top banner adv

مارک زاکربرگ: علیرغم تردیدهای موجود، متا برنامه متاورسی خود را پیش می‌برد

مارک زاکربرگ: علیرغم تردیدهای موجود، متا برنامه متاورسی خود را پیش می‌برد
0
بازدید : 8344

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، بدون توجه به میلیاردها دلاری که از سرمایه‌های شرکت استفاده شده است، همچنان به برنامه‌های متاورس شرکت امیدوار است و معتقد است که درنهایت کسی باید آن را بسازد. به نقل از کوین تلگراف، زاکربرگ در نشست DealBook نیویورک به صورت مجازی حضور یافت و از وی سوال شد که آیا با هزینه سنگین صورت گرفته و همچنین شک و تردیدهای موجود، آیا برنامه متاورسی این شرکت همچنان زنده است یا خیر.

در پاسخ به این سوال، زاکربرگ گفت:

«فکر می‌کنم در نمای 10 ساله همه چیز متفاوت باشد. من همچنان درباره تمام مواردی که نسبت به آنها خوش بین بودم، خوش بینی خود را حفظ کرده‌ام. بخشی از دیدن چیزها در بلند مدت نیازمند قدرت گرفتن و مقابله با شک و تردیدهای موجود درمورد جاه طلبی‌های آن است.»

بیشتر بخوانید : رشد شبکه شیبا اینو چه تاثیری بر آینده این میم کوین دارد؟

آخرین جلسه صورت مالی متا که در 26 اکتبر منتشر شد، نشان داد که این شرکت متحمل سنگین‌ترین زیان فصلی خود در Reality Labs، بازوی متاورسی شرکت شده که در اواخر 2020 راه اندازی شد. باید اشاره داشت که پروژه واقعیت مجازی مارک زاکربرگ در سال 2022، حدود 9.44 میلیارد دلار هزینه داشته است. این در حالی است که سال 2021 رکورد زیان 10 میلیارد دلاری را برای شرکت ثبت کرده است.

در زمان جلسه صورت مالی، زاکربرگ نسبت به زیان و هزینه‌های پروژه واکنش زیادی نداشت و اشاره داشت که متاورس پلتفرم محاسباتی آینده است. در نشست روز گذشته، وی باری دیگر و با اطمینان ادعای خود را تکرار کرد و اشاره داشت که در سال 2030 در نقطه فعلی نخواهیم بود و برای ارتباط با یکدیگر نیز از دستگاه‌هایی که به شکل فعلی وجود دارند استفاده نخواهیم کرد. با این حال کسی باید به چنین آینده‌ای اعتقاد داشته باشد و آن را بسازد.

بیشتر بخوانید : چرا قیمت بیت کوین به سطوح پایین‌تر سقوط نمی‌کند؟ تحلیلگر مطرح پاسخ می‌دهد

با این وجود مدیرعامل متا بیان داشت که این برنامه هزینه زیادی نیز داشته و شرکت مجبور شده 11 هزار کارمند خود را در تاریخ 9 نوامبر اخراج کند. همچنین زاکربرگ گفته برنامه متاورسی شرکت نیازمند سرمایه‌گذاری  بسیار سنگینی در سخت افزار و پشتیبانی متاورسی بوده است.

مطلب مفید: بررسی و آموزش کامل معاملات اسپات MoonXBT

وی اشاره داشت که با توجه به شاخصه‌های مثبت تجارت الکترونیکی در زمان بیماری کرونا، شرکت فکر کرد که مسیر تجاری در جهتی مشخص حرکت خواهد کرد. اما ماه‌های اخیر خلاف این موضوع را نشان داد. او در ادامه افزود که نوع تمرکز عملیاتی متا در چند سال آینده بر روی کارایی، نظم و انضباط و سخت‌گیری خواهد بود و عملیات‌های شرکت در یک محیط بسیار فشرده‌تر انجام خواهد شد.

علیرغم تمرکز بر متاورس، مارک زاکربرگ اشاره داشت که 80% سرمایه شرکت در پلتفرم‌های فضای مجازی قرار گرفته و به همین شیوه نیز حداقل برای اکنون ادامه خواهد یافت. سرمایه‌گذاری در بازوی متاورسی متا کمتر از 20% است و تا زمانی که پروژه قدرتمندتر و بزرگ‌تر نشود به همین شکل ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید : هارد فورک شانگهای اتریوم به ماه آوریل موکول شد

از 20% سرمایه اختصاص یافته به این پروژه، 40% آن برای هدست‌های واقعیت مجازی در نظر گرفته شده و بیش از 50% سرمایه نیز برای عینک‌هایی در نظر گرفته شده که می‌توانند هولوگرام‌ها را وارد دنیا کنند. از نظر زاکربرگ بخش دوم بسیار فاکتور مهم و حائز اهمیتی است.

مارک زاکربرگ و اپل

در نشست روز گذشته و پس از صحبت درباره متاورس، مارک زاکربرگ به اپل و سیاست‌های سختگییرانه اپ استور آن مانند ایجاد محدودیت برای صرافی‌های رمز ارزی و بازارهای NFTها اشاره کرد و گفت:

بیشتر بخوانید : داده‌ها نشان می‌دهند دو کوان قبل از سقوط لونا شرکت ترا فرم لبز را منحل کرده است

«من فکر می کنم اپل به نوعی خود را به عنوان تنها شرکتی معرفی کرده است که سعی دارد به طور یکجانبه برنامه‌هایی را که روی یک دستگاه قرار می‌گیرند، کنترل کند و فکر نمی‌کنم این اتفاق پایدار یا خوبی برای آنها باشد.»

وی در ادامه به اندروید و ویندوز اشاره کرد که سختگیری کمتری نسبت به اپل دارند و حتی به بازار برنامه‌های دیگر نیز اجازه حضور در سیستم‌های خود را می‌دهند. در پایان زاکربرگ گفت که تعهد متا است تا با واحدهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خود اجازه بارگذاری دستی به کاربران بدهد. وی همچنین امیدوار است پلتفرم‌های متاورسی در آینده نیز بدین صورت باز باشند.

بیشتر بخوانید : انباشت سنگین نهنگ‌های بیت کوین؛ آیا رالی صعودی در پیش است؟

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x