ویتالیک بوترین از مدل پیش‌بینی انباشت به جریان (S2F) بیت کوین انتقاد کرد

خانهاخبارویتالیک بوترین از...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: ویتالیک بوترین، هم‌بنیانگذار اتریوم اخیرا به انتقاد از مدل انباشت به جریان (S2F) بیت کوین پرداخته که توسط پلن بی، سرمایه گذار و تحلیلگر مطرح بازار کریپتو توسعه یافته است. مدل انباشت به جریان بیت کوین در زمان بازار صعودی توجهات بسیاری را به خود جلب کرد چرا که در پیش بینی کردن اهداف قیمتی بیت کوین عملکرد بسیار خوبی داشت.

با این حال در همان زمان نیز این اندیکاتور دچار اشتباهاتی شد. اکنون نیز ویتالیک بوترین به جمع منتقدین مدل S2F اضافه شده و پیش بینی های قیمتی آن را مورد انتقاد قرار داده است.

- Advertisement -
توییت بوترین

مدل انباشت به جریان، قیمت یک دارایی را بر اساس میزان نایاب بودن آن تعیین می‌کند و در ابتدا نیز برای فلزاتی مانند طلا و نقره از آن استفاده می‌شد. مدل S2F بیت کوین پلن بی، پیش بینی می‌کند که قیمت این ارز دیجیتال یک مسیر پیوسته و صعودی را طی خواهد کرد و هر چهار سال یکبار 10 برابر خواهد شد.

مشکلی که اکثر منتقدین با مدل انباشت به جریان دارند آن است که این اندیکاتور تنها یک طرف قضیه و سمت موجودی بیت کوین را در نظر می‌گیرد و اینگونه می‌پندارد که تقاضا برای بیت کوین همیشه بیشتر خواهد شد.

در حالی که تقاضا برای بیت کوین تا به امروز رشد بسیار خوبی را داشته است اما فاکتورهایی مانند تورم و در پی آن چاپ پول توسط فدرال رزرو به شدت قدرت خرید مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرار داده است. با این وجود مدل S2F فاکتورهای اقتصاد کلان که تاثیر مهمی نیز در احساسات بازار دارند را در نظر نمی‌گیرد.

مطلب مفید: آموزش گام به گام تحلیل تکنیکال ؛ راهنمای ترید برای افراد مبتدی

پلن بی در پاسخ به انتقاد ویتالیک بوترین مبنی بر ایجاد حس قطعیت کورکورانه و اشتباه مدل انباشت به جریان برای سرمایه گذاران گفت که مردم هنگام شکست خوردن پروژه ها و یا گرفتن تصمیمات سرمایه گذاری اشتباه همیشه به دنبال مقصر کردن دیگری هستند.

توییت پلن بی

بر اساس پیش بینی های مدل انباشت به جریان پلن بی، قیمت بیت کوین باید در ماه دسامبر 2021 به 100 هزار دلار می‌رسید. پلن بی در رابطه با رخ ندادن این اتفاق و چندین اشتباه دیگر مدل S2F گفت که نقص های پیش آمده در پیش بینی های مدلش از فاکتورهای خارجی نشات گرفته است. با این حال محبوبیت مدل انباشت به جریان بیت کوین در روند صعودی بازار و پیش بینی های بسیار دقیق آن بسیاری از منتقدان را سر جای خود نشاند.

پیش بینی بیت کوین 100 هزار دلاری

گفتنی است که صحبت ها و مخالفت ها با مدل های اقتصادی پیش بینی کننده قیمت ها در حالی ایجاد شده است که قیمت بیت کوین به کف  چهار ساله خود در 17748 دلار رسید. در زمان نگارش این مطلب قیمت بیت کوین با رشدی 4 درصدی در شبانه روز گذشته به محدوده 21300 دلاری رسیده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان