مایکل سیلور از ادعاهای مربوط به مصرف انرژی استخراج بیت کوین انتقاد کرد

خانهاخبارمایکل سیلور از...

آنچه می‌خوانید...

همزمان با هیجانات پیرامون مرج اتریوم و انتقال شبکه به اثبات سهام، مایکل سیلور یکی از ماکسیمالست های بیت کوین به انتقاد از صحبت هایی پرداخته که از نظرش اطلاعات غلط و تبلیغات ضد تاثیرات محیطی استخراج بیت کوین هستند. رئیس اجرایی هیئت مدیره شرکت مایکرواستراتژی روز گذشته و در یک پست توییتری طولانی ایده های خود درباره استخراج بیت کوین و تاثیرات آن روی محیط زیست را به اشتراک گذاشت.

توییت مایکل سیلور

یکی از کلیدی ترین استدلال های وی علیه جنبشی بود که ادعا می‌کند استخراج مدل اثبات کار بیت کوین کارامد نیست. در عوض، سیلور ادعا می‌کند که استخراج بیت کوین پاک‌ ترین استفاده صنعتی از برق است و اکارایی انرژی خود را با سریع ‌ترین سرعت نسبت به هر صنعت بزرگ دیگری بهبود می‌بخشد.

- Advertisement -

وی برای ادعاهای خود از داده های بازبینی استخراج توسط شورای بیت کوین در سه ماهه دوم سال استفاده کرد. گفتنی است که این شورا از 45 شرکت حوزه استخراج تشکیل شده که مدعی هستند نماینده 50.5% از شبکه جهانی استخراج هستند. وی در ادامه توضیح داد:

«داده های ما نشان می‌دهد که حدود 59.5% از انرژی مورد استفاده برای استخراج بیت کوین از منابع تجدیدپذیر و پایدار تشکیل می‌شود و علاوه بر آن کارایی انرژی بهبود 46 درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.»

صحبت های مایکل سیلور در پی آن صورت گرفته است که صنعت استخراج بیت کوین اخیرا با فشارهای زیادی در رابطه با تاثیراتش بر محیط زیست مواجه شده است. اتفاقی که حتی باعث شد  تا مقامات دولت آمریکا اقداماتی را درباره حوزه ماینینگ ارزهای دیجیتال انجام دهند.

سیلور مدعی است که بهبودهای پیوسته در شبکه و نیمه هادی ها ماینینگ بیت کوین را از شرکت هایی بزرگی مانند گوگل، نتفلیکس و یا فیسبوک در زمینه مصرف و کارامدی انرژی بهتر می‌کند. وی در ادامه گفت که برای تامین برق و امنیت یک شبکه به 4-5 میلیارد دلار انرژی الکتریسیته نیاز است که امروزه حدود 420 میلیارد دلار می‌شود. سیلور افزود:

«چنین چیزی بیت کوین را از نظر مصرف انرژی در جایگاهی بسیار پایین تر از گوگل، نتفلیکس یا فیسبوک قرار می‌دهد و 1 تا 2 مرتبه نیز نسبت به صنایع سنتی قرن بیستم مانند خطوط هوایی، کشاورزی و … انرژی کمتری استفاده می‌کند.»

مطلب مفید: توکن dYdX؛ بررسی صرافی غیرمتمرکز dYdX و توکن آن

وی در ادامه صحبت های خود گفت که 99.2% از انتشار کربن در جهان به دلیل استفاده های صنعتی از انرژی به غیر از استخراج بیت کوین است. با نگاهی به داده ها، مایکل سیلور معتقد است که ادعاها و انتقادات محیط زیستی در رابطه با ماینینگ بیت کوین ناعادلانه هستند.

در عوض، وی معتقد است که این ادعاها تلاشی برای ایجاد تمرکز منفی بر استخراج اثبات کار و منحرف کردن مقامات از این حقیقت ناخوشایند است که دارایی های رمز ارزی اثبات سهام معمولا اوراق بهادار ثبت نشده ای هستند که در صرافی های غیرقانونی معامله می‌شوند.

برای مثال و به عنوان یک نمونه مهم، ریپل همچنان درگیر دادگاه و شکایت هایی است که کمیسیون بورس آمریکا علیه آن تنظیم کرده است. این نهاد قانونی در شکایت های خود مدعی شده که ریپل اوراق بهادار ثبت نشده است و این شرکت با نقض قوانین کمیسیون بورس به فروش توکن ها پرداخته است.

در پایان صحبت ها، سیلور گفت که تمامی این منفی بافی ها در رابطه با استخراج اثبات کار حواس ها را از مزایای آن برای جهان پرت می‌کند. بیت کوین می‌تواند یک صنعت مدرن، تمیز و سود ده را به ارمغان بیاورد که در آن شاهد انتقال ارزهای سخت به مکان های دور افتاده و در حال توسعه ای خواهیم بود که تنها از طریق ماهواره ها به یکدیگر متصل هستند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان