت دیگر، از خرید کردن از فروشگاه‌های آنلاین تا پرداخت شهریه دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های مجازی، شمار‌ روز افزونی از خدمات،‌ نیاز به بسترهای پرداخت آنلاین دارند. اگرچه شکل دیجیتال ارزهای فیات کنونی توسط بانک‌های مرکزی و دولت‌های کشورهای مختلف برای انتقال و ذخیره آنلاین این ارزها توسعه داده شده‌اند، اما استفاده از هر کدام از این ارزها تنها به یک یا چند کشور محدود است.

- Advertisement -

برخلاف ارزهای فیات، که وابسته به دولت و کشور یا کشورهای خاصی هستند، فناوری اینترنت مرز کشورهای مختلف را درنوردیده و یک پدیده و تکنولوژی جهانی است. به همین دلیل، شکل دیجیتال ارزهای فیات، نمی‌تواند ابزار مناسبی برای انتقال دارایی‌ها در سطح بین‌المللی باشد. ارزهای دیجیتال از ابتدا برای استفاده بر روی بستر اینترنت توسعه داده شده و اصلا شکل فیزیکی ندارند.

از سوی دیگر عدم وابستگی رمزارزها به کشورها و دولت‌های خاص، این ارزها را به بهترین گزینه برای نقل و انتقال بین‌المللی دارایی‌ها تبدیل کرده‌ است. مرزهای سیاسی بزرگ‌ترین موانع برای گردش آزاد سرمایه‌ به‌شمار می‌روند و باعث محرومیت شمار گسترده‌ای از مردم جهان از ثروت، امکانات و فناوری‌های مدرن شده‌اند.

اقدامات خیرخواهانه به مناسبت ششمین سالگرد ViaBTC
اقدامات خیرخواهانه

ارزهای دیجیتال با کمک اینترنت می‌توانند از مرزها عبور کرده و انواع خدمات مالی را برای محروم‌ترین مردم جهان نیز قابل دسترس نمایند. از این رو گروه ViaBtc نیز تلاش می‌کند با استفاده از بستر ارزهای دیجیتال، دسترسی مردم در تمام نقاط مختلف جهان را به سرمایه و ابزارهای خدمات مالی مدرن امکان‌پذیر سازد.

مزایای ارزهای دیجیتال و فناوری پایهای بلاکچین

ارزهای دیجیتال بر روی بستری تحت‌ عنوان بلاک‌چین توسعه‌ داده شده و ذخیره می‌شوند. بلاک‌چین یک فناوری مدرن برای ذخیره غیرمتمرکز داده‌ها به شمار می‌رود. به عبارت دیگر بلاک‌چین یک پایگا‌ه‌ داده‌های آنلاین است که نیازی به نهاد مرکزی برای کنترل ندارد. از این رو به صورت مستقل عمل کرده و به هیچ نهادی وابسته نیست. خدمات مالی سنتی و بر پایه ارزهای فیات، توسط یک نهاد مرکزی مانند بانک‌ها و یا سایر موسسات مالی و اعتباری مدیریت می‌شوند، بنابراین، این نهاد مرکزی عملا به تمامی اطلاعات خصوصی افراد دسترسی داشته و مدیریت کامل تراکنش‌ها را در اختیار دارد و در صورت لزوم می‌تواند انجام تراکنش‌های مالی برای افراد و نهادهای خاصی را محدود و یا غیرممکن سازد.

اما ارزهای دیجیتال با استفاده از فناوری بلاک‌چین تمام واسطه‌ها را از میان برداشته و دو طرف معامله را به صورت مستقیم به یکدیگر ارتباط می‌دهند. به همین دلیل افراد می‌توانند به صورت آزادانه و فارغ از هر گونه کنترل توسط بانک‌ها و سایر نهادهای نظارتی، با استفاده از ارزهای دیجیتال کنترل واقعی دارایی‌های خود را به دست بگیرند.

از سوی دیگر با حذف نهاد‌های مرکزی و واسطه، هزینه‌ها و کارمزدها و زمان مورد نیاز برای انجام تراکنش توسط این نهادها نیز حذف شده و تراکنش‌های انجام شده با استفاده از ارزهای دیجیتال ارزانتر و سریع‌تر خواهند بود. در واقع یک کیف پول ارز دیجیتال می‌تواند به عنوان یک بانک مستقل عمل کرده و با فراهم کردن حساب‌های مختلف با آدرس‌های عمومی و خصوصی مستقل، امکان واریز و برداشت مستقیم انواع ارزهای دیجیتال را برای کابران فراهم کرده است.

ششمین سالگرد ViaBTC
اقدامات خیرخواهانه

گروه ViaBTC از ابتدای فعالیت خود، ارائه‌ی خدمات با کیفیت به کاربران را اولویت اصلی خود دانسته و دارایی‌های کاربران بر روی زیر مجموعه‌های مختلف این گروه را به صورت امانت حفظ کرده است. ViaBTC با ایجاد یک شبکه کامل شامل زیرساخت‌های استخراج و ماینینگ، صرافی و انواع خدمات معاملات اسپات و فیوچرز، کیف‌پول‌ها و زیرساخت‌های ذخیره‌ی ایمن ارزهای دیجیتال و غیره، اکوسیستمی کامل را برای استفاده و بهره‌مندی کاربران از ارزهای دیجیتال و جدیدترین ابزارهای این حوزه فراهم کرده است.

ساخت جهانی بهتر با استفاده از بلاکچین

فناوری بلاک‌چین علاوه بر ارزهای دیجیتال در پز‌شکی و سلامت، مدیریت زنجیره‌های تامین، خدمات نقل و انتقال دارایی‌ها، هویت دیجیتالی،‌ حفاظت از حقوق نشر و کپی‌رایت، رای‌گیری دیجیتال و بسیاری از حوزه‌های دیگر نیز قابل استفاده است. ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک‌چین زیرساختی آن می‌توانند قدرت اصلی را دوباره به مردم بازگردانده و ساختارها و سیستم‌های اجتماعی فعلی که بسیاری مردم را از حقوق خود محروم کرده‌اند را از میان بردارند. بلاک‌چین می‌تواند پایه‌ای برای زیرساخت اجتماعی مدرنی باشد که در عین شفافیت،‌ امنیت بالایی ایجاد کرده و فساد و تبعیض را در جامعه حذف کند.

گروه ViaBTC با شعار «ساخت جهانی بهتر با استفاده از بلاک‌چین» و نیز ساخت یک اکوسیستم فراگیر بر پایه فناوری بلاک‌چین تلاش می‌کند با تبدیل شدن به یکی از زیر ساخت‌های اصلی این فناوری، در ایجاد جهانی منصفانه‌تر، مرفه‌تر و امن‌تر نقش قابل لمسی داشته باشد.

از این رو، ViaBTC همواره تلاش کرده است تا با تاکید بر روی جنبه‌های انسانی بلاک‌چین و مزایای این فناوری برای افراد عادی، مردم را به استفاده و بهره‌مندی از ابزارهای مدرن این حوزه تشویق نماید. از سوی دیگر جهانی بهتر تنها با ساخت جهانی منصفانه‌تر امکان‌پذیر خواهد بود، به همین دلیل ViaBTC با ایجاد یک نهاد خیریه، کمک به محرومان را همواره در راس فعالیت‌های خود قرار داده و با ایجاد چنین نهادی، محروم‌ترین اقشار جوامع مختلف را نیز از مزایای فناوری انقلابی بلاک‌چین بهره‌مند ساخته است.

گروه ViaBTC به عنوان یکی از نهادهای پیشرو بین‌المللی در ارائه خدمات ارزهای دیجیتال، در ایران نیز به طور مکرر با برگزاری همایش‌های متفاوت، مردم را به استفاده از فناوری نوین بلاک‌چین تشویق نموده و انواع بسته‌های حمایتی مختلف را بین اقشار مستمند و محروم ایران تقسیم کرده است. این گروه با کمک به محرومان تلاش می‌کند تا آحاد مردم با موقعیت‌های اقتصادی متفاوت از مزایای فناوری بلاک‌چین بهره‌مند شوند.

این مطلب رپورتاژ بوده و پایگاه خبری فکت کوینز صحت و یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمیکند و مسئولیت حقوقی آن هیچ ارتباطی با فکت کوینز ندارد.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان