وزیر اقتصاد السالوادور: علیرغم سقوط بیت کوین، خطر اقتصادی کشور را تهدید نمی‌کند

خانهاخباروزیر اقتصاد السالوادور:...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: السالوادور، اولین کشوری که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی به رسمیت شناخت در زیان تحقق نیافته سنگینی قرار دارد. با این حال، آلخاندرو زلایا، وزیر اقتصاد السالوادور به مردم این کشور اطمینان داده است که سقوط اخیر بیت کوین و بازار کریپتو ه اقتصاد این کشور آسیب نخواهد زد.

نگرانی در السالوادور وجود ندارد

این کشور کوچک در آمریکای مرکزی، تقریبا یک سال پیش تاریخ سازی کرد و در کنفرانس میامی بیت کوین، خبر از پذیرش بزرگ ترین رمز ارز دنیا به عنوان ارز قانونی داد. این اقدام السالوادور در ماه سپتامبر و علیرغم انتقادات از سمت موسسه های مالی در سطح جهان رسمی شد.

- Advertisement -

از آن زمان، السالوادور و رهبران آن پروژه های نوآورانه زیادی را حول محور بیت کوین کلید زدند که از مهم ترین آنها می‌توان به برنامه های این کشور برای راه اندازی شهر بیت کوین اشاره کرد. السالوادور همچنین هولدر 2301 بیت کوین است. آخرین انباشت این کشور به اواسط ماه باز می‌گردد که شاهد خرید 500 بیت کوین به مبلغ 15.3 میلیون دلار بودیم.

این بار اما به نظر شرایط متفاوت است سقوط سنگین بیت کوین در هفته و روزهای اخیر باعث کاهش 10000 دلاری قیمت این ارز و قرار گرفتن در محدوده 20000 دلاری نیز شد. در حالی که السالوادور هنوز خرید بیت کوین در سطوح کنونی را اعلام نکرده است، وزیر اقتصاد این کشور در کنفرانس خبری خاطرنشان کرد که علیرغم سقوط قیمت، اقتصاد السالوادور آسیب نخواهد دید. وی در این باره گفت:

«زمانی که به من می‌گویند ریسک و خطرات اقتصادی و مالی در السالوادور به دلیل بیت کوین بالا است، تنها واکنش من لبخند زدن است چرا که ریسک اقتصادی بسیار پایین است.»

مطلب مفید: سرنوشت ماینرهای اتریوم پس از اتریوم 2.0 چه خواهد شد؟

بنابر محاسبات و تخمین ها، زیان تحقق نیافته السالوادور از سرمایه گذاری در بیت کوین، 40 میلیون دلار است. زلایا در پاسخ گفته است که 40 میلیون دلار تنها 0.5 % از بودجه ملی کشور محسوب می‌شود.

زیان شرکت مایکرواستراتژی از سرمایه گذاری در BTC

در حالی که زیان تحقق نیافته السالوادور تقریبا 40 میلیون دلار است، این عدد برای مایکرواستراتژی، بزرگ ترین شرکت هولدر بیت کوین بسیار سنگین تر است. بر اساس داده های بدست رسیده، زیان تحقق نیافته این شرکت از سرمایه گذاری در بیت کوین 1 میلیارد دلار است. این شرکت در گذشته با پرداخت 4 میلیارد دلار تقریبا 130 هزار توکن BTC خریداری کرد که با توجه به قیمت فعلی بیت کوین ارزش این دارایی 3 میلیارد دلار شده است.

با این حال، مایکل سلیور، مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی همچنان درباره آینده بیت کوین خوش بین است و روند آن را در آینده صعودی می‌داند. وی همچنین گفت که این شرکت هیچ یک از بیت کوین های خود را نخواهد فروخت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان