top banner adv

انتقاد متامسک از طرح مالیات اپل: آماده خروج از این اکوسیستم هستیم

انتقاد متامسک از طرح مالیات اپل: آماده خروج از این اکوسیستم هستیم
0
بازدید : 14861

روز پنجشنبه، کیف پول کوین بیس اعلام کرد که به دلیل طرح مالیات 30 درصدی اپل، به پشتیبانی از انتقالات NFTها در iOS خاتمه خواهد داد. به نقل از کوین گیپ، در انتقاد به طرح مالیات اپل، دن فینلی، هم‌بنیانگذار کف پول متامسک نیز در اقدامی مشابه گفته است که از کوین بیس حمایت می‌کند و این کیف پول نیز آماده خروج از اکوسیستم اپل است.

فینلی همچنین از انحصار اپل با مالیات های 30 درصدی انتقاد کرد و در ادامه پرسید که آیا آنها 30% از تراکنش‌های کارت اعتباری من در کیف پول اپل را نیز می‌گیرند. طبق شهادت اخیر اپل علیه اپیک گیمز (Epic Games)، این غول فناوری گفت که مفهوم مالیات 30 درصدی از صنعت بازی گرفته شده است. فینلی اضافه کرد، به همین دلیل است که پلتفرم‌هایی مانند نتفلیکس مجاز به دور زدن آن هستند.

گفتنی است که سیاست جدید مالیات اپل برای انتقالات حوزه کریپتو و NFTها در ماه اکتبر معرفی شد. با این حال باید اشاره داشت که سیاست جدید شرکت در راستای دستور دادگاه است. قاضی پرونده اپل علیه اپیک گیمز گفت که این شرکت باید اجازه خریدهای درون برنامه‌ای را برای کاربران مجاز کند.

سرویس جدید متامسک برای دور زدن طرح مالیات اپل

فینلی به تازگی راه‌اندازی سروییس انتقال تراکنش به صورت پیش پرداخت را پیشنهاد کرده که به واسطه آن کاربران بتوانند از سیستم مالیات سنگین اپل اجتناب کنند. وی با انتقاد به این غول حوزه فناوری گفت:

بیشتر بخوانید : پلتفرم بیکسی (Beaxy) قربانی جدید SEC؛ تمامی فعالیت‌های صرافی متوقف شد

«اپل در این زمینه هیچ قانونی را دنبال نمی‌کند. آنها در حال فشار آوردن هستند، شاید زمان آن رسیده سیستم پیش پرداخت خارجی راه‌اندازی شود که از این پس داخل برنامه کارمزدی وجود نداشته باشد. بدین ترتیب می‌توان با سیاست مسخره اپل به راحتی مقابله کرد. چرا که واقعا این سیستم مالیاتی مسخره است. اپل به من احساس سرکشی می‌دهد.»

بیشتر بخوانید : مدیرعامل بایننس: جامعه رمزارزها احتمالا به سراغ استیبل کوین های غیردلاری خواهد رفت

مطلب مفید: شبکه اجتماعی غیرمتمرکز (Decentralized Social Media) چیست؟

از سوی دیگر، فینلی گفت که با برترین‌های گوگل در تعامل بوده است. وی گفت که گوگل به جای اتخاذ تصمیمات خودسرانه مانند اپل، دیدگاه بازتری برای تعامل با سیستم‌ها دارد.

بیشتر بخوانید : آیا هماهنگی ها برای اینترنت طبقاتی در حال انجام است؟

فینلی در پایان صحبت‌های خود نیز گفت که یکی از عجیب‌ترین بخش‌های این سیاست خاص، خودسرانه بودن آن است. چرا فقط هزینه های تراکنش‌های NFTها شامل مالیات اپل می‌شوند؟ چرا فروش NFTها شامل آن نمی‌شوند یا چرا تراکنش‌ها و فروش‌های دیگر مشمول مالیات نیستند، چرا در این طرح به خدمات پرداخت دیگر اشاره نشده است؟ این ناهماهنگی آزاردهنده است، زیرا هیچ اشاره ای وجود ندارد که ممکن است کجا شاهد خاتمه یافتن آن باشیم.

بیشتر بخوانید : وکیل FTX: سم بنکمن فرید برای شرکت آلامدا دسترسی مخفی به این صرافی ایجاد کرده بود

بیشتر بخوانید : سولانا محبوب‌ترین ارز دیجیتال بازار میان سرمایه‌گذاران

باید دید که آیا سایر شرکت‌هایی که با طرح مالیات اپل مواجه هستند نیز مانند کوین بیس و متامسک با آن مقابله خواهند کرد یا پذیرای این طرح خواهند بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x