top banner adv

با نزدیک شدن به کف قیمتی بیت کوین، نهنگ ها در حال انباشت هستند

با نزدیک شدن به کف قیمتی بیت کوین، نهنگ ها در حال انباشت هستند
0
بازدید : 8995

پلتفرم تحلیلی گلسنود در گزارش تحلیلی آنچین خود که به صورت هفتگی ارائه می‌کند، اشاره داشت که قیمت بیت کوین در هفته های اخیر به طرز قابل توجهی و در مقایسه با دارایی های سنتی با ثبات بوده است. علیرغم تصمیمات بانک مرکزی در رابطه با نرخ بهره، افزایش تورم و همچنن افزایش قدرت دلار آمریکا، بیت کوین از نظر نوسانات قیمتی عملکرد با ثبات و آرامی را به نمایش گذاشته است.

این گزارش که روز گذشته منتشر شد به مقایسه وضعیت بازار کنونی و بازارهای نزولی قبلی بیت کوین پرداخت تا به این نتیجه برسد که بر اساس شاخص های درون زنجیره ای، ساختار بازار و همچنین الگوهای رفتاری سرمایه گذاران، بازار در حال رسیدن به کف خود است.

بیشتر بخوانید : رئیس CFTC: بایننس از عمد قوانین معاملاتی آمریکا را نقض کرده است

بیشتر بخوانید : هشدار FSA به بای‌بیت؛ نظارت شدید قانون‌گذاران به ژاپن رسید

زمان انباشت رسیده است

بیشتر بخوانید : ایردراپ شبکه میدنایت برای هولدرهای کاردانو؛ ماجرا چیست؟

کف های قیمتی بازارهای نزولی معمولا زمان هایی هستند که در آنها سرمایه گذاران با تجربه، سازمانی و نهنگ ها به انباشت آرام و پیوسته دارایی می‌پردازند. در همین زمینه، گلسنود نمودار سپتامبر 2018 تا آوریل 2019 را با نموداری از ماه آوریل امسال تا کنون مقایسه کرد. در پی این مقایسه مشخص شد که شباهت های بسیاری میان دو نمودار وجود دارد و در این بازارهای نزولی حتی رویدادهای تسلیم شدن و رالی های بازار نزولی نیز یکسان بودند.

بررسی های گلسنود همچنین حاکی از خروج بیت کوین ها از صرافی ها توسط نهنگ ها است که خود نشانه ای مبنی بر انباشت دارایی است. گفتنی است که میزان بیت کوین خروجی از صرافی ها به 15.7 هزار کوین رسیده که از ماه ژوئن امسال تاکنون، بیشترین حجم خروجی تلقی می‌شود. باید توجه داشت که از نظر گلسنود، نهاد یا فردی که بیش از 1000 بیت کوین داشته باشد، نهنگ شناخته می‌شود.

مطلب مفید: آشنایی با پلتفرم سوورین (Sovryn) ؛ پیوند بیت کوین با دیفای

گلسنود در تحلیل خود از شاخص امتیاز روند انباشت نیز استفاده کرد تا میزان شدت تغییر موجودی سرمایه گذاران را در 30 روز گذشته مشخص کند. این شاخص نشان دهنده انباشت های مهم و سنگنینی است که نهادها و نهنگ های بزرگ انجام داده‌اند.

پس از بررسی این شاخص، گلسنود اشاره داشت که وضعیت فعلی بازار در حالتی خنثی و مشابه بازار سال 2019 است. همچنین باید دقت داشت که قیمت بیت کوین در حال حاضر زیر اندیکاتورهای مهم خود مانند میانگین 200 هفته ای و قیمت تحقق یافته معامله می‌شود.

چشم انداز قیمت بیت کوین

در کوتاه مدت، قیمت BTC با عقب نیشنی 2.2 درصدی خود به محدوده 19000 دلاری سقوط کرد و در زمان نگارش این مطلب در نزدیکی این سطح معامله می‌شود.

بزرگ ترین ارز دیجیتال بازار تاکنون چندین بار در شکستن مقاومت بسیار مهم 20500 دلاری ناموفق عمل کرده و اکنون به نظر می‌رسد در حال حرکت به سمت حمایت 18500 دلاری است. در صورت از دست رفتن این سطح، شاهد سقوط بیشتر و حرکت به سمت کف های قیمتی جدیدتری خواهیم بود. با این حال شرایط فعلی بازار نشان از انباشت آرام نهنگ ها و حرکت قیمت در نایحه ای ثابت دارد.

برای اطلاع از  آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

بیشتر بخوانید : AIDOGE چیست ؟ چطور ایردراپ Arbdoge دریافت کنیم؟

بیشتر بخوانید : دستاوردی مهم برای کاردانو؛ پشتیبانی این شبکه از برنامه های غیرمتمرکز اتریوم

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x