وارن بافت: بیت کوین بی‌ارزش و توکنی برای قمار کردن است

خانهاخباروارن بافت: بیت...

آنچه می‌خوانید...

وارن بافت، میلیاردر سرمایه‌گذار و از منتقدان سرسخت بیت کوین و ارزهای دیجیتال به‌تازگی و در مصاحبه‌ای با شبکه CNBC دوباره به انتقاد از دارایی‌های دیجیتال پرداخت. وی با تکرار دیدگاه قدیمی خود نسبت به ارزهای دیجیتال توضیح داد که بیت کوین هیچ ارزش ذاتی ندارد.

انتقاد وارن بافت از بیت کوین

به نقل از کوین دسک، وارن بافت معتقد است که بیت کوین توکنی برای قمار کردن است و به همین دلیل مردم نمی‌توانند از آن دل بکنند و همواره به سرمایه‌گذاری در آن ادامه می‌دهند. مدیرعامل شرکت Berkshire Hathaway در رابطه با قمار گونه آن به طور کلی اشاره داشت که انگیزه و وسوسه برای شرکت در چیزی که به نظر پول آسان است، از غرایز اصلی انسان‌ها بوده و هست.

گفتنی است که همه وارن بافت را به‌عنوان منتقد و یکی از مخالفان ارزهای دیجیتال به‌خصوص بیت کوین می‌شناسند. وی در سال‌های اخیر لقب‌های منفی زیادی به بیت کوین داده است که آخرین آن در مصاحبه روزهای اخیرش بوده است. وی ضمن اشاره دوباره به بی‌ارزش بودن بیت کوین، آن را توکنی برای قمار معرفی کرد.

در همین حین، باید اشاره داشت که نایب‌رئیس شرکت وارن بافت یعنی چارلی مونگر حتی از خود مدیرعامل شرکت نیز دیدگاه تندتری نسبت به ارزهای دیجیتال دارد. وی ابتدای سال میلادی جاری از دولت آمریکا خواست تا با دنبال کردن مسیر چین، قدم در ممنوع کردن کامل این صنعت بگذارند.

مطلب مفید: بیکاسو بایننس (Bicasso) چیست؟ آشنایی با هوش مصنوعی NFT ساز

مونگر در یادداشتی که اخیراً در مجله وال‌استریت ژورنال منتشر شده است، نوشته بود که بیت کوین و ارزهای دیجیتال قراردادهای قماری هستند که تقریباً همیشه سرمایه‌گذار بازنده این بازی خواهد بود. اکنون این قراردادهای قمار گونه وارد کشوری شده‌اند که در آن قانون مشخصی برای چنین وضعیتی وجود ندارد و تنها برخی ایالت‌ها برای رقابت با یکدیگر قانون‌گذاری انجام می‌دهند.

وارن بافت و نایب‌رئیس شرکتش در این خصوص اشاره داشتند که دولت آمریکا برای محافظت از سرمایه‌گذاران در برابر بیت کوین و ذات قمار گونه‌اش باید قوانین جدیدی را وضع کنند و از این وضعیت جلوگیری کنند. گفتنی است که این اظهارنظرها در حالی صورت گرفته که بیت کوین سال میلادی جاری را فوق‌العاده آغاز کرده و پس از جدا کردن خود از کف قیمتی اکنون در محدوده 30800 دلاری معامله می‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان