الزامات واردات با رمزارز در حوزه تجارت ایران

خانهاخبارالزامات واردات با...

آنچه می‌خوانید...

رییس هیئت مدیره مجمع عالی واردات ایران، در خصوص الزامات واردات با رمزارز در حوزه تجارت کشور توضیح داد.

به گزارش تسنیم، علیرضا مناقبی، رییس هیئت مدیره مجمع عالی واردات ایران، در خصوص استفاده از رمزارزهای رسمی در واردات گفت:

«هر اقدامی در جهت گشایش در مسیر معیشتی مردم قابل پذیرش و مورد استقبال همه فعالان بازرگانی و بخش تولید است.»

وی افزود:

طبق اعلام‌ها، استفاده از رمزارزهای رسمی در واردات از شهریورماه شروع می‌شود، اما این ادعا که با استفاده از رمزارز می‌توان سلطه دلار را از بین برد خیلی واقعی نیست. چون دلار جایگاه خودش را دارد و رمزارز هم جایگاه خودش را.

رییس هیئت مدیره مجمع عالی واردات ایران در رابطه با واردات با رمزارز با بیان اینکه همه کشورهای دنیا از رمزارز استفاده نمی‌کنند، اظهار کرد:

رمزارز برای همه قابل استحصال و دسترسی نیست، چون برخی کشورها با فیزیکِ پول و مسیر بانکی اقدام می‌کنند و بنابراین همه کشورهایی هم که با ما در ارتباط هستند، این کار را نخواهند کرد.

مناقبی تصریح کرد:

ما مخالفتی با استفاده از رمزارز در حوزه واردات نداریم، اما دغدغه ما این است که این کار منجر به ایجاد رانت جدیدی برای یک عده خاص نشود. ضمن اینکه اکثریت تجار و تولیدکنندگان و فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه واردات و صادرات، آگاهی و آمادگی بالایی از سازوکار این مسئله ندارند.

واردات با رمزارز
واردات با رمزارز

به عقیده مناقبی، استفاده از رمزارز در حوزه واردات درصورت بسترسازی و ایجاد ساختار درست می‌تواند مفید باشد، اما در شرایطی که به یک باره مطرح می‌شود، ممکن است واردکنندگان را با چالش‌هایی مواجه کند.

رییس هیئت مدیره مجمع عالی واردات ایران با طرح سوالی در این خصوص گفت:

سوال ما این است که آیا مقررات ثابتی برای رمزارزها تدوین شده که دو ماه دیگر مجددا دچار تغییر نشود و فعالان این حوزه لطمه نبینند و سوال دیگر اینکه قیمت‌گذاری رمزارز به چه صورتی خواهد بود؟

مناقبی همچنین با تاکید بر اینکه باید خودتحریمی‌ها را کنار بگذاریم و مقررات‌زدایی کنیم، تاکید کرد: «آموزش دیدن مردم برای استفاده از این کار در داخل کشور و داشتن قوانین باثبات در این خصوص ضروری است.»

خبر اجرایی شدن واردات کالا با رمزارزها، در هفته گذشته از زبان علیرضا پیمان‌پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر صمت تایید شد. بنا به خبری که او در صفحه توییتر شخصی خود منتشر کرد، اولین ثبت سفارش رسمی واردات با رمز ارز به ارزشی معادل ۱۰ میلیون دلار با موفقیت صورت پذیرفت.

آن‌طور که پیمان‌پاک اعلام کرده است، تا پایان شهریورماه، استفاده از رمزارزها اعم از واردات با رمزارز و قراردادهای هوشمند به صورت گسترده در تجارت خارجی با کشورهای هدف عمومیت خواهد یافت.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان